Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább

forrás: Prím Online, 2024. július 15. 10:12

A 16-59 éves magyarok közel egyötöde tervez autóvásárlást a közeljövőben, több mint felük kétmillió forint alatti összeget szán erre – derül ki a Chery Group megbízásából készült, reprezentatív felmérésből. Bár a többség számára az ár a legfontosabb szempont, a férfiak körében ugyanennyire számít az is, hogy megbízható és ismert gyártó járműve legyen, illetve sokan kiemelték a műszaki paramétereket is.

A Chery Group megbízásából az Opinio által készített kutatás alapján a 16-59 év közötti magyarok 6 százaléka már ki is választotta, hogy milyen autót vásárol a közeljövőben, további 11 százalék pedig eldöntötte, hogy vesz majd autót, ugyanakkor azt még nem tudják, hogy milyent. A felmérés során a megkérdezettek 19 százaléka jelezte, hogy bár felmerült benne a gondolat, hogy beszerezzen egy autót, még nem döntött végleg a kérdésben. A válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy jelenleg nem tervezi autó vásárlását. Az autóvásárlási kedv különösen a legfiatalabbak (16-19 éves korcsoport) körében magas, az ő esetükben tízből négyen készülnek erre a lépésre. 

 

 

Döntő az ár, de már más is számít

 

A kutatás alapján egyértelműen az ár a legfontosabb szempont, amikor autóvásárlásról döntenek a magyarok, de azért vannak egyéb tényezők is, amelyeket kiemelten kezelnek. A megkérdezettek 53 százaléka válaszolt úgy, hogy a kifizetendő összeg szerepel a három leginkább meghatározó szempont között. Ebben egyébként a nők és a férfiak között meglehetősen nagy eltérés van, míg a hölgyek 57 százaléka sorolta a három legfontosabb szempont közé az árat, addig a férfiak esetében csak 49 százalék tett így. További érdekesség, hogy körükben ugyanilyen fontos tényező az is, hogy megbízható, ismert gyártó autóját vegyék meg. A teljes népességet vizsgálva egyébként ez a második legfontosabb tényező, a válaszadók 45 százalékánál szerepelt az autóvásárlási döntést leginkább meghatározó három szempont között, míg a jármű műszaki paraméterei a válaszadók 39 százalékánál került be ebbe a körbe. 

 

További érdekes eltérések is vannak a női és a férfi vásárlók döntési szempontjai között. Így például a hölgyek 39 százaléka sorolta a biztonsági funkciókat a három legfontosabb szempont közé, míg az urak 27 százaléka tett így. A dizájn viszont a férfiaknál számít jobban a vásárlás során, 15 százalék emelte ki ezt a tényezőt, míg a nőknek csak tizede. 

 

A legfiatalabb, 16-19 éves korosztály esetében a gyártó számít legjobban, 43 százalékuk emelte ki ezt a szempontot a vásárlási döntést befolyásoló három legfontosabb tényező között. Az árat 36 százalékuk tartja kimondottan fontosnak, és alig kevesebben, a korcsoportba tartozók 35 százaléka említette a műszaki paramétereket a meghatározó döntési szempontok között.

 

Freepik

 

Spórolnának a magyarok

 

A kutatás során arra is rákérdeztek, hogy mennyit szánnak autóvásárlásra a magyarok. A válaszadók valamivel több mint fele (51%) 2 millió forint alatti összeget tervez költeni erre a célra. A második legnagyobb csoportot a 3-5 millió forint közötti ráfordítással számolók jelentik, a megkérdezettek közel egyötöde tartozik közéjük. Majdnem egyenlő arányban vannak azok, akik 2-3 milliót (13%), illetve 5-10 milliót (12%) költenének autóra. Tízmillió forintnál többet a kutatásban részt vevők mindössze 5 százaléka fordítana erre a célra. Érdekesség, hogy a női válaszadók elkerülnék a drágább járműveket, 10 millió forint feletti összeget nem költenének autóra, míg a férfiak 9 százaléka nem sajnálna ennyit erre a célra.  

 

Leginkább az 50-59 évesek, illetve a diplomások nyúlnának a zsebükbe, ha autóvásárlásra kerül sor, előbbi csoport 35, míg utóbbi 29 százaléka ötmillió forintnál is többet fizetne egy járműért, míg a teljes lakosság kevesebb mint egyötöde tenne így. 

 

A családtól és az ismerősöktől kérünk tanácsot

 

A felmérés egyik legérdekesebb eredménye az autóvásárlás előtti tájékozódás kapcsán érkezett. A megkérdezettek ennél a kérdésnél is több opció közül három válaszlehetőséget jelölhettek meg, és meglepően nagy különbségek derültek ki a nők és férfiak információszerzési gyakorlatára vonatkozóan. A három legfontosabb tájékozódási forrás vásárlás előtt a család és az ismeretségi kör (47%), az internetes oldalak (35%) és az autószerelők (34%).

 

A nők közül a családot, az ismerősöket 56 százalék jelölte meg információforrásként, valamint tanácsadóként, a férfiak körében viszont csak 40 százalék tett így. Az urak ugyanilyen arányban emelték ki a tájékozódási források között az internetet, ami viszont csak a hölgyek 29 százalékánál szerepel. A teljes népesség kicsit több mint ötöde keres segítséget online fórumokon autóvásárlás előtt, és egyaránt 10-10 százaléka tájékozódik a közösségi médiában, illetve autós szaklapokból. 

 

 

Szeptemberben érkezik az Omoda 5

 

A Chery Group Omoda 5 modellje idén szeptembertől lesz kapható Magyarországon. A Chery autóinak behozatalára a Hovány Kft. és a Petrányi Autó Kft. hozott létre közös importőr céget Genius Automotive Europe Kft. néven, így a kínai gyártó járművei természetesen a tulajdonosok márkakereskedéseiben is elérhetők lesznek. Az Omoda 5 1,6-os benzines crossover ára, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.

 

Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.  

 

A kutatásról: 

A kutatás a Chery Group megbízásából az Opinio piackutató applikációval készült 2024. június 28 – július 2. között, 1141 fős mintán. Az eredmények országosan reprezentatívak a 16-59 éves magyar lakosságra kor, nem, iskolai végzettség, lakóhely településtípusa és régiója szerint.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezek 2025 legfontosabb IT trendjei

Az idei év technológiai fókuszterületei között az AI, az üzleti intelligencia és az automatizálás kerülnek a középpontba, míg a legnagyobb kihívásokat a költség- és humánerőforrás-korlátok jelenthetik – áll a Protechtor CIO Navigátor felmérésében, amely 70+ magyar vállalati IT-vezető véleményét tükrözi. Az innováció iránti szándék világos, hiszen a cégek 56%-a már rendelkezik előre kidolgozott digitalizációs stratégiával, ami jelentős előrelépés. Ugyanakkor a piacon komoly eltérések tapasztalhatóak: míg a vezetők többsége optimistán tekint a 2025-ös évre, és 50%-uk a bővülő IT-büdzséből várja a fejlődést, addig ugyanennyien aggódnak a változatlan vagy csökkenő pénzügyi források és a fokozódó technológiai verseny hatásai miatt.

2025. február 18. 10:00

Magyar és szaúd-arábiai digitalizációs fórum Rijádban

A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter tagjainak részvételével lezajlott Rijádban a magyar és szaúd-arábiai digitalizációval foglalkozó vállalkozások közötti üzleti kapcsolatok erősítését célzó üzleti fórum.

2025. február 17. 18:16

Vidéki Otthonfelújítási Program: Támogatás már nyugdíjasoknak is

A Vidéki Otthonfelújítási Program 2025 januárjában indult, és a legújabb kormánydöntés értelmében most már a nyugdíjasok is részt vehetnek benne. Bár nehéz pontosan meghatározni, hogy mekkora költséggel kell számolni egy átlagos fűtéskorszerűsítés esetén, van néhány tényező, amelyek segítenek megbecsülni a kiadásokat. Szakértői segítség nyújt a szabályok és a lehetőségek közötti eligibilitásban.

2025. február 17. 15:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Láss a Jövőbe: Innovációs pályázat a Z-generációnak

2025. február 18. 11:32

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20