Maratonfutó és öttusázó – ilyennek látják autóikat a magyarok
A magyar autósok 30 százaléka sportol rendszeresen, a futás a legnépszerűbb sportág a körükben, de sokan járnak edzőterembe is. Az idei nyár egyik legnagyobb sporteseménye a Párizsban zajló olimpia, ennek apropóján a Chery Group megbízásából készült felmérés arra kereste a választ, hogy mennyire sportosak a hazai sofőrök.
A magyar autósok 3 százaléka versenyszerűen, 27 százaléka pedig rendszeresen sportol – derül ki a Chery Group megbízásából készült felmérésből. A kutatás során a megkérdezettek további 39 százaléka jelezte, hogy alkalmanként sportol valamit, ugyanakkor a válaszadók 31 százaléka soha nem sportol.
A sportágak közül a futás a legnépszerűbb, a sportoló autósok 29 százaléka jelölte meg ezt a mozgásformát, de viszonylag sokan járnak edzőterembe is, a válaszadók közel negyede jelezte ezt. A női sofőrök szívesebben választják az úszást, a jógát és más egyéni sportokat, mint a férfiak, akik körében viszont a futás, az edzőtermi edzés, a foci, valamint az egyéb csapatsportok a népszerűbbek.
A Chery Group megbízásából készült korábbi felmérésből már kiderült, hogy viszonylag sokan vannak a hazai autósok közül, akik maratoni távokra is vállalkoznak, ötödük például már vezetett egyhuzamban több mint 700 kilométert. Az újabb kutatás során arra is rákérdeztek, hogy egy-egy hosszabb utazás során milyen praktikákkal igyekeznek újraindítani a vérkeringést elzsibbadt végtagjaikban a magyar sofőrök.
A legnagyobb arányban azok vannak (40%), akik semmilyen gyakorlatot nem csinálnak a hosszabb vezetés után, hanem a járműből kiszállva azonnal sietnek a dolgukra. A megkérdezettek valamivel kevesebb mint egyharmada nyújtani szokott egy-egy hosszú vezetés után, közel ötöde végez derék- és karkörzést és mozgatja meg a nyakát, illetve 15 százaléka indul hosszabb sétára.
A nők körében gyakrabban előfordul, hogy semmilyen plusz mozgással nem vezetik le a hosszú út fáradalmait (45% míg a férfiaknál 36%). Ez adódhat abból is, hogy az autót vezető nők valamennyivel általában is kevesebbet sportolnak, mint a férfiak (35% egyáltalán nem sportol, míg férfiaknál 28%). Ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a már említett korábbi kutatás alapján a nők kevesebb kilométert tesznek meg átlagosan havonta, mint a férfiak, illetve a leghosszabb egyben levezetett út is rövidebb az esetükben.
A felmérésből az is kiderült, hogy utazás közben a magyar sofőrök nem igazán követik majd az olimpia eseményeit, a válaszadók 78 százaléka jelezte ezt. Az autósok valamivel több mint tizede rádión figyeli majd a történéseket, 7 százalékuk, ha hosszabb útra indul előre tájékozódik, hogy útközben vagy a célállomáson hogyan tud belenézni a versenyekbe, 4 százalék pedig az anyósülésen utazó beszámolóiból tájékozódik majd vezetés közben.
Ha már ilyen sportos nyarunk van, a kutatás készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy milyen sportág versenyzőjének látják leginkább autójukat a hazai sofőrök. A megkérdezettek relatív többsége egy megbízható maratonfutóhoz hasonlítaná (33%) járművét, de sok „minden kihívást jól teljesítő öttusázó” is akad az utakon (26%). Minden terhet cipelő súlyemelő járgányokkal (18%), gyorsan cikázó, kreatív helyzetmegoldó bmx freestyle autókkal (12%), valamint mindent leküzdő akadályfutókkal (11%) kevesebb esélyünk van találkozni a mindennapi közlekedésben.
A Chery Group hozzánk idén szeptemberben érkező Omoda 5 modelljével a maratoni távolságok bátran vállalhatók, hiszen az 51 literes üzemanyagtartállyal rendelkező autó teletöltött tankkal megállás nélkül akár 700 kilométert is megtesz. Az OMODA 5 forgalmazását Magyarországon a Genius Automotive Europe látja el. A Chery által gyártott OMODA márka első körben Budapesten több helyszínen, valamint Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni és számos megyeszékhelyen lehet majd megvenni ezeket az autókat. Az Omoda 5 ára 1,6-os benzines crossover, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.
Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.
Nyitókép: Freepik
Kapcsolódó cikkek
- A magyar férfi autósok negyede vezetett már 700 kilométernél is többet egyszerre
- Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
- Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
- Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
- A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
- Bemutatta autóját az ART: magabiztosan várja a versenyeket a Széchenyi-egyetem csapata
- Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
- Két versenyautóhoz szállít motort és hibrid hajtást is fejleszt a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata
- Az LG fejlett autós platformjával érkezik a Kia legújabb elektromos járműve
- Kényelmet és biztonságot nyújtanak a Continental innovációi az új Mercedes-Benz E-osztályban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okoseszközöket jelent be a Huawei
A Huawei világszerte uralja a viselhető okoseszközök piacát a leszállított mennyiség alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése* szerint. A vezető pozíciót tovább erősítheti a gyártó közelgő, szeptemberi nagyszabású nemzetközi termékbemutatója, ahol számos innovatív okoseszközzel jelentkezik. A Huawei ráadásul már előrendelést is hirdetett a magyar piacon az újonnan érkező okosórájára, kedvezményt és ráadás fülhallgatót is ad az új készülék mellé szeptember 19. és szeptember 30. között.
Az AOC GAMING G4 sorozat karcsú ívekkel és borotvaéles specifikációkkal bővül
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bejelenti, hogy négy olyan új modellel bővíti G4 sorozatát, amelyek a gaming preferenciák és a pénztárcák széles skáláját kiszolgálja.
Kiváló hangteljesítménnyel rendelkezik az új Sony csíptetős mikrofon
A Sony bejelentette az ECM-L1 Lavalier mikrofont, amely 3,5 mm-es csatlakozón át felvett árammal is működik, és a Sony jól bevált hangtechnikai fejlesztésein alapul. A mikrofon a sok éven át komoly szakmai megbecsülésnek örvendő, rádiós stúdiók és produkciós cégek által is előszeretettel használt ECM-77-es sorozatból lett továbbfejlesztve.
Itt a jövő gumiabroncsa, újrahasznosított anyagokból
A Bridgestone bemutatja a Potenza Sport A-t, a vállalat első olyan, sorozatgyártásban készült gumiabroncsát, amely 55%-ban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező újrahasznosított és megújuló anyagokat tartalmaz.* Az ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) PLUS egy globálisan alkalmazható tanúsítási szabvány, amelynek célja, hogy növelje az alternatív alapanyagok átláthatóságát és nyomon követhetőségét a teljes ellátási láncban, a kiindulási ponttól egészen a végfelhasználóig.