Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.
Pályázatot hirdetett január 26-án a Médiatanács a Budapest 88,1 MHz-es rádiós frekvencia használatára, ugyanis a jelenlegi médiaszolgáltató, az InfoRádió Kft. jogosultsága tizenkét év után lejár. A Médiatanács az egyedüli pályázó InfoRádió Kft.-t hirdette nyertesnek, amelynek a határozat kézvételétől számított 45 napja van a hatósági szerződés megkötésére.
A Médiatanács lezárta a március 5-én indított közigazgatási hatósági eljárást is, és megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám január 15-én sugárzott adása megsértette az emberi méltóság tiszteletben tartására vonatkozó és a kirekesztésre alkalmas médiatartalom közzétételét tiltó törvényi rendelkezéseket. Ebben az adásban a műsorvezetők afrikai származású vendégük, Musimbe Dávid Dennis kárára élcelődtek, és a bőrszínt a rabszolgasággal hozták összefüggésbe. A műsorvezetők a rasszizmust humorforrásként használták. A származására tett objektíve bántó, lekezelő megnyilvánulások megbélyegezték az afrikai közösséget, a műsorszám a fekete bőrűek kisebbrendűségére utaló tartalmat hordozott. Az, hogy a bőrszínt a műsorvezetők összekapcsolták a rabszolgasággal, alkalmas volt egy egyértelműen azonosítható csoport egészével szembeni sztereotip gondolatok kialakítására és felerősítésére, ezáltal kirekesztésre is. A testület az emberi méltóság sérelme miatt 300 000 forint, míg a kirekesztés miatt 500 000 forint bírságot rótt ki a Radio Plus Kft.-re. Mivel a méltóságsértő és kirekesztő médiatartalom kárt okozott a demokratikus nyilvánosságban, a Médiatanács a médiaszolgáltatót a jogsértések tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.
Nézői bejelentés nyomán vizsgálta a testület az M4 Sporton március 9-én 17 óra 54 perctől sugárzott Forma–1-futamot (Szaúd-arábiai Nagydíj) és a március 24-én 4 óra 54 perctől műsorra tűzött Forma–1-futamot (Ausztrál Nagydíj). A panasz az osztott képernyős reklámokra vonatkozott, mivel azok zavarták a nézőt az autóversenyek követésében. A Médiatanács megvizsgálta a reklámszpotokat, és megállapította, hogy azokat a médiaszolgáltató a jogszabályoknak megfelelően tette közzé, ezért nem indított eljárást a médiaszolgáltató ellen.
Kapcsolódó cikkek
- Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
- Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban
- Európában csökkent, Magyarországon változatlan a tévénézésre fordított idő
- Több mint félmillió gyermekpornográf felvétel eltávolítását kezdeményezték tavaly világszerte
- Épül a Net-Coach-közösség
- A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH
- Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben
- Átvették kinevezési okiratukat a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal új tagjai
- Ez a csalási forma szedi leggyakrabban áldozatait az idősek körében
- Szerződéses vállalás megsértése és reklámriport miatt bírságolt a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Navigáció a felsőoktatási útvesztőben
A Budapesti Corvinus Egyetem kiadásában nemrég megjelent Felsőoktatás-menedzsment kézikönyv célja, hogy átfogó képet nyújtson a felsőoktatás világáról, különös tekintettel az egyetemi szervezetek működésére. A szerzők nemcsak elméleti ismereteket kínálnak, hanem – ahol lehetséges – gyakorlati tanácsokat is adnak azok számára, akik vezetői vagy döntéshozói szerepet töltenek be a felsőoktatásban.
Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?
Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.