Megjelent az E-sport Tudásbázis tanulmánykötet

forrás: Prím Online, 2024. november 1. 10:19

Negyedik alkalommal került megrendezésre a Magyar E-sport Szövetség Oktatási Bizottságának szervezésében az ESTB (E-sport Tudásbázis) oktatási konferencia, amelyen bemutatták Magyarország első, kifejezetten oktatási célokra készült e-sport tanulmánykötetét.

A Magyar Telekom Székházában tartott konferencia résztevevői betekinttést kaptak a tudományos antológia tartalmába, ugyanis a tanulmánykötet szerzői mutatták be saját téma területüket. Az idehaza hiánypótló kötet a hazai e-sport szakértők legfrissebb kutatásait foglalja össze, és olyan elismert szerzők munkáit mutatja be, akik az e-sport és az oktatás közötti szinergiákat különböző tudományterületeken elemzik.

 

A HUNESZ célja, hogy elősegítse az e-sport fejlődését Magyarországon, és támogassa annak integrációját a hazai oktatási környezetbe. Az e-sport konferencia és edukációs programok kiváló alkalmat biztosítanak arra, hogy a szakértők, pedagógusok és szülők egyaránt részesei legyenek ennek az innovatív fejlődésnek.

 

 

A könyvbemtuatóval összekötött konferencia programjában a szakmai előadások mellett interaktív workshopok is szerepeltek. VR élmények az e-sportban: A résztvevők első kézből tapasztalhatták meg a virtuális valóság (VR) technológiák e-sportban való alkalmazását, és megismerhették, miként alakíthatja a VR az e-sport jövőjét, valamint az oktatási módszereket. ISCA European Esports Grassroots: workshopon pedig az európai e-sport közösségek fejlesztését támogató program hazai és nemzetközi tapasztalatait mutatták be. A résztvevők betekintést kaptak az ISCA azon kezdeményezéseibe, amelyek az e-sport alapvető fejlődését és a fiatal tehetségek kibontakozását célozzák, és amelyek keretében a HUNESZ is elindított egy utánpótlást támogató projektet.

 

E-sport Tudásbázis tanulmánykötetben szereplő szerzők és tanulmányok a következők:

• Biró Balázs: Az e-sportról: az Intergalaktikus Spacewar! Olimpiától az Olimpiai E-sport Játékokig

• Dr. Fromann Richárd: Betekintés a gamer szubkultúra szociológiai dimenziójába

• Dr. Novák Pál: Az e-sport jogi helyzete hazánkban

• Dr. Bányai Fanni: Az e-sportolók pszichológiai profilja – A videojátékokhoz fűződő motivációk és pszichés tényezők az e-sportolói karrier szolgálatában

• Andrejkovics Zoltán: Az E-Sport Csapat Felépítése

• Tischler Márk: Az E-Sport-Ipar Gazdasági Vonatkozásai

• Gáspár Péter: A média meghatározó szerepe az e-sport világában

• Fehér Gáspár: A vizuális megjelenés fontossága az e-sport világában

• Szabella Olivér: Az e-sport sporttudományi szemmel

• Dr. Habil Raposa László Bence: Sporttáplálkozási alapvetések az e-sportban

• Tóta Gábor: E-sport versenyszervezési alapok

• Dr. Rubicsek Norbert: Az e-sport integritása Magyarországon

• Kutyej Dániel: Kompetencia területek, és azok mérése az e-sport világában

• E-sport szülői szemmel: Subiczné Bodac Edina, Torzsásné Váczi Andrea, Domoszlayné Babják Orsolya

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”

A márkák és mikrofonok találkozása évek óta az egyik legdinamikusabban fejlődő marketing terület. Iparági becslések szerint csak az Egyesült Államokban 135 millió ember hallgat havonta legalább egy podcastot, de az online műsortípus hazánkban is kétévente duplázza a népszerűségét. Most nagyjából 1,5 millió magyar, azaz a netezők 20 százaléka követ valamilyen podcastot rendszeresen. Közülük egyre többen nézik is azokat! Az AllSet Media január 21-én publikált „Magyarországi social media előrejelzés 2025” jelentésében a saját adataira alapozva úgy becsüli: idén akár 30-40 százalékkal is nőhet a videó alapú céges kommunikáció.

2025. január 25. 15:43

AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat

Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.

2025. január 25. 13:51

K&H gyorshívás: havi 24 ezer hívást indítanak az ügyfelek a bank appján keresztül, már több mint 7 éve

A K&H ügyfelei havonta több mint 24 ezer hívást kezdeményeznek a bank mobilalkalmazásán keresztül. A pénzintézet ügyfelei 2018 szeptembere óta élhetnek ezzel a biztonságos ügyintézési lehetőséggel, amelynek során az ügyfélszolgálattal való beszélgetéshez semmilyen azonosító sem szükséges.

2025. január 25. 12:06

Szigor vagy rugalmasság: mi kell a sikeres digitalizációhoz?

Rövid távon a feladatfókuszú vezetés, hosszú távon a kapcsolatorientáltság növelheti a digitalizációban fejlődni kívánó szervezetek üzleti teljesítményét – állapítja meg a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya. 

2025. január 25. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54