360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról

forrás: Prím Online, 2024. május 10. 20:41

Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?

Csak néhány, az utóbbi időben egyre többeket foglalkoztató kérdés közül, amelyekre már pontos válaszokat lehet adni az IAB Hungary megbízásából a hazai influencerpiacról készített reprezentatív B2C- és a szakértői mélyinterjúkon alapuló B2B kutatás alapján, amelyekből kiadvány is készült. 

 

A hazai influencermarketing-költés mérési módszerének kidolgozását követően az IAB Hungary felkérésére az Inspira Research egy minden eddiginél átfogóbb kutatást készített az influencerpiacról. Így ma már nemcsak azt lehet tudni, mennyit költöttek a cégek influencer marketingre, de azt is, hogy Magyarországon milyen mutatószámok kapcsolhatók az ilyen együttműködésben megjelenő tartalmakhoz és a különböző piaci szereplőkhöz, beleértve az internethasználókat is. A hazai influencertartalom-fogyasztási szokásokat feltérképező reprezentatív B2C* felmérés és a piaci szakértőkkel készített mélyinterjúkon alapuló B2B kutatás elemzését az Influencer Insight Hungary 2024 digitális kiadvány tartalmazza. 

 

A két kutatás többek között az alábbi megállapításokra jutott:

● Hazánkban az influencer szó jelentését a 15 év feletti internetezők 86%-a ismeri, a 43%-a pedig rendszeresen követ legalább egy hazai influencert.

● A piac túljutott a kezdeti "ösztönös” fázison, a kampányok ma már alaposan kidolgozott stratégiák és folyamatok mentén működnek célcsoporttervezés és mérőszámok figyelembevételével.

● Mára a piaci szereplők elvárásainak és a jogszabályoknak megfelelően kidolgozott keretrendszerben valósul meg a kampányok többsége.

● Az influencer marketing ma már teljes értékű része egy cég kommunikációs mixének.

● Az influencer ügynökségek szerint a KKV-szektorból érkező ügyfelek csak felületes információval rendelkeznek az influencer marketing céljával és lehetőségeivel kapcsolatban; az elvárásaik pedig gyakran túlzók.

● A márkatulajdonosok szerint nehéz az influencerekkel közvetlen együttműködni, és mivel ez más kompetenciákat is igényel (tervezés és utóelemzés), az idő- és kapacitáshiány miatt a munkát inkább kiszervezik média- vagy influencer ügynökségekhez.

● A piaci szereplők szerint az igazán kreatív, értékes tartalmat készítő, és egyben megbízható, hiteles véleményvezérből nagyon kevés van, a hazai piacon erős verseny zajlik a megszerzésükért.

● Sok influencer nincs tisztában a jogi szabályozással – például azzal, hogy egyszerre nyújt tartalomgyártó- és hirdetési szolgáltatást, vagyis az influencer reklámszolgáltatónak és a reklám közzétevőjének is minősül. Ma már feketelisták is léteznek azokról az influencerekről, akikkel problémás az együttműködés és ezért kerülendők.

 

Az első hazai 360 fokos influencermédia-kutatásban közölt adatok részletes elemzését, a marketingcélú megjelenési lehetőségeket, az influencertartalmat-fogyasztók típusait és az influencer marketing fogalommagyarázatait is tartalmazó Influencer Insight Hungary 2024 kiadványról Papliczky Pálnál, az IAB Hungary ügyvezetőjénél a pal.papliczky@iab.hu mailcímen lehet érdeklődni. 

  

_______________________

*A kutatási jelentés alapjául szolgáló adatfelvétel 2024 februárjában zajlott, amelyhez 1000 fő 15 év feletti hazai internetezőt vizsgáltak – a minta reprezentatív nem, kor, iskolai végzettség és településtípus jellemzők mentén.

Kulcsszavak: IAB IAB Hungary influencer

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Felhasználói visszajelzések formálják az új MÁV+ appot

Egy héttel ezelőtt, 1500 tesztelő részvételével indult el a MÁV-csoport új mobilalkalmazásának bétatesztje. Az informatikai szakemberek folyamatosan feldolgozzák a beérkező visszajelzéseket, hogy a jövő heti hivatalos bevezetésre a tesztelők által jelzett kisebb hibák már kiküszöbölésre kerüljenek.

2025. március 27. 19:36

Cápák között Győrben

Balogh Péter – vagy ahogy sokan ismerik, Balogh Petya – startupper, angyalbefektető, mentor és a Cápák között című tévéműsor egyik cápája, a Széchenyi István Egyetem Spinoff Extra programjának vendége volt. Az előadó nemcsak saját életútját osztotta meg, hanem értékes tanácsokkal is ellátta azokat a fiatalokat, akik vállalkozás indításán gondolkodnak.

2025. március 27. 17:59

125 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak

Lezárult a REZSI2025 pályázat második fordulója, melynek keretében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa újabb jelentős összegekről döntött. Az NMHH több ügyben sikeresen működött együtt a cseh hatósággal, miközben három műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatban újabb jelzéseket küldött a megfelelő joghatósággal rendelkező társhatóságoknak.

2025. március 27. 16:20

Az MI szerepe a vállalati csalások előkészítésében és megelőzésében

Magyarországon is mindennapos eszközzé vált a mesterséges intelligencia (MI) a vállalati visszaélések terén – hívja fel a figyelmet az EY egy 50 magyar compliance- és biztonsági vezetővel végzett kutatása. A szakértők szerint a régebben bevált biztonsági intézkedések már nem elegendőek az egyre kifinomultabb támadások ellen. A szervezeteknek intelligens megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.

2025. március 27. 14:44

Zöld energia az európai gyógyszeripar és egészségügyi ágazat számára

A Schneider Electric Energize programjának keretében egy négy céget tömörítő vásárlói csoport 10 évre szóló megállapodást kötött évi 245 GWh megújuló energiaforrásból származó áram beszerzésére. A program „Sustainability Business” üzletága a tárgyalások során tanácsadóként segítette a szerződést aláíró cégeket.

2025. március 27. 13:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Díjazták a kimagasló innovációs teljesítményeket

2025. március 26. 20:23

Virtuális valóság az autonóm járművek fejlesztésében

2025. március 25. 17:52

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29