A kijelzőtörés gyakori, mégsem ettől tartanak leginkább a mobilosok

forrás: Prím Online, 2024. augusztus 31. 18:31

Leginkább attól félnek a mobilhasználók, hogy utazás vagy fesztiválozás közben ellopják az okostelefonjukat, pedig ez jóval ritkábban történik meg, mint az, hogy megsérül a készülék. Bár a leggyakoribb a kijelző megsérülése, még mindig kevesen gondolják, hogy néhány egyszerű, online is elvégezhető lépéssel olcsóbban megúszhatják a töréskárt.

Már szinte egy lépést sem tesznek az emberek az okostelefonjuk nélkül, és ez akkor is igaz, ha a lakás egyik szobájából mennek át a másikba. Ez nem is csoda, mivel a mobilosok több mint fele egy órán belül többször is ránéz a kijelzőre, harmaduk pedig óránként – derült ki a Simple alkalmazás felhasználói körében végzett kutatásból.* 

 

A telefonokhoz fűződő szoros kapcsolat miatt várható, hogy sokan féltik is a készüléküket. A megkérdezettek 53 százaléka attól tart leginkább, hogy nyaralás, fesztiválozás közben ellopják a mobiljukat. A Simple app felhasználóinak 30 százaléka fél valamilyen otthoni baleset miatti készülékkártól, például, hogy főzés vagy takarítás közben megsérül, esetleg a gyerek kezébe kerül és eltörik. Sportolás és szabadtéri mozgás során bekövetkezett káresettől pedig a kitöltők 17 százaléka félti a mobilját. 

 

Freepik

 

Törés, nem lopás

 

A valóság ugyanakkor szöges ellentétben áll a mobilosok félelmeivel. Ahhoz képest, hogy a legtöbben a lopástól tartanak leginkább, a Simple-használóknak csupán 2 százalékának tulajdonították már el a telefonját.

 

Kijelzőtörés viszont annál több válaszadó telefonját érte már: az utazáskor, fesztiválon vagy egyéb rendezvényen bekövetkezett káresetek 63 százaléka tudható be ennek.  Kevesebben, de a lopásnál (11 százalék) még így is többen tapasztaltak valamilyen vízkárt (13 százalék), például, hogy lefolyóba esett a mobiljuk.

 

Érdekes, hogy az otthonukban sokkal több Simple-használónak ment tönkre az okostelefonja (35 százalék), mint házon kívül (18 százalék). Tíz károsultból hétnek a kijelzője tört be odahaza, egynek a mobilja pedig valamilyen folyadékkal találkozott.

 

Félelem helyett megelőzés

 

Ugyan kármegelőzésre a válaszadó mobilosok 70 százaléka tokot és védőfóliát is használ, ám a többség nem gondoskodik extra védelemről még akkor sem, ha fesztiválra megy. Csak nagyon kevesen vesznek például vízálló tokot (7 százalék). A kitöltőknek pedig mindössze 16 százaléka rendelkezik készülékbiztosítással. A legtöbb megkérdezett nyitottabb lenne a biztosítás kötésére, ha a káreset-bejelentés egyszerűbb lenne, a díjazás a készülék értékétől függene, vagy ha az ügyintézés online történhetne.

 

„Az okostelefon pótlása sokba kerül. Ennek ellenére, ha védelemről van szó a mobilbiztosítás kevesek fejében fordul meg. Pedig ez a pénz és a készülék miatti aggodalmat is enyhítheti. A hello és a Simple közös készülékbiztosítása az ügyféligényeknek megfelelően online szerződéskötést és kárbejelentést biztosít új és használt készülékre egyaránt. Sőt, a díjfizetés is hasonlóan rugalmas, havi, negyedéves és éves díjfizetési konstrukciót is biztosítunk. Törés esetén ráadásul futár hozza és viszi a készüléket” – mondta el Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.

 

_________________________

*Kérdőíves felmérés a Simple alkalmazás felhasználói között, a kitöltők száma: 1522

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligencia a tárgyalóteremben: lehetőség vagy kockázat?

A mesterséges intelligencia, az online bírósági platformok és az automatizált jogi eljárások alapjaiban formálják át az ügyvédi és bírói hivatást – ezekre a kérdésekre összpontosított a győri Széchenyi István Egyetem Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Kara által nemrégiben megrendezett nemzetközi konferencia. A rendezvényen hazai és külföldi szakértők, oktatók és gyakorló jogászok vitatták meg, miként változtatják meg a technológiai fejlesztések a jogászi szerepfelfogást és a mindennapi munkát.

2025. november 15. 18:14

Brüsszel vizsgálja: tisztességesen rangsorol-e a Google?

Az Európai Bizottság vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Google tisztességes, ésszerű és megkülönböztetésmentes feltételeket biztosít-e a médiaszolgáltatók weboldalaihoz való hozzáférésre a keresőfelületén. Ez a kötelezettség a digitális piacokról szóló uniós jogszabály értelmében rótták a vállalatra – közölte a brüsszeli testület csütörtökön.

2025. november 15. 16:59

K&H STEM: ahol az ötletekből valódi innováció lesz

A jövő technológiái már ma formálódnak a fiatal fejlesztők kezében – a K&H Bank pedig évek óta azon dolgozik, hogy ezek az ötletek valódi innovációvá váljanak. A K&H STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) pályázat idén is lehetőséget kínál a fiatal mérnököknek, kutatóknak és informatikusoknak, hogy bemutathassák saját elképzeléseiket vagy már létező projektjeiket, és szakmai valamint anyagi támogatást kapjanak azok továbbfejlesztéséhez.

2025. november 15. 15:20

Az SZTNH díjazta a jövő kutatóit és innovátorait

A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) idén ismét díjazta az Ujvári János diplomadíj-pályázatra benyújtott szakdolgozatokat. A pályázat célja, hogy a végzős hallgatók a diplomamunkájuk témájához kapcsolódva értékes, gyakorlati ismereteket szerezzenek a szellemi tulajdon védelméről és hasznosításáról – olyan tudást, amelyet később kutatóként, mérnökként vagy vállalati szakemberként is hasznosíthatnak saját fejlesztéseik vagy cégük innovációinak piaci érvényesítése során.

2025. november 15. 13:43

Kínai kütyük a karácsonyfa alatt: már nem csak olcsó utánzatok

Az idei ünnepi szezonban tovább erősödött a kínai technológiai eszközök népszerűsége Magyarországon. Az online piacterekről rendelt ajándékok között egyre nagyobb arányban találunk okosórákat, fülhallgatókat, biztonsági kamerákat és babafigyelőket. Ezek a termékek nemcsak megfizethetők, hanem megbízhatók és sokszor kifejezetten innovatívak is. A magyar vásárlók tudatosabban válogatnak közülük, hiszen a korábbi, gyengébb minőségű másolatok helyét mára jól tervezett, fejlett eszközök vették át.

2025. november 15. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Ericsson Budapesten építi a jövő hálózatait

2025. november 12. 16:37

Újra a csúcson: MagyarBrands díjat kapott a Magyar Logisztikai Egyesület

2025. november 10. 09:59

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

2025. november 4. 13:35

Még van idő! Újra nyitva a nevezés Az Év Honlapja díjra!

2025. november 1. 12:01