TECHXPO 2024: négynapos, nemzetközi technológiai show-t rendeznek novemberben Budapesten
Vadonatúj nemzetközi technológiai esemény debütál idén novemberben Budapesten, amely egyszerre szólítja meg a szakembereket és a nagyközönséget. A szervezők célja, hogy a TECHXPO néhány éven belül a kelet-közép-európai térség meghatározó technológiai expójává váljon, mely a régióból hiányzó, de nyugat-európai nagyvárosokban – többek között Barcelonában és Berlinben – már hosszú múltra visszatekintő üzleti és lakossági eseményekhez sorakozik fel képviselve régiónk szellemi, üzleti és innovációs potenciálját.
A november 21-24. között, első alkalommal megrendezésre kerülő show tartalmas nemzetközi konferencia programmal várja a szakembereket, míg a nagyközönség látványos kiállítás keretében tekintheti meg és próbálhatja ki a legfrissebb technológiai vívmányokat.
Tízezer látogatót, közel 100 kiállítót és több mint 50 előadót várnak a szervezők a rendezvényre, amelynek célja, hogy Kelet-Közép-Európa kiemelkedő nemzetközi technológiai rendezvényeként bemutatkozási lehetőséget teremtsen a régió innovatív megoldásainak és összekapcsolja a térség technológiai ökoszisztémáját.
A rendezvény így a hazai, regionális és globális vállalatok, cégek számára lehetőséget nyújt majd legújabb szolgáltatásaik és termékeik bemutatására mind az üzleti-gazdasági, szakmapolitikai-diplomáciai szféra mind a fogyasztók számára. A TECHXPO 2024 továbbá átfogó képet ad arról, hogyan találkozhat és élhet együtt hatékonyan, előremutatóan és fenntarthatóan a humán és a tech világ. Az esemény azt is bemutatja, milyen sok ponton tudnak együttműködni a vállalatok, nemzetek, földrészek képviselői a digitális technológia által vezérelt világban; legyen szó kultúráról, innovációról vagy fenntarthatóságról.
A TECHXPO 2024 tehát egyszerre konferencia, kiállítás és vásár, amelyen a szakmai szereplők, a technológiát használó vállalkozások és a vásárlók egyaránt találkozhatnak a technológiai újdonságokkal és a mindennapi életet megváltoztató megoldásokkal.
E-sport, digitális állampolgárság, e-mobilitás: széles skálán mozgó tematika
A négynapos technológiai show konferencia programja a digitális állampolgárság és digitális társadalom, az európai versenyképesség, a felelős és fenntartható digitalizáció, a nők szerepe a digitális átalakulásban, a kiberbiztonság, illetve a mobilitás és e-mobilitás témáival várja a szakembereket. A tematika kiemelt eleme a kormány által a közelmúltban indított digitális állampolgárság program, illetve nemzetközi és magyar szinten a digitális társadalmak fejlődésének bemutatása.
A kiállítótérben pedig a látogatók számos izgalmas technológiai innovációval találkozhatnak, melyek a digitális állampolgárság és digitális világ, a mobilitás, e-mobilitás és a mögöttük rejlő technológia, illetve kimondottan a nőkre fókuszálva, a hétköznapok innovatív megoldásait mutatják majd be. Emellett show a karácsonyi szezonra hangolódva számos új okoseszközt és szórakoztató elektronikai terméket is felvonultat majd.
A kiállítás keretében továbbá néhány kiemelt jelentőségű ország bemutatja majd innovációs erejét és technológiai tudását. A TECHXPO mindezek mellett helyt ad a PlayIT, az ország legnagyobb gamer rendezvénye hivatalos after partyjának.
Kiemelkedő lehetőség a hazai és régiós tech szektornak
A TECHXPO 2024 kiemelt célja, hogy csatlakozva a hazánk európai unió soros elnökségével kapcsolatos rendezvénysorozathoz, az azzal együtt járó, Magyarországra irányuló nemzetközi figyelmet kihasználva kiemelt bemutatkozási és kapcsolatépítési lehetőséget biztosítson a hazai és kelet-közép-európai technológiai szektor számára. A szervezők stratégiai célkitűzése, a Kelet és Nyugat üzleti és geopolitikai szereplőinek összekapcsolása: közös platform megteremtése és biztosítása a cégek számára a párbeszédre, együttműködésre, elősegítve a technológiai transzfert és tudásmegosztást.
A TECHXPO fő stratégiai partnere a Ringier Hungary. Így a szervező csapat kiemelten épít majd a svájci hátterű vállalat nemzetközi tudására, tapasztalatára és kapcsolatrendszerére, valamint arra, hogy a Ringier médiatermékein keresztül szinte minden magyar háztartást elér és kiterjedt céges kapcsolatrendszerrel rendelkezik hazánkban is.
A rendezvény megszervezésében közreműködő ITBUSINESS 2003 óta a hazai IT-piac véleményformáló piacvezető üzleti lapja. A magazin küldetése, hogy hidat képezzen az IT-piac szállítói, az IT-termékek és-szolgáltatások felhasználói, valamint a szakmapolitika döntéshozói között, közérthető nyelvre fordítva le a folyton változó technológiák kínálta lehetőségeket.
A szervezők ezzel párhuzamosan már készülnek a jövő évi rendezvényre, mely az idei bemutatkozó esemény után, egy még nagyobb szabású nemeztközi expó lesz, mellyel kapcsolatban már folyamatosan zajlanak az egyeztetések a kiállítókkal, valamint a kutatás-fejlesztési, oktatási, és tudományos szektorok szereplőivel.
Kapcsolódó cikkek
- A villamosenergia-tárolás kaput nyit a zöldebb jövő felé
- Digitális átalakulással őrizhető meg az agrárium versenyképessége
- Rejtett kincsek, a magyar utazók számára! IPW 2023
- Egyetemi csapatok és szakmai előadók adtak választ a járműipari kihívásokra a Techtogether 2022-n
- Propaganda elleni védőoltás: Utazás!
- A magyar robotkatica is részt vett a World Robot Olympiadon
- CEBIT 2019 – még több újdonság
- Szabad Szoftver Konferencia és Kiállítás
- A közép-európai tech szektor krémje a prágai CES-en
- Utópia Szintetizátor – Interaktív Kiállítás és Konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.