A hibrid tanulás jobban működik az elméleti órákon
Rangos platformon publikált friss munkájában Verma Chaman, az ELTE Informatikai Kar oktatója gépi tanuláson alapuló keretrendszert mutatott be hibrid tanulási mód azonosításához.
A Q1 besorolású IEEE Access open access folyóiratban megjelent tanulmányban az ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék UNKP ösztöndíjas adjunktusa kutatótársaival azt vizsgálta, hogy milyen akadálya lehet a hibrid tanulás elméleti órákon vagy laboratóriumi gyakorlati foglalkozásokon történő bevezetésének.
A Covid19-világjárvány óta a tanárok és a diákok egyaránt elkezdték használni az online és hibrid tanulást is az oktatásban. A hallgatói vélemények alapján kihívást jelent annak eldöntése, hogy mi a megfelelő módszer az előadásokon, és mi a laboratóriumi gyakorlatokon. A kidolgozott keretrendszer gépi tanulást használ a hibrid tanulás azonosításának automatizálására az elméleti előadások és a laboratóriumi gyakorlat esetén. A négy gépi tanulási modell betanított algoritmusainak eredményét a Shapley Additive Explanation (SHAP), egy megmagyarázható mesterségesintelligencia-megközelítés segítségével értékelték.
A kutatás megállapította, hogy a diák-tanár interakció csökkent a laboratóriumi gyakorlat során, ami döntő fontosságú. Azt is megállapították, hogy a diákok elfogadták a hibrid tanulást az elméleti órákon. Az egyes gépi tanulási modellek belső jellemzőinek relevanciája és SHAP-értékei segítettek ezt bizonyítani. A kutatások azt mutatják, hogy a hibrid tanulás jobban működik az elméleti órákon, és kevésbé szükséges a hallgatók laboratóriumi gyakorlatához.
Kapcsolódó cikkek
- A Corvinus a vállalkozók egyetemévé vált
- Elektromos hajtásláncot terveztek az Audi Development Camp résztvevői a Széchenyi-egyetemen
- A diploma még nem egyenlő a magas fizetéssel és a könnyű elhelyezkedéssel
- Audi Development Camp: húsz országból érkeztek a jövő mérnökei a Széchenyi-egyetemre
- Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzést indít a Széchenyi-egyetem
- Közel kétszáz külföldi kutató vett részt a Széchenyi-egyetemen tartott nemzetközi konferenciákon
- Pótfelvételi 2024: a Széchenyi István Egyetemen 78 szakra várják a jelentkezőket
- Új rektor a Corvinus élén: Bruno van Pottelsberghe
- Az ELTE Informatikai Kar tovább erősítette pozícióját a felsőoktatásban
- Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő közlekedése: Tisztán elektromos Ikarus buszok a MÁV flottájában
A Zöld Busz Program folytatásaként 2025-ben a MÁV-csoport flottáját 20 új, környezetbarát, tisztán elektromos Ikarus 120e típusú autóbusz bővíti, az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával. Az első elektromos busz Keszthelyen kezdte meg működését 2025. március 21-től. Szeptember végéig Komáromban, Tatán, Komlón, Hajdúszoboszlón és Balatonfüreden is elektromos buszok állnak forgalomba.
A legnépszerűbb emojik Magyarországon: A Viber 10 legkedveltebb hangulatjele
A Rakuten Viber, a világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazása, nemrégiben több mint 3000 új emojival bővítette kínálatát, ezzel új távlatokat nyitva az önkifejezés terén. Egy hónappal később bemutatták Magyarország 10 legkedveltebb hangulatjelét, amelyek tükrözik a magyar felhasználók lényegre törő, mégis érzelemgazdag kommunikációját.
6 milliárd euró értékű könnyítést kaphatnak az uniós vállalkozások
Az Európai Bizottság bemutatta a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások egyszerűsítésére irányuló javaslatcsomagját. Az Omnibus célja, hogy olyan kedvező üzleti környezetet alakítson ki, amely elősegíti a vállalatok növekedését, innovációját és munkahelyteremtését. A javaslatcsomag intézkedései várhatóan jelentős mértékben növelhetik az uniós cégek versenyképességét, amint hatályba lépnek.
Digitális diplomák blokkláncon
Magyarország részt vesz az European Blockchain Services Infrastructure (EBSI) pilot projektben, amelynek célja egy blokklánc alapú „Európai Uniós diploma” infrastruktúra létrehozása. Ez egy digitális rendszer, amely biztonságosan tárolja, és nyomon követi a változásokat az Unió felsőoktatási intézményeiben szerzett diplomák kezelésében. A technológia lehetővé teszi, hogy mind az egyetemek, mind a hallgatók könnyen hozzáférjenek a hiteles dokumentumokhoz, amelyeket maximális biztonsággal, bármikor, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhetnek.