Bemutatta autóját az ART: magabiztosan várja a versenyeket a Széchenyi-egyetem csapata

forrás: Prím Online, 2024. július 1. 11:28

Kisebb tömeg, nagyobb megbízhatóság – így jellemezhető a fennállásának tizedik évét ünneplő Arrabona Racing Team (ART) idei autója. A győri Széchenyi István Egyetem Formula Student-csapata rollout rendezvényén mutatta be új járművét, amellyel a tavalyi szezon tapasztalatait hasznosítva ismét az élmezőnybe kerülhet.

Története során először a Széchenyi István Egyetem Győri Innovációs Parkjának épületében mutatta be aktuális fejlesztéseit az Arrabona Racing Team, amely 2014-es alapítása óta már tizenegyedik járművét leplezte le a nagyközönség előtt. A tízéves jubileum kapcsán egy különleges kisfilmet is levetítettek a résztvevőknek. Ebben a csapat vezetői az alapítókig visszanyúlva emlékeztek az egyes időszakok sikereire és kihívásaira, hangsúlyozva, hogy az egész a kezdetek óta ugyanarról szól: versenyzés közben tanulni, egy összetartó közösség tagjaként.

 

Bariska Szilárd csapatvezető és Tóth Imre konstrukciós vezető az ART_11-gyel a leleplezés után. (Fotó: Adorján András)

 

Dr. Dogossy Gábor, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja köszöntőjében aláhúzta: a hallgatói versenycsapatok tagjai kiemelkedő gyakorlati tudással rendelkeznek. „Egy járművet megtervezni és megépíteni nem magától értetődő, így aki el tud indulni egy Formula Student-versenyen, már nyert. Ez a későbbiekben olyan tapasztalattá válik, amit a munkaadók pozitívan értékelnek” – fogalmazott.

 

Az Arrabona Racing Team csapata. (Fotó: Adorján András)

 

Az Audi Hungaria képviseletében dr. Feszty Dániel megerősítette: az iparnak pontosan olyan szakemberekre van szüksége, mint amilyenek a hallgatói versenycsapatokban tevékenykednek, hiszen ők az elméleti ismeretek mellett az autó építése közben olyan képességeket is elsajátítanak, amelyeket az iskolapadban nem lehet megszerezni. „A Formula Student a mérnökutánpótlás-képzés legkiválóbb műhelye. Az elmúlt öt évben több tucatnyi munkatársat vettünk fel az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team csapatából a kutatás-fejlesztési részlegünkre, ami jól mutatja, milyen pedigréje van cégünknél az itt pallérozódó hallgatóknak” – jelentette ki.

 

Az idei szezon kapcsán Bariska Szilárd csapatvezető elmondta, regisztráltak a legrangosabb versenyekre, így a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is a spielbergi osztrák, a ZalaZone-on megrendezésre kerülő magyar és a Bugatti tesztpályáján otthont kapó horvát megmérettetésen vesz részt a csapat.

 

A bemutató után mindenki megtekinthette a csapat idei autóját. (Fotók: Adorján András)

 

„Tavaly a korábbiakhoz képest merőben eltérő, több új megoldással kísérletező autót építettünk, amely akkor még számos gyermekbetegséggel küszködött. Ezeket mostanra kijavítottuk. A konstrukciót és a formát megtartottuk, a változtatásoknál pedig a megbízhatóság növelését és a súlycsökkentést helyeztük előtérbe” – árulta el Tóth Imre konstrukciós vezető. Hozzátette, hogy az elmúlt évben az önhordó karbon-kompozit karosszéria, az úgynevezett monocoque építésekor gyártástechnológiai problémába ütköztek – idén viszont ezt is orvosolták.

 

„Sok alkatrészt újraterveztünk, illetve optimalizáltunk. Ahol csak lehetett, 3D nyomtatott komponenseket használtunk, hogy a legnagyobb szilárdságot érjük el a legkisebb tömeg mellett. A legfontosabb újdonság, hogy módosítottuk a hűtőrendszerünket: a korábbi két oldaldobozos konstrukciót egy oldaldobozos váltotta, amely karcsúsítja az autót és továbbra is megfelelő védelmet biztosít. Az elektronikai rendszerünkben bevezettük az eFuse technológiát, ami a túláramok okozta problémákat hivatott elhárítani, így egy ventilátorleállás nem okozhatja többé a kocsi üzemképtelenségét” – ecsetelte.

 

(Fotók: Adorján András)

 

Az ART_11 névre keresztelt idei autóban is SZEngine szív dobog majd. A motorral kapcsolatban Marschall Márton, a SZEngine Team hallgatói csapat konstrukciós vezetője elmondta, a tavalyi jól sikerült erőforrást fejlesztették tovább, amely kis tömeg mellett relatív nagy teljesítményre képes. „Idén egy 4,1 literes airboxszal szereltük fel a motorunkat, amely magas fordulatszám-tartományokban több levegővel tudja ellátni a rendszert, ezáltal extra lóerőket nyerhetünk” – részletezte Marschall Márton.

 

Mint elhangzott, a csapat július végén az osztrák versenyen szerepel először, addig viszont sok-sok órányi tesztutat fut az autó, hogy tökéletesítsék, illetve hogy megtalálják az optimális beállításokat. Minden adott tehát ahhoz, hogy 2022 után a gárda újra a Formula Student élmezőnyében végezzen Európa legnagyobb presztízsű futamain.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera

A Porsche a Bridgestone-t választotta, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modellekhez. Mostantól mindkét jármű az egyedileg tervezett Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal lesz elérhető. Emellett a Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 téli abroncsokkal is felszerelhető – ez az első téli gyári felszerelés a Bridgestone részéről a Porsche számára.

2025. február 9. 10:24

SZEzonnyitó: az autó-motor sport és a járműipari technológiák élvonalában a győri egyetem

A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák fejlesztésének és a járműmérnökképzésnek, valamint egyre aktívabb résztvevője az autó-motor sportnak is. A győri intézmény támogatásával induló versenyzők az elmúlt évben jelentős sikereket értek el, hazai és nemzetközi helyezésekkel gazdagodtak. A SZE Motorsport SZEzonnyitó rendezvényét február 4-én tartották, amelyen a 2025-ös terveikről számoltak be a sportolók és a szakvezetők. 

2025. február 8. 15:43

Ezekre érdemes figyelni, ha autóval közelítjük meg a sípályát

Beköszöntött a téli sportok szezonja, így a síelés kedvelői már hódolhatnak is kedvtelésüknek. Az utazás előtt azonban nem árt ellenőrizni gumiabroncsaink teljesítményét és alkalmasságát, valamint az útvonalon érvényes téli gumiabroncs előírásokat, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket – hívják fel a figyelmet a Continental szakértői. 

2025. február 6. 11:29

A Bridgestone integrálja a mesterséges intelligenciát a gumiabroncs-fejlesztésbe

A Bridgestone új, csúcstechnológiás Driver-in-the-Loop (DiL) szimulátort telepít a Róma melletti EMEA régiós kutatás-fejlesztési központjába. Az új szimulátor, amelyben a tesztpilóta valós időben, aktívan irányítja az autót, kiegészíti a vállalat virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját (VTD) és egy újabb lépést jelent a teljesen digitális abroncsfejlesztési folyamat megvalósítása felé. Az innovációval a Bridgestone a mesterséges intelligenciát (MI) ötvözve képes lesz a gumiabroncsok és járművek együttes szimulációjára, amely fellendíti az innovatívfejlesztési folyamatokat, és a fenntarthatósági törekvéseket, miközben csökkenti a piacra jutási időt.

2025. február 5. 18:57

Új innováció a hazai védelmi iparban

Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a győri Széchenyi István Egyetem. A hazai védelmi ipar meghatározó gyártójával, a Gamma Zrt.-vel közösen kialakított, hazánkban egyedülálló katonai és katasztrófavédelmi célú járművet az intézmény Járműipari Kutatóközpontjának munkatársai látták el ön- és távvezérlést lehetővé tevő technológiával.

2025. február 4. 17:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34