A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
Második alkalommal hirdeti meg pályázatát az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, amelyen a 2024-es év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit díjazza több kategóriában is.
A videós hirdetési piac folyamatosan nő, a 2023-as AdEx riport szerint a hirdetők 8,9 milliárd forintot költöttek a hazai online videós szegmensben, ami 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget. Egyre több hirdető ismeri fel a mozgóképes tartalmak relevanciáját a digitális platformokon, és azt is, hogy a digitális videó ma már jóval többet jelent a tévészpot újrahasznosításánál. Az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja különösen fontosnak tartja, hogy a használt médiafelület mellett a hirdetések kreatív összeállítása is kiemelt figyelmet kapjon. Ezért az Év videós hirdetése versenyre idén is olyan pályaműveket várnak, amelyek ötletesen kihasználják a digitális környezet nyújtotta lehetőségeket.
A cél és a szándék sem változott: ünnepelni a kiválóságot, inspirálódni az innovációból és a legjobb gyakorlatokkal irányt mutatni a szakmának. “A tavalyi nevezések kivétel nélkül megmutatták, mekkora a jelentősége a kreatívan összeállított online videós hirdetéseknek, és milyen mértékben javítható általuk egy-egy kampány eredményessége. És bár a zsűri nem a kampánycélok teljesülését figyelte a videók értékelésénél, a győztes alkotások azt is bizonyították, hogy a jó sztorira épített digitális hirdetésekre a nézők is kíváncsiak, tartalomba ágyazva sem ugorják át azokat. Pedig egyre nehezebb kitűnni a milliónyi audiovizuális inger közül, ezért ha ez valakinek sikerül, az megérdemli, hogy ünnepeljük és példaként lebegtessük" – fogalmazott Erdélyi Eszter, a Digitális videó Munkacsoportjának vezetője, majd hozzátette, az elmúlt időszakban több olyan visszajelzés is érkezett a pályázati lehetőségre, amelynek eredményeként idén a nevezési kategóriák számát is bővítették.
Nevezési feltételek:
● A versenyre olyan, maximum 60 másodperces videóhirdetéseket várnak (a 60 másodpercnél hosszabbakat az Egyéb kategóriában), amelyek 2024. január 1. és 2024. december 15. között legalább 1 héten át futottak valamely hirdetési kampány keretében, és Magyarországon elérhető online kiadók felületein, valamint a közösségi és videómegosztó platformokon jelentek meg, beleértve a YouTube, az Instagram, a TikTok és a Facebook oldalán megjelent hirdetéseket is.
● A versenyre csak kereskedelmi üzenetet tartalmazó videóhirdetésekkel lehet nevezni. Politikai, társadalmi célú, megosztó vagy 18+ üzenetet megfogalmazó hirdetések (a legálisan szervezett online szerencsejátékok és az alkoholos termékek hirdetéseinek kivételével) nem vehetnek részt a versenyben.
Nevezési kategóriák:
● In-Stream (YouTube*, RTL, Atmedia)
● Out-Stream
● Social (Facebook, TikTok, Instagram, YouTube Shorts*)
● Egyéb (60 másodpercnél hosszabb vagy branded content jellegű videós tartalmak)
*YouTube-kampányok esetében abban a kategóriában (In-Stream vagy Social) kell a videós hirdetést nevezni, ahonnan több megjelenése származott.
Kik nevezhetnek?
Hirdetők, médiaügynökségek és kreatívügynökségek.
Nevezés végső határideje: 2024. december 15.
A kedvezményes árú nevezések határidejéről és a versenyről további információ a nevezési lapot is tartalmazó Év videós hirdetése 2024 oldalon olvasható.
A verseny eredményhirdetését és díjátadóját 2025 februárjában egy szakmai workshoppal összekötött rendezvényen tartják. Az IAB Digitális videó Munkacsoportja a legjobbnak ítélt videós hirdetés készítőit egy üvegplakettel jutalmazza, és a győztesek egy évig az elektronikus aláírásukban jelölhetik az Év legjobb videós hirdetése 2024 versenyben elért helyezésüket.
A pályázat tavalyi győzteseiről itt lehet olvasni.
Kapcsolódó cikkek
- 50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz 255 rászoruló család és közintézmény
- Idén is keresik a legjobb honlapokat
- A ViewSonic megnyitja a nevezést az 5. ColorPro Awards: Momentumra
- Robotok a bankban? Már itt tartanak a pénzintézetek
- Idén is meghirdette fenntarthatósági versenyét a Schneider Electric
- AZ EIT Health megújítja InnoStars Awards pályázatát
- Itt a lány, aki megoldotta az egyik legnagyobb vegyipari cég kihívásait
- Megvannak a Magyar Ipari Célgép Nagydíj idei nyertesei
- Új lehetőség nyílik meg a magyar egészségügyi innovátorok előtt
- Digitális karakterekkel fejlesztenék az oktatást a Megoldások a holnapért idei győztesei
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar diákok kezében a jövő kulcsa: új lendülettel indul a Megoldások a holnapért 5. évada
Ötödik alkalommal indul a Samsung és az EdisonKids közös, kreatív problémamegoldó kezdeményezése, a Megoldások a holnapért, amelyben szezonról szezonra jövőépítő diákcsapatok adnak izgalmas válaszokat a holnapunk alapkérdéseire. A toborzás elkezdődött, a megújult program pedig az eddigieknél is több hasznos és izgalmas lehetőséget biztosít pályázóinak, a 7–12. osztályos diákoknak és tanáraiknak, hogy forradalmi ötleteikkel jobbá tehessék a világot. A verseny nyertesei értékes Samsung eszközökkel gazdagodhatnak, összesen 6 millió forint értékben.
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!