Bemutatta autóját az ART: magabiztosan várja a versenyeket a Széchenyi-egyetem csapata

forrás: Prím Online, 2024. július 1. 11:28

Kisebb tömeg, nagyobb megbízhatóság – így jellemezhető a fennállásának tizedik évét ünneplő Arrabona Racing Team (ART) idei autója. A győri Széchenyi István Egyetem Formula Student-csapata rollout rendezvényén mutatta be új járművét, amellyel a tavalyi szezon tapasztalatait hasznosítva ismét az élmezőnybe kerülhet.

Története során először a Széchenyi István Egyetem Győri Innovációs Parkjának épületében mutatta be aktuális fejlesztéseit az Arrabona Racing Team, amely 2014-es alapítása óta már tizenegyedik járművét leplezte le a nagyközönség előtt. A tízéves jubileum kapcsán egy különleges kisfilmet is levetítettek a résztvevőknek. Ebben a csapat vezetői az alapítókig visszanyúlva emlékeztek az egyes időszakok sikereire és kihívásaira, hangsúlyozva, hogy az egész a kezdetek óta ugyanarról szól: versenyzés közben tanulni, egy összetartó közösség tagjaként.

 

Bariska Szilárd csapatvezető és Tóth Imre konstrukciós vezető az ART_11-gyel a leleplezés után. (Fotó: Adorján András)

 

Dr. Dogossy Gábor, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja köszöntőjében aláhúzta: a hallgatói versenycsapatok tagjai kiemelkedő gyakorlati tudással rendelkeznek. „Egy járművet megtervezni és megépíteni nem magától értetődő, így aki el tud indulni egy Formula Student-versenyen, már nyert. Ez a későbbiekben olyan tapasztalattá válik, amit a munkaadók pozitívan értékelnek” – fogalmazott.

 

Az Arrabona Racing Team csapata. (Fotó: Adorján András)

 

Az Audi Hungaria képviseletében dr. Feszty Dániel megerősítette: az iparnak pontosan olyan szakemberekre van szüksége, mint amilyenek a hallgatói versenycsapatokban tevékenykednek, hiszen ők az elméleti ismeretek mellett az autó építése közben olyan képességeket is elsajátítanak, amelyeket az iskolapadban nem lehet megszerezni. „A Formula Student a mérnökutánpótlás-képzés legkiválóbb műhelye. Az elmúlt öt évben több tucatnyi munkatársat vettünk fel az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team csapatából a kutatás-fejlesztési részlegünkre, ami jól mutatja, milyen pedigréje van cégünknél az itt pallérozódó hallgatóknak” – jelentette ki.

 

Az idei szezon kapcsán Bariska Szilárd csapatvezető elmondta, regisztráltak a legrangosabb versenyekre, így a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is a spielbergi osztrák, a ZalaZone-on megrendezésre kerülő magyar és a Bugatti tesztpályáján otthont kapó horvát megmérettetésen vesz részt a csapat.

 

A bemutató után mindenki megtekinthette a csapat idei autóját. (Fotók: Adorján András)

 

„Tavaly a korábbiakhoz képest merőben eltérő, több új megoldással kísérletező autót építettünk, amely akkor még számos gyermekbetegséggel küszködött. Ezeket mostanra kijavítottuk. A konstrukciót és a formát megtartottuk, a változtatásoknál pedig a megbízhatóság növelését és a súlycsökkentést helyeztük előtérbe” – árulta el Tóth Imre konstrukciós vezető. Hozzátette, hogy az elmúlt évben az önhordó karbon-kompozit karosszéria, az úgynevezett monocoque építésekor gyártástechnológiai problémába ütköztek – idén viszont ezt is orvosolták.

 

„Sok alkatrészt újraterveztünk, illetve optimalizáltunk. Ahol csak lehetett, 3D nyomtatott komponenseket használtunk, hogy a legnagyobb szilárdságot érjük el a legkisebb tömeg mellett. A legfontosabb újdonság, hogy módosítottuk a hűtőrendszerünket: a korábbi két oldaldobozos konstrukciót egy oldaldobozos váltotta, amely karcsúsítja az autót és továbbra is megfelelő védelmet biztosít. Az elektronikai rendszerünkben bevezettük az eFuse technológiát, ami a túláramok okozta problémákat hivatott elhárítani, így egy ventilátorleállás nem okozhatja többé a kocsi üzemképtelenségét” – ecsetelte.

 

(Fotók: Adorján András)

 

Az ART_11 névre keresztelt idei autóban is SZEngine szív dobog majd. A motorral kapcsolatban Marschall Márton, a SZEngine Team hallgatói csapat konstrukciós vezetője elmondta, a tavalyi jól sikerült erőforrást fejlesztették tovább, amely kis tömeg mellett relatív nagy teljesítményre képes. „Idén egy 4,1 literes airboxszal szereltük fel a motorunkat, amely magas fordulatszám-tartományokban több levegővel tudja ellátni a rendszert, ezáltal extra lóerőket nyerhetünk” – részletezte Marschall Márton.

 

Mint elhangzott, a csapat július végén az osztrák versenyen szerepel először, addig viszont sok-sok órányi tesztutat fut az autó, hogy tökéletesítsék, illetve hogy megtalálják az optimális beállításokat. Minden adott tehát ahhoz, hogy 2022 után a gárda újra a Formula Student élmezőnyében végezzen Európa legnagyobb presztízsű futamain.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Auto Bild teszt: A Continental új abroncsa a legjobbak között

Az idei nyári gumiabroncs-teszt során az Auto Bild magazin kiemelkedő eredményt ért el a Continental PremiumContact 7 modellel. A német autós szaklap összesen 52 gyártó 225/40 R 18 méretű gumiabroncsát vizsgálta, melyek közül a legjobb 20 modellt részletes tesztelésnek vetették alá egy BMW 1-es sorozatú tesztautóval, különböző körülmények között, mint például vizes és száraz útfelületen.

2025. március 18. 10:01

Simple kutatás az autósok közlekedési szokásairól

A Simple felmérése alapján az autósok 60 százaléka nem hagyja, hogy az üzemanyagárak változása befolyásolja autóhasználati szokásait, és jelentős részük nem tervez változtatni a közlekedési szokásain 2025-ben. Úgy tűnik, hogy az autósok annyira hozzászoktak az egyre dráguló üzemanyagárakhoz, hogy már nem hatnak rájuk a változások. Míg két évvel ezelőtt a sofőrök 54 százaléka nem vette figyelembe az üzemanyagárak változását, addig idén már 60 százalékuk van ezzel így a közel 11 ezer kérdőívet kitöltő Simple felhasználó közül*.

2025. március 12. 14:44

Kis időre fellélegezhetnek az európai autógyártók

Az európai autógyártók enyhülhetnek kicsit, de továbbra is jelentős erőforrásokat kell fordítaniuk az elektromobilitás fejlesztésére. Európa versenyképességének növelése és az elektromos átállás együttesen egy összetett kérdést képez, aminek része a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának elhalasztása – fogalmazott Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.

2025. március 11. 10:03

Különleges Maserati modellek a hófödte hegyek között

A Maserati kabrió kínálata központi szerepet kapott a The I.C.E. St. Moritz eseményen, ahol bemutatták a GranCabrio új, 490 lóerős változatát. Ez az erőforrás már a GranTurismo modellben is elérhető, így teljes képet ad a választék, amely a kupék dinamikáját és kényelmét ötvözi a nyitott tetős vezetés élményével. Emellett debütált a különleges GranCabrio Trofeo ONE of ONE – THE I.C.E. modell is, amely a Maserati Fuoriserie személyre szabási programja alapján készült.

2025. március 9. 12:01

Az Ubigi eSIM szolgáltatása tovább bővül a BMW járművek számára Európában

Az Ubigi tovább bővíti integrált eSIM szolgáltatását a BMW járműveiben, most már Európa több országában is elérhetővé válik. 2024 júliusa óta 15 országban volt elérhető, és 2025 márciusától újabb 12 országban, köztük Magyarországon, Szlovákiában, Szlovéniában, Bulgáriában, Horvátországban, Romániában, Görögországban, Svédországban, Finnországban, Dániában, Cipruson és Máltán is hozzáférhetővé válik.

2025. március 8. 14:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01