Retail Media Kalauzt adott ki az IAB Hungary

forrás: Prím Online, 2024. szeptember 30. 11:35

Mától elérhető az IAB Hungary tavasszal megalakult Retail Media Munkacsoportjának első, a kiskereskedelmi média gyakorlati alkalmazásáról szóló útmutatója, amelyet az IAB Europe Retail Media 101 Guide fordításából, a magyar piac sajátosságainak figyelembevételével készítettek. 

A digitális retail media ma már nem egy feltörekvő médiacsatorna, sokkal inkább a digitális reklám harmadik hullámaként érdemes rá hivatkozni. Térnyerésének jelentősége abban áll, hogy a márkák az e-commerce szektor szereplőivel együttműködve ezen a csatornán keresztül, közvetlen módon érhetik el a fogyasztóikat a vásárlás folyamatában és annak megtörténtekor, az oldalakon pedig közvetlenül gyűjtött first-party adatokat használhatnak a célzáshoz, a kampányaik méréséhez és értékeléséhez. Az IAB Europe előrejelzése szerint például 2027-re a digitális kiskereskedelmi médiára fordított hirdetési költés még a hagyományos lineáris televízió szegmensének méretét is meghaladhatja. 

 

 

Az európai szervezet 2023 szeptemberében adta ki a kiskereskedelmi médiáról szóló, páneurópai definíciókat is tartalmazó útmutatóját, amelynek magyarra fordítását a hazai piac sajátosságainak figyelembevételével az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja végezte.

 

Szabó Ákos

“Az alapításkor az egyik természetes és alapvető vállalásunk volt az IAB Europe Retail Media 101 Guide magyar verziójának kiadása, hogy minden érintett hazai szereplő (e-kereskedők, technológiai szolgáltatók, adatbrókerek, hirdetők, médiaügynökségek, sales house-ok, tanácsadók stb.) számára közös szakmai információs minimumot és a fontosabb definíciókból fogalomtárat hozzunk létre, honosítva a nemzetközileg elfogadott sztenderdeket. Azért, hogy megelőzzük a retail media egyes témáinak félreértelmezését, az IAB Europe szakmai útmutatóját 10-15%-ban eredeti tartalommal fejeltük meg. Ebben vannak csoportosítások, definíciók, értelmezések, és mit-hogyan, illetve mit-hogyan-ne jellegű praktikus javaslatok is. Tettük ezt annak érdekében, hogy lehetőleg senki ne alacsonyítsa le a digitális retail mediát egy újabb bannerfelületté vagy szimplán digitális polcpénzes eszköztárrá. Nem utolsósorban azért, mert felelősséget érzünk a fogyasztókért, akiket végső soron a retail media alkalmazása a leginkább érint. Ha őket elidegenítjük, akkor a retail media úgy, ahogy van, értelmét veszti" – fogalmazott Szabó Ákos, a Retail Media Munkacsoport vezetője.

 

Az IAB Hungary Retail Media Kalauz 2024 című kiadványa az első olyan edukációs anyag a hazai piacon, amelyből világos képet kaphatnak az olvasók arról, hogy melyek a téma legfontosabb definíciói, hogyan értékesítik és vásárolják ezt a médiatípust, és miért fontos a retail media a márkák számára.

 

Papliczky Pál

"A kiskereskedelmi média ma már megkerülhetetlen a digitális kampánytervezésnél. Ezért különösen fontos, hogy legyen egy szakmai iránytű, amely a hazai piaci szereplőket is segíti a retail media minél eredményesebb használatában. Egy útmutató, amely világosan, közérthető módon magyarázza el, hogy mit értünk ma retail media alatt, hogyan működik a gyakorlatban, miért fontos a hirdető márkák számára, és hogyan lehet a retail media teljesítményét mérni. A Retail Media Kalauz 2024 pontosan erről szól, ezért a kiadványt minden piaci szereplő számára elérhetővé tettük. Töltsék le, használják javukra ezt az útmutatót a mindennapi munkájuk során! Mindeközben továbbra is bátorítunk minden e-kereskedelmi szakembert és céget, hogy csatlakozzon a Retail Media Munkacsoporthoz, ha valóban szeretne aktívan cselekedni a magyar retail media szektor fejlődéséért" – tette hozzá Papliczky Pál, az IAB Hungary ügyvezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Felhasználói visszajelzések formálják az új MÁV+ appot

Egy héttel ezelőtt, 1500 tesztelő részvételével indult el a MÁV-csoport új mobilalkalmazásának bétatesztje. Az informatikai szakemberek folyamatosan feldolgozzák a beérkező visszajelzéseket, hogy a jövő heti hivatalos bevezetésre a tesztelők által jelzett kisebb hibák már kiküszöbölésre kerüljenek.

2025. március 27. 19:36

Cápák között Győrben

Balogh Péter – vagy ahogy sokan ismerik, Balogh Petya – startupper, angyalbefektető, mentor és a Cápák között című tévéműsor egyik cápája, a Széchenyi István Egyetem Spinoff Extra programjának vendége volt. Az előadó nemcsak saját életútját osztotta meg, hanem értékes tanácsokkal is ellátta azokat a fiatalokat, akik vállalkozás indításán gondolkodnak.

2025. március 27. 17:59

Zöld energia az európai gyógyszeripar és egészségügyi ágazat számára

A Schneider Electric Energize programjának keretében egy négy céget tömörítő vásárlói csoport 10 évre szóló megállapodást kötött évi 245 GWh megújuló energiaforrásból származó áram beszerzésére. A program „Sustainability Business” üzletága a tárgyalások során tanácsadóként segítette a szerződést aláíró cégeket.

2025. március 27. 13:07

AI forradalom a pénzügyi szektorban is

A mesterséges intelligencia (AI) forradalmának egyik legnagyobb haszonélvezői várhatóan a pénzintézetek és pénzügyi szolgáltatók lesznek, amennyiben nem áldozzák fel a fogyasztói és felhasználói bizalmat a gyors eredmények érdekében. Az innováció és a bizalom fenntartását célzó uniós szabályozás 2026. augusztusáig fokozatosan lép életbe. A közelmúltban a KPMG Magyarország magyar és nemzetközi szakértői, valamint ügyfélkörük képviselői üzleti beszélgetést tartottak a témában.

2025. március 27. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Díjazták a kimagasló innovációs teljesítményeket

2025. március 26. 20:23

Virtuális valóság az autonóm járművek fejlesztésében

2025. március 25. 17:52

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29