360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csak néhány, az utóbbi időben egyre többeket foglalkoztató kérdés közül, amelyekre már pontos válaszokat lehet adni az IAB Hungary megbízásából a hazai influencerpiacról készített reprezentatív B2C- és a szakértői mélyinterjúkon alapuló B2B kutatás alapján, amelyekből kiadvány is készült.
A hazai influencermarketing-költés mérési módszerének kidolgozását követően az IAB Hungary felkérésére az Inspira Research egy minden eddiginél átfogóbb kutatást készített az influencerpiacról. Így ma már nemcsak azt lehet tudni, mennyit költöttek a cégek influencer marketingre, de azt is, hogy Magyarországon milyen mutatószámok kapcsolhatók az ilyen együttműködésben megjelenő tartalmakhoz és a különböző piaci szereplőkhöz, beleértve az internethasználókat is. A hazai influencertartalom-fogyasztási szokásokat feltérképező reprezentatív B2C* felmérés és a piaci szakértőkkel készített mélyinterjúkon alapuló B2B kutatás elemzését az Influencer Insight Hungary 2024 digitális kiadvány tartalmazza.
A két kutatás többek között az alábbi megállapításokra jutott:
● Hazánkban az influencer szó jelentését a 15 év feletti internetezők 86%-a ismeri, a 43%-a pedig rendszeresen követ legalább egy hazai influencert.
● A piac túljutott a kezdeti "ösztönös” fázison, a kampányok ma már alaposan kidolgozott stratégiák és folyamatok mentén működnek célcsoporttervezés és mérőszámok figyelembevételével.
● Mára a piaci szereplők elvárásainak és a jogszabályoknak megfelelően kidolgozott keretrendszerben valósul meg a kampányok többsége.
● Az influencer marketing ma már teljes értékű része egy cég kommunikációs mixének.
● Az influencer ügynökségek szerint a KKV-szektorból érkező ügyfelek csak felületes információval rendelkeznek az influencer marketing céljával és lehetőségeivel kapcsolatban; az elvárásaik pedig gyakran túlzók.
● A márkatulajdonosok szerint nehéz az influencerekkel közvetlen együttműködni, és mivel ez más kompetenciákat is igényel (tervezés és utóelemzés), az idő- és kapacitáshiány miatt a munkát inkább kiszervezik média- vagy influencer ügynökségekhez.
● A piaci szereplők szerint az igazán kreatív, értékes tartalmat készítő, és egyben megbízható, hiteles véleményvezérből nagyon kevés van, a hazai piacon erős verseny zajlik a megszerzésükért.
● Sok influencer nincs tisztában a jogi szabályozással – például azzal, hogy egyszerre nyújt tartalomgyártó- és hirdetési szolgáltatást, vagyis az influencer reklámszolgáltatónak és a reklám közzétevőjének is minősül. Ma már feketelisták is léteznek azokról az influencerekről, akikkel problémás az együttműködés és ezért kerülendők.
Az első hazai 360 fokos influencermédia-kutatásban közölt adatok részletes elemzését, a marketingcélú megjelenési lehetőségeket, az influencertartalmat-fogyasztók típusait és az influencer marketing fogalommagyarázatait is tartalmazó Influencer Insight Hungary 2024 kiadványról Papliczky Pálnál, az IAB Hungary ügyvezetőjénél a pal.papliczky@iab.hu mailcímen lehet érdeklődni.
_______________________
*A kutatási jelentés alapjául szolgáló adatfelvétel 2024 februárjában zajlott, amelyhez 1000 fő 15 év feletti hazai internetezőt vizsgáltak – a minta reprezentatív nem, kor, iskolai végzettség és településtípus jellemzők mentén.
Kapcsolódó cikkek
- Retail Media Munkacsoportot indított az IAB Hungary
- Megjelent az IAB Hungary AdEx 2023 riportja és AdExpect 2024 kutatása
- Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei
- Megjelent az IAB Hungary Programmatic Kisokos 2023-as kiadványa
- Ingyenes IAB-s online képzés a GA4 és a GA360 által kínált lehetőségekről
- Megjelent az IAB Hungary új, hazai podcastpiaci kiadványa
- Mindenki számára ingyenes online képzést tart az IAB a GA4-ről!
- Megjelent az IAB Hungary AdEx 2022 és AdExpect 2023 legfrissebb riportja
- Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok
- PPC munkacsoportot indított az IAB Hungary
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Felhasználói visszajelzések formálják az új MÁV+ appot
Egy héttel ezelőtt, 1500 tesztelő részvételével indult el a MÁV-csoport új mobilalkalmazásának bétatesztje. Az informatikai szakemberek folyamatosan feldolgozzák a beérkező visszajelzéseket, hogy a jövő heti hivatalos bevezetésre a tesztelők által jelzett kisebb hibák már kiküszöbölésre kerüljenek.
Cápák között Győrben
Balogh Péter – vagy ahogy sokan ismerik, Balogh Petya – startupper, angyalbefektető, mentor és a Cápák között című tévéműsor egyik cápája, a Széchenyi István Egyetem Spinoff Extra programjának vendége volt. Az előadó nemcsak saját életútját osztotta meg, hanem értékes tanácsokkal is ellátta azokat a fiatalokat, akik vállalkozás indításán gondolkodnak.
125 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak
Lezárult a REZSI2025 pályázat második fordulója, melynek keretében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa újabb jelentős összegekről döntött. Az NMHH több ügyben sikeresen működött együtt a cseh hatósággal, miközben három műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatban újabb jelzéseket küldött a megfelelő joghatósággal rendelkező társhatóságoknak.
Az MI szerepe a vállalati csalások előkészítésében és megelőzésében
Magyarországon is mindennapos eszközzé vált a mesterséges intelligencia (MI) a vállalati visszaélések terén – hívja fel a figyelmet az EY egy 50 magyar compliance- és biztonsági vezetővel végzett kutatása. A szakértők szerint a régebben bevált biztonsági intézkedések már nem elegendőek az egyre kifinomultabb támadások ellen. A szervezeteknek intelligens megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.
Zöld energia az európai gyógyszeripar és egészségügyi ágazat számára
A Schneider Electric Energize programjának keretében egy négy céget tömörítő vásárlói csoport 10 évre szóló megállapodást kötött évi 245 GWh megújuló energiaforrásból származó áram beszerzésére. A program „Sustainability Business” üzletága a tárgyalások során tanácsadóként segítette a szerződést aláíró cégeket.