AGV-k: a vezeték nélküli evolúció

forrás: Prím Online, 2024. április 22. 09:55

Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.

Amikor a Mercedes-Benz bővíteni akarta AGV-flottáját, a HMS-t keresték meg, amely biztosította a vezeték nélküli technológiában szerzett szakértelmet, termékeket és gyakorlati támogatást annak érdekében, hogy az AGV-k hatékonyan és biztonságosan mozogjanak a gyárban.

 

Fő a biztonság. 2027 januárjától minden AGV-nek meg kell felelnie az EU a gépekről szóló, a  irányelvre alapuló 2023/1230 rendeletének. 

 

Mercedes-Benz

 

A világszerte elismert Mercedes-Benz autógyártó innovatív technológiájáról, kidolgozottságáról és luxus dizájnjáról híres. A legmodernebb ludwigsfeldei autógyárukban több mint 70 AGV szállítja az autóalkatrészeket az összeszerelősorra. Ezek az AGV-k a nehéz motoroktól a kisebb elektronikai alkatrészekig mindent szállítanak 300 és 800 méter közötti távolságban. Minden AGV-t Siemens vagy Schneider Electric beépített programozható logikai vezérlővel (PLC) szereltek fel, ami hatékony és biztonságos navigációt biztosít.

 

A jó kommunikáció kulcsfontosságú

 

Az AGV-k hatékony irányítása a járművek és a gyár vezérlőrendszere közötti jó kommunikáción alapul. Ez a kommunikáció lehetővé teszi a gyár számára, hogy nyomon kövesse az AGV-k hollétét, rakományát és valós idejű állapotát.

 

A Mercedes-Benz korábbi AGV-rendszere Bluetooth technológiát, valamint a HMS Anybus Wireless Bolt és Anybus Bridge termékeit használta. Javítani akarták azonban a rendszer hatékonyságát, és meg akartak felelni az EU 2027 januárjában hatályba lépő, a gépekről szóló 2023/1230 rendeletének. „Bár a Bluetooth jól működött, szeretnénk továbbfejleszteni az AGV rendszerünket – magyarázta Maximilian Lichan. – Nagyobb átviteli sebességre, gyorsabb kommunikációra és alacsonyabb késleltetésre volt szükségünk. A hamarosan kötelező érvényűvé váló uniós biztonsági előírásoknak is meg kell felelnünk. Ugyanilyen fontos, hogy ugyanattól a cégtől szeretnénk kérni a berendezéseket és a szakértőket és azt akarjuk, hogy jöjjenek a helyszínre, telepítsék a berendezést, és ellenőrizzék, hogy minden rendben működik-e”.

 

Ideje megnézni, hogyan segített a HMS az igényeknek megfelelő vezeték nélküli rendszer bevezetésében.

 

A HMS a vezeték nélküli technológiában jártas szakértői előkészítik az utat

 

A Mercedes-Benz kulcsfontosságú információkat, például alaprajzokat adott át a HMS a vezeték nélküli technológiában jártas szakértőinek. Ezen információk felhasználásával a HMS először prediktív felmérést végzett, hogy meghatározza a szükséges hozzáférési pontok optimális elhelyezését és számát. A HMS ezután a gyárat is felkereste, hogy ellenőrizze a felmérés pontosságát és elvégezze a szükséges módosításokat.

 

A HMS a vezeték nélküli technológiában jártas szakértői a helyszínen voltak annak biztosítására, hogy a telepítés a tervek szerint működjön a későbbiekben.

 

A Mercedes-Benz a frissített helyszíni felmérés adatait használta a szükséges tápellátási pontok és hálózati kábelek telepítéséhez. Miután a szükséges infrastruktúra létrejött, a HMS visszatért az Anybus Wireless termékek telepítéséhez és konfigurálásához, majd ellenőrizte, hogy a telepítés a terveknek megfelelően működik-e.

 

Anybus vezeték nélküli termékek

 

 A vezeték nélküli infrastruktúra Anybus hozzáférési pontokat használ, amiket Anybus PoE L2 Managed Switch-ek táplálnak, és minden AGV-re Anybus Wireless Bolt II-t szereltek. Az Anybus Wireless Bolt-ok kezelik a kommunikációt az AGV-k és a forgalomirányító rendszer között, és csatlakoznak a gyár plafonján található 12 különböző hozzáférési ponthoz. Amikor egy AGV kilép az egyik hozzáférési pont hatósugarából, azonnal átvált a következőre, megszakítás nélküli kommunikációt biztosítva.

 

A hozzáférési pontokat stratégiailag a gyár körül helyezték el, hogy zökkenőmentes kapcsolatot biztosítsanak

 

A projekt sikere szempontjából kritikus szempont volt az 5 GHz-es frekvenciasáv használata, míg a Bolt II az elődjéhez való hasonlósága a telepítést egyszerűsítette le. „Az 5 GHz-es frekvenciasávot akartuk használni, ahol négy dedikált csatornánk van, amelyek nem zavarják a meglévő rendszereinket – fűzte hozzá Maximilian. – Megkönnyítette a munkát, hogy a Bolt II ugyanabba a lyukba illeszthető, mint az eredeti Bolt.”

 

Az eredmények

 

A HMS és Anybus Wireless termékek révén a Mercedes-Benz sikeresen elérte célját hatékony és biztonságos árumozgást hozott létre a gyáron belül. Maximilian boldogan foglalta össze az eredményeket:

 

„Minden úgy működött, ahogy előzetesen reméltük. A kapcsolat nagyon stabil, ma már képesek vagyunk megfelelni a gépekre vonatkozó biztonsági előírásoknak. A nagyobb sávszélesség az AGV-k távoli kezelését és konfigurálását is támogatása lehetővé tette, ami bár nem kulcsfontosságú cél, de egy kellemes bónusz.”

 

Végezetül: mit tanácsolunk a vezeték nélküli technológia használatán gondolkodó felhasználóknak?

 

„Számunkra kulcsfontosságú volt, hogy a HMS készen állt a vezeték nélküli infrastruktúra tervezésére és telepítésére – tette hozzá mosolyogva Maximilian. – Ez fontos volt számunkra. Azt akartuk, hogy a szakértők a helyszínen biztosítsák, hogy minden gördülékenyen menjen. Nem mi vagyunk jártasak a vezeték nélküli technológiában, hanem a HMS. Autókat gyártunk, de ezt valószínűleg mindenki tudja rólunk.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tovább erősíti piacvezető szerepét és stabilitását a Daniella Villamosság

Az Elektro UNO villamossági anyagkereskedelmi üzletágának felvásárlásával tovább erősíti piacvezető szerepét a Daniella Villamosság a pécsi régióban.

2024. július 15. 11:39

Radikálisan javult a hatékonyság és az eredményesség a gyárakban AI megoldásokkal

Az elmúlt évek során a Zyxel Networks, a biztonságos és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szállítója világszerte átalakította a gyártóüzemeket. A kis önálló gyáraktól a több telephelyen működő hatalmas üzemekig, a bútorgyártóktól a húsfeldolgozókig ezek a gyártók most villámgyors csatlakozási lehetőséget és intuitív, központosított hálózatirányítást élveznek gyáraikban és raktáraikban, ami radikális javulást eredményez a hatékonyságban és az eredményességben.

2024. július 14. 15:50

Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét

Kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét („MI-Rendelet”), amely a világon az első igazán átfogó, mesterséges intelligenciával („MI”) kapcsolatos, szektorsemleges jogszabály.

2024. július 14. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55

A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint

2024. július 4. 19:09

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01