Elindult a nevezés a 2024-es Hégető Honorka-díjra
2024-ben is pályázati lehetőség indul azon szerkesztőségek és újságírók számára, akik olyan fontos társadalmi témákat hoznak napvilágra, amelyekre érdemes a nagyközönség figyelmét is ráirányítani.
A 2003-ban indult díjat idén 20. alkalommal adják majd át, és ezúttal is olyan alkotásokkal lehet nevezni, amelyek videó, fotó vagy fotósorozat formájában mutatnak be társadalmi problémákat, valamint az azokra adott válaszokat, lehetséges megoldásokat. Idén egy új kategória szerint is ítél díjat a zsűri: a legjobb első pályázó díját olyan alkotó kapja, aki korábban még nem nevezett Hégető-díjra.
Az elmúlt néhány évben számtalan, az egész társadalmat komolyan érintő kihívással kellett szembenézni. 2020-ban és 2021-ben a koronavírus és annak hatásai, 2022-ben elsősorban a szomszédunkban zajló, 2023-ban pedig az izraeli háború határozta meg emberek millióinak mindennapjait. A kiszolgáltatottak helyzete, a súlyos környezeti problémák, az infláció, az egészségügy, az oktatás vagy a gyermekvédelem helyzete pedig továbbra is meghatározó témái a hazai és nemzetközi közéletnek.
A 2024-es Hégető Honorka-díjra a 2023. szeptember 1. – 2024. augusztus 31. között publikált, online vagy televízióban bemutatott alkotásokkal (videó, fotó vagy fotósorozat – maximum 10 kép) lehet pályázni.
A pályázatok beérkezési határideje: 2024. augusztus 31.
A pályázat idei zsűrielnöke Enyedi Ildikó Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, érdemes művész. A zsűri további tagjai Mészáros Antónia, az UNICEF magyarországi ügyvezető igazgatója, valamint Weyer Balázs újságíró. A fénykép formájában beérkezett pályaműveket Keleti Éva Kossuth- és Balázs Béla-díjas fotográfus bírálja el.
A Yettel hosszú évek óta támogatója a Hégető Honorka Alapítványnak, így a Hégető Honorka-díj intézményének, és idén is különdíjat ajánl fel egy alkotásnak. A mobiltársaság a nyertes riportfilm alkotójának elismerése mellett a pályamű által felszínre hozott ügyet is támogatja, ezzel is felhívva a figyelmet az újságírók pótolhatatlan munkájának támogatására.
A Hégető-díjat 2003-ban, az RTL fiatalon, autóbalesetben elhunyt riportere, Hégető Honorka munkásságának emlékére alapították. Honorka elsősorban a hátrányos helyzetű emberek sorsával foglalkozó riportokat készített, amelyért 1999-ben Toleranciadíjat kapott.
A pályázati kiírás részletei az alábbi oldalakon érhetők el:
https://www.facebook.com/HegetoHonorka/
Pályázati feltételek:
• Az anyag formátuma: mozgókép vagy fotó, illetve fotósorozat
• Az anyag terjedelme:
– videó esetén: minimum 5 – maximum 30 perc
– fotó esetén: minimum 1 – maximum 10 darab fotó
• Publikálás dátuma: 2023. szeptember 1. - 2024. augusztus 31.
• A pályázati anyag tartalmazza:
– a pályázó nevét, elérhetőségeit (telefonszám, e-mail cím)
– a pályamű címét és szinopszisát
– a megjelenés helyét és időpontját
• A pályázatokat az alábbi oldalon lehet feltölteni: www.rtl.hu/hegetodij
• A filmek formátuma: YouTube-link vagy Vimeo-link
A pályázattal kapcsolatos kérdésekkel Ignatovics Máriát lehet keresni az alábbi email címen: ignatovics@gmail.com
A díj támogatói: RTL Magyarország, Hégető-család, Yettel Magyarország Zrt.
Kapcsolódó cikkek
- A környezettudatosságot ösztönzi használt okostelefonok értékesítésével a Yettel
- A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
- Yettel: Új országos rekord született
- Budapesti és jászapáti diákok képviselik Magyarországot az észtországi robotikaversenyen
- Minden második magyar szerint férfiként könnyebb érvényesülni a munkaerőpiacon
- A korlátlan e-könyv olvasást hozza el kedvezményesen a Bookmate és a Yettel új együttműködése
- 1 éve indult a Yettel TV szolgáltatás, tapasztalatokat oszt meg a szolgáltató
- Új márka- és marketingkommunikációs igazgató a Yettelnél
- Indul az országos Nagy Diák TudatosNet Teszt
- Új vezető a Yettel üzleti biztonsági igazgatóságának élén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovatív akkumulátorok a cseh vasút jövőjéért
Az ABB és a Skoda Group bejelentették első közös partneri együttműködésüket, amely mérföldkőnek számít a vasúti villamosítás területén. Az együttműködés első szakaszában az ABB innovatív Traction Battery Pro Series akkumulátorokat szállít, melyek könnyűek, kompaktak, és úgy lettek tervezve, hogy növeljék a járművek teljesítményét, miközben csökkentik a karbantartás és az állásidő szükségességét.
A magyar cégeknél háttérbe szorul a digitális átalakulás
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, és a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterséges intelligencia-láz is. A vállalatok rendkívül óvatosak és egyre kevesebb erőforrást fordítanak új termékek, szolgáltatások és digitális megoldások fejlesztésére, ami hosszú távon versenyképességi kihívásokat jelenthet.
Úttörő adatkezelési megoldás az SAP és a Databricks partnerségében
Az SAP bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat. Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.
A TCL elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést
A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést, mellyel a vállalat kiemelkedő környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) teljesítményét ismerték el. Ez a rangos tanúsítvány az összes kiértékelt vállalat top 2%-ába helyezi a TCL-t, megerősítve ezzel a világ legfenntarthatóbb vállalatai között elfoglalt helyét.
Online és offline sikerek a MediaMarktnál
Annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet továbbra is nehéz, a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy az első negyedévben jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben. A cégcsoport közleménye szerint az eredmények azt mutatják, hogy a MediaMarkt stratégiája, amely egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz az omnichannel modell, sikeresnek bizonyult.