Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját

forrás: Prím Online, 2024. november 18. 14:50

Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.

  

• Az ABB korszerűsítette a változtatható sebességű hajtását, hogy legalább 10 évvel meghosszabbítsa a NASA National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatornájának élettartamát. 

• A szervizprojekt növelte a világ legnagyobb középfeszültségű (MV) hajtásrendszerének megbízhatóságát és rendelkezésre állását. 

• A hajtásszakértők olyan megoldást terveztek, amely megfelel a meglévő eszköz elektromos teljesítményének és gépészeti elrendezésének. 

  

2021-ben a NASA mérnökei megállapították, hogy a hajtás alkatrészeinek elöregedése miatt szükség van a szélcsatorna középfeszültségű (MV) hajtásának korszerűsítésére. Az ABB 1997-ben szállította a berendezést, amely a maga nemében a világ legnagyobb teljesítményű frekvenciaváltós hajtása: a 101 megawattos (MW) hajtás transzszonikus sebességgel áramló levegőben vagy nitrogén közegben, környezeti vagy kriogén hőmérsékleten képes tesztelni a modelleket. Ennek eredményeként az NTF a repülési körülmények szélesebb skáláját képes szimulálni, mint bármely más szélcsatorna, lehetővé téve a mérnökök számára, hogy egyedülálló információkat szerezzenek a tesztelt modellről, és tökéletesítsék a repülőgépek konstrukcióit. 

 

 

Miután az ABB szervizszakértői kiértékelték a meglévő hajtás teljesítményét és gépészeti csatlakozásait, a következő lépésben egy modern, kiváló hatásfokú elektronikai komponensekből álló megoldást dolgoztak ki, amely megfelel az eredeti hajtás maximális teljesítményének, miközben magas rendelkezésre állást és megbízhatóságot biztosít. A fejlesztések eredménye a hajtás olyan korszerűsítése volt, amely során a meglévő alapterületen belül a kulcsfontosságú alkatrészeket az ABB legújabb, legmodernebb technológiára cserélték. Az új megoldás keretében végrehajtott korszerűsítés a hajtás kis részét (a vezérlőegységet) érintette, ami minimalizálta a projekt átfutási időtartamát és a szélcsatorna üzemszünetét, illetve a keletkező hulladék és a logisztika igények lehető legnagyobb mértékű minimalizálásával példát mutatott a körforgásos megközelítésben. 

 

„A NASA az ABB szakértelmére, technológiájára és szervizszolgáltatásaira támaszkodott annak érdekében, hogy az NTF szélcsatorna magas megbízhatóságot és üzemidőt biztosítson a tesztelési programok maximális rendelkezésre állása érdekében, és optimalizálja eszközeinek életciklusra vetített értékét” – mondta Oswald Deuchar, az ABB Hajtások üzletágához tartozó Modernization Services részlegének vezetője. „A szélcsatorna élettartamának legalább 10 évvel történő meghosszabbítása támogatja a NASA-t üzemeltetési céljai elérésében, miközben a hajtás kulcsfontosságú alkatrészeinek korszerűsítése a hatékonyságot és a körkörös gazdasági szemléletet mutatja.” 

 

A NASA a korszerűsítési projektet az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás első részeként rendelte meg, amely a pótalkatrészekre és a karbantartásra is kiterjed. Ez a fajta megállapodás rugalmasságot biztosít az olyan üzemeltetők számára, mint a NASA, hogy a kívánt szervizszolgáltatásokat összekapcsolhassák, és így optimalizálhassák motorjaik, generátoraik és meghajtóik életciklusát. 

Kulcsszavak: ABB szélcsatorna NASA

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Friss kutatás: Rajonganak a vásárlók a BNPL iránt

Szakértői becslések szerint az elmúlt 1 évben már több mint 20 ezer vásárló fizetett Buy Now Pay Later szolgáltatás segítségével, mintegy 1 milliárd forint összértékben. Magyarország piacvezető webshopjai közül már jónéhány elérhetővé tette a BNPL fizetési módot, a nyugat-európai internetes kereskedelemben pedig már a 20 százalékot is eléri a bevezetés aránya. Magyarország egyik vezető BNPL szolgálatója készített friss felmérést a részletfizetést használók vásárlási szokásairól.

2025. január 18. 15:37

Több száz EV-töltővel lendítenek egyet az olasz e-mobilitáson

Bár Olaszországban az újonnan regisztrált elektromos járművek aránya a teljes járműállományhoz képes még meg sem közelíti a német, francia vagy skandináv adatokat, ezen a téren jelentős fejlődésre számítanak az országban: az évtized végére várhatóan az olasz utakon több mint 280 ezer elektromos jármű, ezen belül pedig 10 ezer e-busz fog közlekedni. 

2025. január 18. 13:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51