Világhírű szakértők a budapesti Nemzetközi Lean Konferencián

forrás: Prím Online, 2024. május 27. 09:55

A világ leghatékonyabb gyártóvállalatait, az edzőcipőktől a bányagépekig, egy közös vonás köti össze: mindannyian a lean módszertant alkalmazzák. A Toyota módszerként is ismert üzleti filozófia legfrissebb újdonságai és trendjei kerülnek bemutatásra a június 6-án Budapesten megrendezésre kerülő XI. Nemzetközi Lean Konferencián. Az előadók között olyan sztárszakértők szerepelnek, mint Katie Anderson, világhírű üzleti bestseller író, Erasto Meneses, a Cambridge Egyetem professzora és az ex-toyotás lean sensei Cevdet Özdogan.

A lean módszertan, amelyet eredetileg a Toyota autógyár fejlesztett ki, világszerte elismert a folyamatok optimalizálásában és a pazarlás minimalizálásában. Magyarországon is egyre több kis- és nagyvállalat alkalmazza a gyártó cégektől kezdve a szolgáltatókig, köztük vezető hazai bankok, mint az OTP, valamint a BMW, a Bosch és a MOL.

 

„Napjaink legjelentősebb üzleti kihívása a digitalizáció. Nemzetgazdasági jelentőségű, hogy a hazai vállalkozások a lehető legsikeresebbek legyenek ezen a téren. Ezért az idei Nemzetközi Lean Konferencia fő témája a digitalizáció és a mesterséges intelligencia, mert a lean módszertan különösen hasznos a digitalizációs projektek megtervezésekor és megvalósításakor, amivel versenyelőnyhöz juthatnak a vállalatok” – mondta el Molnár Szabolcs, a konferenciát szervező Lean Enterprise Institute Hungary (LEI Hungary) elnöke.

 

A 270 fős konferencia a vállalatvezetők és vállalattulajdonosok számára kínál lehetőséget a közös tanulásra, tudásmegosztásra és inspirációra. Az esemény legjobban várt előadója az amerikai Katie Anderson lesz. A nemzetközileg elismert vezetési tanácsadó, üzleti bestsellerek írója előadásában arról fog beszélni, hogyan néz ki valójában a folyamatos fejlesztés kultúrája. Hogyan teremthetnek a vezetők olyan környezetet, ahol a munkatársak magabiztosan oldják meg a problémákat és innoválnak.

 

Erasto Meneses, a Cambridge Egyetem professzora, előadása gyakorlati útmutatást nyújt a digitális transzformáció kihívásainak megoldásához lean digitális módszerek alkalmazásával, bemutatva, hogyan tudják a vállalatok kifejleszteni és bevezetni a piac igényeihez illeszkedő, maximális eredményt biztosító digitális stratégiákat.

 

A konferenciát megelőző napon az ex-toyotás Cevdet Özdogan tart kaizen workshopot egy hazai logisztikai központ telephelyén. A lean körökben guruként tisztelt szakértő a workshopra jelentkező konferencia résztvevőkkel közösen fejleszti a raktári folyamatokat. A gyakorlati program lehetőséget nyújt a résztvevőknek, hogy a világ egyik legjobbjától szerezzenek azonnal alkalmazható tudást.

 

 

Kkv-knak is elérhető megoldások

 

Ma már hatvannál is több tagja van a LEI Hungary-nek, köztük olyan globális nagyvállalatok, mint az Audi, az IKEA, a LEGO vagy az SAP. De nem csak az óriásvállalatoknak hatékony megoldás, ha a hatékonyságot fókuszba helyező lean szemléletet megismerik.

 

A 365.café nevű barcelonai pékség és kávézó hálózat esete mutatja, hogy mennyivel gyorsabb növekedési pályára lehet állni a lean segítségével. Ez például azon is múlt, hogy a folyamataik újragondolásával kisebb raktárra, kevesebb hűtőkapacitásra lett szükségük. Sikerült ezáltal a mélyhűtőben tárolt félkész termékek helyett többnyire friss, igény alapú termelésre átállni: ezáltal sokkal jobb minőségűek lettek a pékáruik, továbbá kisebb raktárra és kevesebb hűtőre lett szükség. Így egyszerre nőtt a bevétel és csökkent a kiadás.

 

A lean lényege pedig pontosan abban áll: ne a megszokások irányítsák a gondolkodásunkat, a vállalatunk üzleti döntéseit, hanem merjük azokat kétségbe vonni, forradalmi elvek mentén új ötleteket kipróbálni. Ehhez pedig nem csak elkötelezettségre, hanem kapcsolatépítésre, a tapasztalatok megosztására, mások visszajelzéseire is szükség van.

 

A XI. Nemzetközi Lean Konferencia kiváló alkalom hasonló esetek megismerésére, a saját kihívások és elképzelések átbeszélésére. A magyarországi innovatív, digitalizációra nyitott szakemberek és vállalatvezetők egymástól és nemzetközileg elismert szakemberektől tudnak inspirációt meríteni, új kapcsolatokat építeni – remélhetőleg hamarosan hazai végtörténeteit sikertörténeteit lehet majd más országok lean konferenciáin bemutatni.

 

Lean szemlélettel fentarthatóbb a világ

 

A környezettudatosság és a lean szemlélet szorosan összefonódik, hiszen mindkét megközelítés az energiafelhasználás, a pazarlás, a hulladék és az emisszió csökkentésére törekszik, elősegítve ezzel a fenntarthatóságot. A XI. Nemzetközi Lean Konferencia résztvevői idén különleges módon járulhatnak hozzá az környezeti lábnyom csökkentéséhez: jegyvásárlásukkal támogatják egy Miyawaki minierdő létrehozását Budapesten. Ez az ambiciózus projekt a 10 millió Fa mozgalom szakmai támogatásával valósul meg, és célja, hogy zöldebbé és élhetőbbé tegye a várost.

 

A konferencia honlapja: https://lean.org.hu/nemzetkozi-lean-konferencia

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Radikálisan javult a hatékonyság és az eredményesség a gyárakban AI megoldásokkal

Az elmúlt évek során a Zyxel Networks, a biztonságos és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szállítója világszerte átalakította a gyártóüzemeket. A kis önálló gyáraktól a több telephelyen működő hatalmas üzemekig, a bútorgyártóktól a húsfeldolgozókig ezek a gyártók most villámgyors csatlakozási lehetőséget és intuitív, központosított hálózatirányítást élveznek gyáraikban és raktáraikban, ami radikális javulást eredményez a hatékonyságban és az eredményességben.

2024. július 14. 15:50

Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét

Kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét („MI-Rendelet”), amely a világon az első igazán átfogó, mesterséges intelligenciával („MI”) kapcsolatos, szektorsemleges jogszabály.

2024. július 14. 13:49

A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért

A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért utánpótlásprogramja első lépéseként jelképes regisztrációs díj ellenében elérhető Summit Youth jegyekkel várja a 25 év alatti, szakmai felsőoktatásban tanuló hallgatókat az idei Marketing Summiton. Az utánpótlásprogram alapvető célja, hogy a jövő szakmai generációja megismerje az aktuális trendeket, kihívásokat és az arra adandó gyakorlati válaszokat. A Marketing Summit Youth, mint a jövő marketingeseinek csúcstalálkozója pedig végső soron vonzóbbá teheti a hazai márkákat és ügynökségeket is a fiatal tehetségek számára.

2024. július 14. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55

A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint

2024. július 4. 19:09

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01