A nők kevesebb kriptovalutával rendelkeznek, mégis nyitottabbak a tanulásra

forrás: Prím Online, 2024. november 9. 13:17

A kriptovaluta egyre nagyobb figyelmet kap a pénzügyi környezet átalakulásával, különösen a digitális eszközök egyre növekvő területén. A férfiak több mint egyötöde (21%) rendelkezik kriptovalutával, ami közel kétszerese a nők arányának (11%). A nők 46%-a azonban azt válaszolta, hogy potenciálisan érdeklődik a kriptovaluták iránt, ami csökkenti a különbséget a férfiakhoz képest, akiknek 54%-a azonos választ adott. 

Az érdeklődők közül a megkérdezett férfiak fele első lépésként szakmai képzést vagy tanfolyamot választana, mielőtt bármiféle kriptovásárlásra szánná el magát. Érdekes módon a nők még nagyobb nyitottságot mutatnak a tanulás iránt, 54%-uk a szakmai képzéssel kezdené. Ezek az adatok a BITmarkets Academy által az Ipsos-szal közösen végzett nemzetközi, reprezentatív felmérésből származnak, amely több mint 1550 válaszadó bevonásával készült, kiválasztott európai piacokról, köztük Magyarországról.* 

 

„A felmérés eredményei rávilágítanak arra, hogy a férfiak – más befektetési területekhez hasonlóan – a kriptovaluták terén is proaktívabbak, nagyobb kockázatvállalási hajlandósággal rendelkeznek, és hajlamosabbak új technológiákat kipróbálni. Fontos azonban megjegyezni, hogy a nők potenciális érdeklődése a kriptovaluták iránt közel azonos a férfiakéval, és a nők még inkább hajlanak arra, hogy megismerjék a területet, mielőtt belevetnék magukat. Ez a férfiak és nők gazdasági érdeklődésének közeledését jelezheti” – kommentálta a felmérés eredményeit Ali Daylami, a BITmarkets adatelemzési vezetője.

 

Pixabay

 

A férfiak arról is beszámoltak, hogy jobban értik az alapvető kriptovaluta-kifejezéseket: mindössze 4%-uk nyilatkozta azt, hogy semmit sem tud a kriptovalutákról, szemben a nők 9%-ával. Az olyan technikai fogalmakkal kapcsolatban, mint például a „kriptovaluta-tőzsde”, a férfiak 14%-a, míg a nők 24%-a ismerte be, hogy nem rendelkezik megfelelő ismeretekkel. Az ETF-ek (tőzsdén kereskedett befektetési alapok) esetében, amelyek egyre gyakrabban fektetnek kriptovalutákba, a tájékozatlanság a férfiak körében 29%-ra, a nők körében pedig 41%-ra emelkedik.

 

Bár a statisztikák azt mutatják, hogy a nők általában kevesebb kriptovalutával rendelkeznek, mint a férfiak, a kutatások azt mutatják, hogy a nők nyitottabbak a megismerésükre. Ez arra utal, hogy egyre nagyobb a kíváncsiság és a kriptotérben való nagyobb részvétel potenciálja, mivel az oktatás és a tudatosság fontos az olyan akadályok leküzdésében, mint a pénzügyi bizalom. E kihívások kezelésével a kriptopénz-iparágnak lehetősége van arra, hogy a befektetők és résztvevők szélesebb, sokszínűbb csoportját vonja be és tegye hozzáértőbbé.

 

______________________

*Az európai felmérés, amelyet 2024-ben a BITmarkets Academy az Ipsos-szal együttműködésben végzett, a Cseh Köztársaság, Szlovákia és Magyarország felnőtt lakosságának reprezentatív mintáján készült.

Kulcsszavak: BITmarkets kriptovaluta

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung tovább mélyíti elkötelezettségét az óceánok védelmében

A Samsung tovább erősíti elkötelezettségét az óceánok védelme iránt, és a jövőben olyan partnerekkel dolgozik együtt, akik szintén elhivatottak a természet megóvása mellett. A vállalat már eddig is hozzájárult a műanyaghulladék problémájának enyhítéséhez azáltal, hogy újrahasznosított halászhálókból készítette el a Galaxy eszközeihez szükséges alapanyagokat. 

2025. február 6. 17:43

Újabb elismerés a Schneider Electricnek a Világgazdasági Fórumtól

Sokszínűségi, Egyenlőségi és Befogadási Példaképnek nyilvánította a Világgazdasági Fórum a Schneider Electric és a Plan International közös programját, amely a nők gazdasági és társadalmi fejlődését támogatja a Száhel-övezetben. A kezdeményezés célja, hogy a megfelelő ismeretek átadásával, az iskolák fejlesztésével és a vállalkozói kedv erősítésével segítse a női vállalkozók szerepvállalását a folyamatosan növekvő megújulóenergia-ágazatban. 

2025. február 6. 16:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34

Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja

2025. január 28. 12:57