Épül a Net-Coach-közösség
A gyermekek és a fiatalok médiatudatosságának előmozdítása, valamint védelmük erősítése az online térben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) közös törekvése. Április 5-én ebből a célból indult a két intézmény kezdeményezése: a Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzési program.
Az Újmédia-pedagógia ösztöndíjas programra elsősorban tanárok, pedagógushallgatók, valamint a médiakommunikáció, a szakképzés, a felsőoktatás vagy a pszichológia területén dolgozók jelentkezhettek február elejéig. A képzésre rendkívüli érdeklődés mutatkozott, csaknem tízszeres volt a túljelentkezés. A kiválasztott 30 hallgató az NMHH által kialakított Net-Coach-közösség tagjává, vagyis a fiatalok és a családok digitális médiaértését segítő szakemberré válhat.
„Az NMHH célja, hogy a következő egy évben 100 új szakembert képezzen, akik a pedagógusokat, a szülőket és a fiatalokat segítik abban, hogy jobban tudják kezelni az online világ kockázatait, az okoseszközök és a digitális világ nyújtotta lehetőségeket” – mondta Kis Norbert, a program vezetője. „A program stratégiai fontosságú a digitális médiaértés és a médiakultúra támogatásában” – tette hozzá.
A képzés keretében a résztvevők az online tér kihívásaival és a digitális tudatossággal kapcsolatos tanácsadói, tartalomfejlesztői és konfliktuskezelői gyakorlatot szereznek, amellyel segíthetik a gyermekek, a fiatalok, az iskolai közösségek, illetve a szülők digitális médiaértését.
„Az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán nagyon sok szülőknek szóló tájékoztatót, előadást tartottunk már eddig is. A képzéseinkben is foglalkozunk az újmédia problémájával, kihívásaival és persze lehetőségeivel. Számunkra természetes volt tehát, hogy együttműködünk az NMHH-val a Net-Coach-képzés megvalósításában” – tette hozzá Gloviczki Zoltán, az AVKF rektora.
Az Újmédia-pedagógia felnőttképzési program ünnepélyes nyitóeseményén elhangzott, hogy a kísérleti képzés során egy teljesen új tananyagot újszerű feldolgozásban valósítanak meg. A többhetes foglalkozássorozat fele-fele arányban tartalmaz elméleti és gyakorlati oktatást. A program védnöke Koltay András, az NMHH elnöke és Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora, oktatói többek között Aczél Petra, Krasznay Csaba, Rab Árpád és Veszelszki Ágnes.
A mostani kurzus tapasztalatainak összegzése után a tervek szerint 2024 őszén indulna a második évfolyam, 2025-ben pedig félévenként szeretnék folytatni a programot. A képzés költségmentes – szakmai és pénzügyi támogatója az NMHH –, a résztvevők egyszeri 200 ezer Ft ösztöndíjban részesülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Mást bántani nem menő címmel jelent meg az NMHH új kiadványa
- A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH
- Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben
- Átvették kinevezési okiratukat a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal új tagjai
- Ez a csalási forma szedi leggyakrabban áldozatait az idősek körében
- Szerződéses vállalás megsértése és reklámriport miatt bírságolt a Médiatanács
- Már 10 Gbps feletti sebességet is mérhetünk a Szélessáv.nettel
- Tévéműsorok készítését támogatja a Médiatanács
- Kevesebbet költünk a neten – Az online vásárlási szokásokat vizsgálta az NMHH
- A negatív hírek és a bűnügyek vezetnek – 16 év hírműsortermését vizsgálta az NMHH
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.
Az E.ON új megoldásai a jövő energiaellátásához
Az E.ON Hungária Csoport jelentős fejlesztéseket hajtott végre a Flex.ON program keretében a Dunántúlon, Pest vármegyében és Budapesten, egy három éves kutatás-fejlesztési program részeként. A projekt célja, hogy a vállalatcsoport képes legyen kielégíteni az ügyfelek növekvő energiaigényét, és lehetővé tegye a napelemes rendszerek szélesebb körű csatlakozását az áramhálózatra. Az új megoldások a helyszínekhez igazodva gyorsabbá, költséghatékonyabbá és rugalmasabbá teszik az energiaellátást. A 2,1 milliárd forintos fejlesztés 39%-át állami támogatás fedezi, míg 61%-át az E.ON biztosította.