A kijelzőtörés gyakori, mégsem ettől tartanak leginkább a mobilosok
Leginkább attól félnek a mobilhasználók, hogy utazás vagy fesztiválozás közben ellopják az okostelefonjukat, pedig ez jóval ritkábban történik meg, mint az, hogy megsérül a készülék. Bár a leggyakoribb a kijelző megsérülése, még mindig kevesen gondolják, hogy néhány egyszerű, online is elvégezhető lépéssel olcsóbban megúszhatják a töréskárt.
Már szinte egy lépést sem tesznek az emberek az okostelefonjuk nélkül, és ez akkor is igaz, ha a lakás egyik szobájából mennek át a másikba. Ez nem is csoda, mivel a mobilosok több mint fele egy órán belül többször is ránéz a kijelzőre, harmaduk pedig óránként – derült ki a Simple alkalmazás felhasználói körében végzett kutatásból.*
A telefonokhoz fűződő szoros kapcsolat miatt várható, hogy sokan féltik is a készüléküket. A megkérdezettek 53 százaléka attól tart leginkább, hogy nyaralás, fesztiválozás közben ellopják a mobiljukat. A Simple app felhasználóinak 30 százaléka fél valamilyen otthoni baleset miatti készülékkártól, például, hogy főzés vagy takarítás közben megsérül, esetleg a gyerek kezébe kerül és eltörik. Sportolás és szabadtéri mozgás során bekövetkezett káresettől pedig a kitöltők 17 százaléka félti a mobilját.
Törés, nem lopás
A valóság ugyanakkor szöges ellentétben áll a mobilosok félelmeivel. Ahhoz képest, hogy a legtöbben a lopástól tartanak leginkább, a Simple-használóknak csupán 2 százalékának tulajdonították már el a telefonját.
Kijelzőtörés viszont annál több válaszadó telefonját érte már: az utazáskor, fesztiválon vagy egyéb rendezvényen bekövetkezett káresetek 63 százaléka tudható be ennek. Kevesebben, de a lopásnál (11 százalék) még így is többen tapasztaltak valamilyen vízkárt (13 százalék), például, hogy lefolyóba esett a mobiljuk.
Érdekes, hogy az otthonukban sokkal több Simple-használónak ment tönkre az okostelefonja (35 százalék), mint házon kívül (18 százalék). Tíz károsultból hétnek a kijelzője tört be odahaza, egynek a mobilja pedig valamilyen folyadékkal találkozott.
Félelem helyett megelőzés
Ugyan kármegelőzésre a válaszadó mobilosok 70 százaléka tokot és védőfóliát is használ, ám a többség nem gondoskodik extra védelemről még akkor sem, ha fesztiválra megy. Csak nagyon kevesen vesznek például vízálló tokot (7 százalék). A kitöltőknek pedig mindössze 16 százaléka rendelkezik készülékbiztosítással. A legtöbb megkérdezett nyitottabb lenne a biztosítás kötésére, ha a káreset-bejelentés egyszerűbb lenne, a díjazás a készülék értékétől függene, vagy ha az ügyintézés online történhetne.
„Az okostelefon pótlása sokba kerül. Ennek ellenére, ha védelemről van szó a mobilbiztosítás kevesek fejében fordul meg. Pedig ez a pénz és a készülék miatti aggodalmat is enyhítheti. A hello és a Simple közös készülékbiztosítása az ügyféligényeknek megfelelően online szerződéskötést és kárbejelentést biztosít új és használt készülékre egyaránt. Sőt, a díjfizetés is hasonlóan rugalmas, havi, negyedéves és éves díjfizetési konstrukciót is biztosítunk. Törés esetén ráadásul futár hozza és viszi a készüléket” – mondta el Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.
_________________________
*Kérdőíves felmérés a Simple alkalmazás felhasználói között, a kitöltők száma: 1522
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung a 2024-es párizsi paralimpiai játékokon is fokozza a sportolói és szurkolói élményt
- Hivatalos a HONOR és a Google Cloud együttműködése az AI terén
- A HONOR présteszten bizonyítja a Magic V3 páratlan tartósságát és rugalmasságát
- Az FC Barcelona a HMD-t választotta a stratégiai partnerének
- Új világrekord a HONOR Magic V3 részvételével
- Az IFA-n mutatja be hajlítható telefonját a HONOR
- A Simple mobiltárcája a legnépszerűbb
- Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
- Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
- Bővültek a fizetős útszakaszok, az áremelkedés a közlekedési szokásokat is megváltoztathatja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar diákok kezében a jövő kulcsa: új lendülettel indul a Megoldások a holnapért 5. évada
Ötödik alkalommal indul a Samsung és az EdisonKids közös, kreatív problémamegoldó kezdeményezése, a Megoldások a holnapért, amelyben szezonról szezonra jövőépítő diákcsapatok adnak izgalmas válaszokat a holnapunk alapkérdéseire. A toborzás elkezdődött, a megújult program pedig az eddigieknél is több hasznos és izgalmas lehetőséget biztosít pályázóinak, a 7–12. osztályos diákoknak és tanáraiknak, hogy forradalmi ötleteikkel jobbá tehessék a világot. A verseny nyertesei értékes Samsung eszközökkel gazdagodhatnak, összesen 6 millió forint értékben.
Jól szerepeltek a TCL legújabb innovációi a CES-en
A TCL, a világ egyik vezető szórakoztatóelektronikai és televíziós márkája a Las Vegas-i CES 2025 kiállításon mutatta be legújabb háztartási készülék- és légkondicionáló megoldásait.
Inflációkövető díjkorrekció a Telekomnál
2025. április 1-től 3,7% inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz a Magyar Telekom, a Központi Statisztikai Hivatal által 2024. évre vonatkozóan megállapított és közzétett éves fogyasztói árváltozásnak megfelelően.
A forgalomirányítás leegyszerűsítése az Anybus Wireless Bridge segítségével
A forgalomirányítási megoldások specialistájaként ismert ITS Teknik az Anybus vezeték nélküli hidat alkalmazta a forgalomirányítás javításához. A technológia hatékony vezeték nélküli kommunikációt tesz lehetővé a forgalomirányítási rendszerek között, minimalizálja a fennakadásokat és zökkenőmentesebb működést biztosít. Ez az integráció támogatja az ITS Tekniket a forgalomirányítás hatékonyságának és megbízhatóságának fenntartásában.
Az Európai Űrügynökség történelmi szerződést kötött a Puli Space Kft-vel
Az Intuitive Machines második holdi küldetésén (“IM-2”), amely legkorábban várhatóan 2025 február végén indulhat, a Puli Space Technologies NASA-díjjal elismert miniatűr neutron spektrométere, a Puli Lunar Water Snooper (PLWS) is a fedélzeten lesz. A készülék a Hold déli sarkvidéki területén vízjégre vonatkozó adatokat fog gyűjteni. Az Intuitive Machines rakétameghajtású drónján, a Micro Nova Hopper-en elhelyezett PLWS többek között egy „Permanently Shadowed Crater” (állandóan árnyékos kráter) területéről is minden idők első közvetlen felszíni mérési adatait szolgáltathatja. Az Európai Űrügynökség (ESA) és a Puli Space történelmet írt, amikor aláírta az első adatvásárlási szerződést egy kereskedelmi mélyűri küldetéshez kapcsolódva.