Párbeszéd a fenntartható energiáért és mobilitásért – elkezdődött a Hungarian Battery Week
A tegnapi napon teltházzal vette kezdetét a Hungarian Battery Week a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. A Magyar Akkumulátor Szövetség és a White Paper Consulting szervezésében megvalósuló esemény november 6–8 között biztosít fórumot az akkumulátoripar legfontosabb szereplői számára, hogy megvitassák az iparág aktuális kihívásait és jövőbeli lehetőségeit.
A Magyar Akkumulátor Szövetség háromnapos eseményének középpontjában a fenntarthatóság, az innováció és az iparág versenyképessége áll. Nemcsak Magyarországról, hanem a világ számos pontjáról érkeztek neves szakemberek Budapestre, hogy előadást tartsanak, és kerekasztalbeszélgetéseken vitassák meg az energiaátmenettel és az energiatárolási technológiákkal kapcsolatos aktuális kérdéseket. Thore Sekkenes, az Európai Akkumulátor Szövetség vezetője és Patrick Clerens, az European Association for Storage of Energy főtitkára előadásaikban az európai akkumulátor-értéklánc fejlesztési irányait és a szabályozási környezetet mutatják be. A nyitó napon Jason Chen, a CATL európai működésért felelős ügyvezetője az akkumulátoripar legújabb technológiai trendjeiről és kihívásairól beszél.
Idén először a Hungarian Battery Week keretében E-mobility napot is tartanak, amely az elektromos közlekedés globális fejlődési irányaira és hatásaira fókuszál. Az Európai Elektromobilitási Szövetséggel (AVERE) és az E-mobility Solutions-szal együttműködésben megrendezett szakmai nap során az Elaad.NL, MVM Mobiliti, Siemens és az Energiastratégiai Intézet szakemberei ismertetik az elektrifikáció hálózatokra és közlekedési rendszerekre gyakorolt hatásait. Az esemény célja, hogy támogassa a hazai és nemzetközi vállalatokat az akkumulátoripari és elektromobilitási piac gyors változásainak követésében, és elősegítse a fenntartható fejlődést támogató megoldások terjedését.
„Az idei esemény több mint egy átlagos konferencia. A Hungarian Batery Week párbeszéd a magyar és nemzetközi iparági szereplők között, amely hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország és Európa vezető szerepet töltsön be a fenntartható akkumulátoripari és elektromobilitási megoldások kidolgozásában. Fontosnak tartjuk, hogy a hazai vállalatok ne csupán kövessék az iparági trendeket, hanem aktívan alakítsák is azokat, hozzájárulva ezzel a gazdaságunk növekedéséhez és a klímavédelmi célok eléréséhez.” – emelte ki Kaderják Péter, a Magyar Akkumulátor Szövetség ügyvezetője.
A Magyar Akkumulátor Szövetség az akkumulátoriparban tevékenykedő vállalatok összefogására létrehozott szakmai szervezet, amelynek célja a fenntartható energiatermelés és közlekedés előmozdítása Magyarországon. A 2021. július 1-én, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával megalakult szakmai szervezet ma már több mint 100 hazai és nemzetközi vállalatot tömörít az iparág minden területéről, beleértve a gyártókat, energiatermelőket, rendszerüzemeltetőket és kivitelezőket. A Szövetség célja, hogy elősegítse az iparági szereplők és a kormányzat közötti szoros együttműködést, ezzel támogatva az iparág versenyképességét és fenntartható fejlődését.
Kapcsolódó cikkek
- Turbó fokozatra kapcsolt az innovációban az OMODA gyártója, a Chery Group
- Valódi robotkutya a Neumann Társaság és a HUN-REN SZTAKI konferenciáján
- Fenntartható járműipar és közlekedés: nemzetközi mérnöki konferenciát rendezett a Széchenyi-egyetem
- Sürgető helyzet: Gazdasági hátrányt okozhat a digitális készségek hiánya
- Egy évszázada a mobilitás élén
- Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői
- Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
- Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
- „Új játékszabályokat akarunk!” – a Z generáció elvárásait kutatta a Bosch és a Richter
- Az ipar digitalizációját és intelligens fejlesztését célozza a Huawei MI-stratégiája
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligencia korában a mérnöki tudás nagyobb biztonságot ad a munkaerőpiacon
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás iránti igény felértékelődik. A munkaerőpiaci jelentések szerint a technológiai szektorban az AI specialisták mellett azok a szakemberek a legkeresettebbek, akik mérnöki tudással is rendelkeznek. A széleskörű, szoftveres és hardveres tudást ötvöző mérnökinformatikus képzések ezért kiemelten fontosak. Hazánkban a fiataloknak ezen a területen kivételes lehetőségeik vannak, ugyanis olyan intézményt is választhatnak, ahol többek között nyelvtechnológiára specializálódhatnak, és később akár az első magyar nyelvi modell fejlesztésébe is bekapcsolódhatnak.
Három éves nagyszabású terv mentén alakul GenAI-alapú vállalattá a Konecta
Az ügyfélélmény és a digitális szolgáltatások terén globálisan elismert Konecta a hét elején bemutatta a Katalyst 2028 névre keresztelt három éves átalakítási tervét, amely az új vezérigazgató, Nourdine Bihmane irányítása alatt fog megvalósulni.
Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12 hónapban, hogy a globális gazdasági növekedés felgyorsul, 42% pedig a dolgozói létszám 5%-os növekedésével is kalkulál – áll a PwC 28. Globális Vezérigazgatói Felmérésében, melynek eredményeit tegnap hozták nyilvánosságra a davosi Világgazdasági Fórumon.
Drónszolgáltatásokat nyújtó vállalkozással erősítette meg kapcsolatát a Széchenyi-egyetem
Évek óta meglévő partnerséget erősített meg a Széchenyi István Egyetem és a komplex távérzékelési szolgáltatásokat nyújtó Drónkuckó január 15-én. A dróntechnológiai képzéseket, hallgatói tudományos munkák támogatását és nemzetközi pályázatokat érintő együttműködési megállapodást az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kar vezetése és a cég képviselői az intézményhez tartozó Smart Farm tangazdaságban írták alá.
Demokratizálódik a programmatic piac Magyarországon
Kezdetben a globális óriások játékszere volt, mára egyre szélesebb körben válnak elérhetővé a programmatic hirdetési megoldások. A technológia jelentős versenyelőnyt kínál a gyorsan változó piaci környezetben, ugyanakkor az egyik legtöbb tévhittel és félreértéssel övezett hirdetési megoldás. Az újonnan indult Programmatic Blog célja, hogy közérthető és hiteles szakmai tartalmakkal segítsen megérteni és kiaknázni az automatizált hirdetéseket.