Már 600 millió tonna CO2-kibocsátást sikerült elkerülni a Schneider Electric megoldásaival

forrás: Prím Online, 2024. augusztus 9. 10:06

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Schneider Electric fenntarthatósági programja az idei első félév végére, a társaság megoldásaival már több mint 600 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit. A vállalat energiamenedzsment képzésein már közel 682 ezren vettek részt, és több mint 49 millió embernek segítettek károsanyag-kibocsátás nélkül előállított és megbízható elektromos áramhoz jutni. 

Az idei második negyedévben is jelentős eredményeket ért el fenntarthatósági programja megvalósításában a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A társaság 2021-ben indította el a 2025-ig tartó Schneider Sustainability Impact (SSI) programot, melynek keretében 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg. A cég folyamatosan méri és publikálja az elért eredményeket. Idén június végére a célkitűzése megvalósítását mérő 10-es skálán 6,78-as értéket ért el a cég az első negyedéves 6,43 után. A vállalat terve, hogy 2024 végére meglegyen a 7,4-es érték. 

 

A Schneider Electric fenntarthatósági programja az idei második negyedévben egy fontos mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a társaság megoldásainak segítségével a cég ügyfelei már 605 millió tonna szén-dioxid-kibocsátását kerülték el. Ez közel 30 millió tonnával múlja felül az előző negyedéves eredményt. 

 

 

Az április-júniusi időszakban a Schneider Electric által használt elsődleges és másodlagos csomagolás 70 százalékánál már nem alkalmaztak egyszerhasználatos műanyagot, helyette újrahasznosított papírból készült kartonnal oldották meg ezt a feladatot. A cég termékeiben használt „zöld” alapanyagok aránya elérte a 32 százalékot.

 

A Schneider Electric jövőformáló vállalatként küldetésének tekinti, hogy ügyfeleit és partnereit egyaránt ösztönözze a fenntartható működésre. Ennek jegyében indult el a társaság Zero Carbon Project kezdeményezése, melynek célja az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátásának visszafogása. Az idei második negyedév végére sikerült 33 százalékos csökkenést elérni a program indulásához képest, a cél pedig a jövő év végéig az 50 százalékos eredmény.

 

A Schneider Electric kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy csökkentse az egyenlőtlenségeket az energiához történő hozzáférés területén. Június végére elérte a 49,4 milliót azok száma, akik a társaság kezdeményezéseinek köszönhetően jutottak károsanyag-kibocsátás nélkül előállított és megbízható elektromos áramhoz világszerte. A cég energiamenedzsment képzésein résztvevők száma pedig megközelítette a 682 ezret a második negyedév végére. Ők olyan tudásra tettek szert, amellyel támogathatják közösségüket a jövőbeli energiaszükségletük kiszolgálásában.

 

A Schneider Electric az első helyen végzett a TIME magazin és a Statista által összeállított „A világ legfenntarthatóbb vállalatai 2024” ranglistán, amit júniusban mutattak be. Ez az elismerés is mutatja, hogy a vállalat vezető szerepet vállal a klímavédelemben nagyratörő célok kitűzésével, valamint ügyfelei energiahatékonyságának növeléséhez és kibocsátásuk csökkentéséhez nyújtott támogatással.

 

„Az, hogy a TIME magazin legfenntarthatóbb vállalatokat bemutató listájának élére kerültünk mutatja, hogy milyen céltudatosságra és elkötelezettségre van szükség az értékláncok szén-dioxid-mentesítéséhez és az üzleti modellek fejlesztéséhez. Másfél évünk van a 2025-ös fenntarthatósági céljaink elérésére, és minden egyes jövőformáló globális és helyi kezdeményezésünk során folyamatosan és tudatosan építünk az eredményeinkre annak érdekében, hogy valóban hosszú távú hatást érjünk el” – mondta el Xavier Denoly, a Schneider Electric „Sustainability Development” területért felelős alelnöke.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Adatvezérelt, AI-alapú ügyfélélmény és döntéshozatal: a GBS jövője

Hazánkban több, mint 200 üzleti szolgáltató központ működik, amelyekkel szemben folyamatos elvárás az innováció az anyacégek részéről. A magas követelményeknek való megfelelés érdekében e cégek számára elsődleges fontosságú az olyan új technológiák gyors és hatékony adaptációja, mint a mesterséges intelligencia (AI – artificial intelligence) – a Deloitte szakértői szerint.

2024. szeptember 9. 16:41

Nem féltik az állásukat a ChatGPT-től a magyar újság- és szövegírók

A mesterséges intelligencia hatékonyabbá és könnyebbé teszi a munkájukat, de a szakmájukat a következő években nem tartják teljesen helyettesíthetőnek vele – ez a megkérdezett magyar szövegírók és újságírók általános vélekedése a Corvinus egyetem friss kutatása szerint. A válaszadók önbizalma erős, alkalmazkodóképesebbnek tartják magukat másoknál a területükön.

2024. szeptember 9. 09:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03