Életet menthet az önkormányzati hőségkommunikáció
Kánikula idején az önkormányzatok országszerte számos intézkedést hoznak és rendszeresen igyekeznek ezekről tájékoztatni az embereket, hogy mérsékeljék a hőség lakosságra gyakorolt, negatív hatásait. Az információk és a segítség azonban csak annyit érnek, ahány lakoshoz sikerül ezeket eljuttatni. Ebben jelent hatalmas előrelépést egy már itthon is működő nemzetközi fejlesztés, mely a közelmúltban is hasznosnak bizonyult.
A cseh fejlesztésű, Munipolis nevű kommunikációs hálózat kifejezetten a közösségi információáramlást szolgálja, de célja nem a szórakoztatás. Segítségével például egy önkormányzat, nagyvállalat vagy bármely más intézmény, szervezet azonnal elérheti az érdekelt embereket, és ehhez még okostelefonra sincs feltétlenül szükség, hiszen az értesítés érkezhet sms-ben, e-mailen, de akár telefonon is.
„Az elmúlt napokban tapasztalt és még mindig tartó, rendkívüli hőhullám különösen az időseket viseli meg, és miközben ők szorulnak rá leginkább a segítségre, az információkra, kommunikációs szempontból éppen őket a legnehezebb elérni” ‒ ismertette a helyzetet Czinger Erik, a cég hazai képviseletének vezetője. Ezt ismerték fel mostanra egyre több hazai településen, ahol a Munipolist vetették be az értesítések hatékony célba juttatására.
„Nagyrábé, Nyárlőrinc, Baja, Baracs, Murakeresztúr és Mezőkovácsháza a Munipolis rendszerén keresztül adott ki hőségriasztást, míg Nagyoroszi, Nógrádsipek, Győrzámoly, Dudar, Lispeszentadorján, Bő és mások pedig tűzgyújtási tilalomra hívták fel a figyelmet” ‒ hoz magyar példát az elmúlt napokból a szakember. Hódmezővásárhely például ingyen strandbérlettel támogatja a rászoruló családokat, amiről ugyanezen platformon tájékoztatta a lakosságot.
Természetesen nemcsak hőségről, természeti katasztrófákról lehet hírt adni a Munipolis segítségével. A rendszer alkalmas rá, hogy pl. egy áramszünetről vagy a közszolgáltatásokkal kapcsolatos fejleményekről értesítse a lakosokat, akár kizárólag az érintett utcákban. A kommunikáció ráadásul még csak nem is egyirányú. A mostani hőség idején bármely lakos üzenhet a helyhatóságnak, ha aggódik a szomszédban lakó idősekért, vagy a közterületen valamilyen, az önkormányzat hatáskörébe tartozó rendellenességgel találkozik.
„A fentiek tükrében nem véletlen, hogy az alkalmazás szinte szabványfelületévé vált a cseh önkormányzati szférának, és Európa 4 országában ‒ köztük itthon ‒ több mint 4000 önkormányzat és más intézmény évi 70 millió üzenetet küld általa, miközben létjogosultságát már egyetlen megmentett élet is igazolja” ‒ hívta fel a figyelmet Czinger Erik. Természetesen a Munipolis is csak azokat éri el, akik feliratkoznak az ingyenes szolgáltatásra, de ott, ahol bevezették, a használata a lakosok körében eddig mindig nagyon gyorsan népszerűvé vált, minden eddiginél gyorsabb és magasabb elérésű kommunikációs hálózatnak bizonyult nemcsak vészhelyzetekben, hanem a mindennapokban is.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR egy bokszolólegendával izzítja be a HONOR Magic7 széria európai startját
A HONOR legújabb okostelefon-kínálatának, a HONOR Magic7 szériának a bevezetése alkalmából az egykori Bokszvilágtanács (WBC) bajnokával, Tony Bellew-val működött együtt a festői szlovéniai Bledben. Bellew meglepetésszerűen jelent meg a HONOR fő előadásán is, ahol drámai belépője egy vicces filmet követett, amely egy titokzatos „ügynököt” mutatott be, aki egy sor extrém, téli sportokon alapuló közlekedési eszközzel jutott el a bemutató eseményre.
AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista
A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát: alig két év alatt az ötödik legnépszerűbb eszközzé vált, maga mögé utasítva a Google-t is. A legfrissebb kutatási eredmények szerint marketing tevékenységet folytató kkv-k 44 százaléka használ AI-megoldásokat. Ilyen gyors növekedésre az elmúlt évtizedben egyetlen marketingeszköz esetében sem volt példa.
Adókötelezettségek kibertámadás esetén: Az átlátható kommunikáció a kulcs a szankciók elkerüléséhez
Az elmúlt években számottevően emelkedett a vállalkozásokat érintő kibertámadások száma, amelyek komoly fenyegetést jelentenek az adatbiztonságra, és jelentős kockázatot hordoznak a társaságok működésére nézve. Egy esetleges kibertámadás során elveszhetnek olyan kritikus információk, amelyek ellehetetleníthetik az időben történő adóbevallást és adatszolgáltatást, komoly szankcióknak kitéve a vállalkozásokat. A Deloitte szakértői szerint a gyors reagálás, a hatóságokkal való átlátható kommunikáció és az alternatív megoldások alkalmazása jelentősen mérsékelheti a károkat és a bírságok kockázatát.
Schneider Electric: fel kell gyorsítani a már meglévő MI-technológiák alkalmazását
A Világgazdasági Fórum (WEF) jelentése szerint a már meglévő technológiák felhasználásával is 31 százalékkal csökkenthetné az emberiség az energiaintenzitást, ami 2030-ra már éves szinten 2000 milliárd dollárnyi megtakarítást eredményezhetne. A Schneider Electric a WEF idei, Davosban rendezett találkozója alkalmából arra ösztönöz mindenkit, hogy használjuk ki a mesterséges intelligenciára (MI) irányuló növekvő figyelmet, gyorsítsuk fel a technológia hasznosítását a gyors és biztonságos energiaátmenet és a fenntarthatóság érdekében.
Nagy iramot diktál a sportipar a régióban
A globálisnál magasabb, 7,6%-os éves átlagos piaci növekedést jósolnak a következő 3–5 évben Közép-Kelet Európa sportvezetői. A gazdasági bizonytalanságok ellenére a régió több mint 100 megkérdezett sportvezetője a közvetítési jogok piacának fejlesztésében, illetve a sportfogadásban látják a potenciált – derül ki a PwC 2024 Global Sports Survey felméréséből.