A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Az eseményen többek között szó volt arról, milyen feladatok várnak a jövő informatikusaira, milyen egy informatikusi pályát választó nő életútja, hogyan tudnak érvényesülni e férfiasnak gondolt szakmákban.
Megismerhették az elmúlt időszak legújabb MI alkalmazásait, kiderült, hogyan lehet a különböző szenzorokat összehangolni egyszerűbb geometriai mintázatok felismerése segítségével, amelyet például az önvezető autók fejlesztésében is használnak. Szó esett arról is, milyen hatással van a ChatGPT a tanulási szokásokra.
A STEM Kuckóban interaktív program keretében, első kézből tapasztalhatták meg a különböző robotok és eszközök segítségével, hogy milyen sok területen van jelen életükben már most is a mesterséges intelligencia. Szinte hetente jelennek meg olyan új technológiák, amelyek mára teljesen átalakították a mesterséges intelligenciához fűződő viszonyunkat. Így fontos, hogy már a középiskolások is megismerjék ezeket, hiszen mire ők munkába állnak, e technológiák alkalmazása mindennapossá válik.
A szórakoztató GPS-es kincskereső játékban a kampusz területén kijelölt pontokat kellett megadott koordináták alapján megkeresniük a lányoknak, miközben elsajátíthatták a GPS-es helymeghatározás alapjait, valamint a földrajzi koordináták használatát.
A Diáktanácsadó Központ workshopja bemutatta, hogy az informatikusi pályán való sikerességhez többféle tudásra is szükség van, a szakmai tudáson túl a siker kulcsát a soft skillek jelentik. A foglalkozás során kiemelt figyelmet fordítottak a női informatikusok helyzetének bemutatására a szakmában. Zárásként megtudhatták, hogy az IT és a kibervédelem az ő útjuk-e.
Az egész napos program során felejthetetlen élménnyel gazdagodtak a Karra látogató középiskolás lányok, komoly inspirációt kapva a pályaválasztásukhoz.
Az ELTE IK Lányok Napja rendezvénye a Kulturális és Innovációs Minisztérium, valamint a Nemzeti Tehetség Program támogatásával a – STEMStation@ELTE STEMPont Komplex pályaorientációs és tehetséggondozó program (NTP-STEM-23) elnevezésű projekt keretében valósult meg. A pályázat olyan komplex, középiskolai oktatásban tanulmányokat folytató, kiemelten lányok körében megvalósuló pályaorientációs és tehetséggondozó program, melynek célja, hogy növekedjen a műszaki, természettudományi, matematikai és informatikai területeken felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók aránya.
Kapcsolódó cikkek
- Világdöntőben az ELTE programozói
- Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
- Terjednek az alacsony kódú technológiák
- Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
- Leendő startupperként mérkőztek diákok a Neumann Társaság tehetségkutató versenyén
- Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
- A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?
- A kihívások közepette is még mindig a bootcamp-es junior fejlesztőké a jövő
- Ezek a legmenőbb IT ismeretek
- A 2. félévtől élénkülhet a kereslet a junior informatikusok iránt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.