Egy budapesti, egy veszprémi és egy pécsi iskola nyerték el az Epson Magyarország díjait

forrás: Prím Online, 2024. december 13. 11:35

Az olvasás népszerűsítésére és a kreativitás fejlesztésére az Epson Magyarország Olvasni jó! címmel iskolai versenyt szervezett, amely a közép- és általános iskolás diákokat célozta meg. A napjainkban egyre inkább elterjedő digitális eszközök és közösségi média hatására az olvasás iránti érdeklődés csökkenő tendenciát mutat, és már a legfiatalabb generációknál is egyre inkább háttérbe szorul a könyvek világa.

Az Olvasni jó! versenyre a diákok kedvenc olvasmányélményeiket dolgozták fel. A pályamunkák széles skálát öleltek fel, a ceruzás rajzoktól kezdve a festmények, fotók és videók révén egészen a digitális illusztrációkig. A versenyt a United Way alapítvány támogatta, akik a Könyvforgatók programjuk keretében a hátrányos helyzetű gyerekek olvasási készségeinek fejlesztésére összpontosítanak. Nagy Andrea, a United Way igazgatója elmondta, hogy „a Könyvforgatók programunkkal azon dolgozunk, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek számára is elérhetővé váljanak azok az olvasási készségek, amelyek a sikeres tanuláshoz és a jövőbeli boldoguláshoz elengedhetetlenek. Az Epson Olvasni jó! versenye csodálatos lehetőséget ad arra, hogy a fiatalok megosszák az olvasás iránti lelkesedésüket, és közben a kreatív kifejezés lehetőségét is kibontakoztassák.”

 

A verseny eredményei és az alkotások minősége is alátámasztják, hogy az olvasás és a kreativitás fejlesztése kulcsfontosságú a diákok személyes és tanulmányi fejlődésében. Az Epson Magyarország legújabb európai kutatása is fontos eredményeket hozott, mely szerint a szülők és tanárok többsége egyetért abban, hogy a papíralapú tananyagok nem elavultak. 

 

 

A tanárok 63%-a és a szülők 60%-a úgy véli, hogy a papíralapú anyagok segítik az olvasási készségek javítását és a tudás megőrzését. A magyar szülők 62%-a kifejezetten örülne, ha nagyobb szerepet kapnának a papíralapú tananyagok az iskolákban, mivel szerintük azok segítik a tanulást és az aktivitást.

 

Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője elmondta, hogy „a kutatásunk szerint a szülők és tanárok többsége a papíralapú és digitális tananyagok kiegyensúlyozott használatát tartja ideálisnak. Az Epson örömmel rendezte meg ismét az országos iskolai versenyt, amely hangsúlyozza a hagyományos tananyagok fontosságát az olvasási készségek fejlesztésében. Gratulálunk minden pályázónak és a nyerteseknek!”

 

Balázsy Panna gyerekkönyvszerző szerint „Minden könyv egy új világot nyit meg a gyerekek előtt, és nemcsak szórakoztatnak, hanem tanítanak is. Fontos, hogy minél több gyermek találjon rá az olvasás örömére, mert az olvasás nemcsak a tudást, hanem a képzeletet, a szókincset és a kritikai gondolkodást is fejleszti. Az ilyen versenyek pedig nagyszerű lehetőséget adnak arra, hogy a gyerekek megéljék az olvasás varázsát, és átadják azt másoknak is.”

 

A verseny során bemutatott alkotások és a kutatás eredményei egyértelműen rámutatnak arra, hogy a papíralapú tananyagok és az olvasás kulcsszerepet játszanak a diákok fejlődésében. Az Epson Magyarország elkötelezett amellett, hogy a jövőben is támogassa az olvasás népszerűsítését és segítse a fiatalokat abban, hogy újra rátaláljanak a könyvek világára.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung bemutatta 2025-ös monitorjait

A Samsung a CES 2025 First Look eseményén mutatta be idei Smart Monitor, Odyssey Gaming Monitor és ViewFinity termékcsaládját. A Smart Monitor M9 mesterséges intelligenciával továbbfejlesztett szórakozási lehetőségeket és hatékonyságot szolgáló funkciókat kínál, az Odyssey OLED G6 és Odyssey OLED G9 készülékek pedig az első olyan 27 colos 4K OLED képernyőjű gaming monitorok a vállalat történetében, amelyek emellett 500 Hz-es képfrissítési frekvenciával rendelkeznek. A legnagyobb, 16:9 képarányú 4K ViewFinity modell 37 colos kijelzővel fokozza a hatékonyságot.

2025. január 14. 19:59

Közösségi média nélkül ma már szinte lehetetlen érvényesülni

Lezajlott a magyar kommunikációs tér teljes platformizációja, így napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, akik nincsenek jelen a közösségi médiában. Egyebek mellett erről olvashatunk egy, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készült friss kutatásban, amely minden eddiginél átfogóbb képet nyújt a magyarok tartalomfogyasztási szokásairól a Facebookon.

2025. január 14. 16:36

A QNAP megoldása egyszerűsíti a több helyszínes biztonsági mentést

A QNAP Systems, Inc., a számítási-, hálózati- és tárolási megoldások vezető innovátora bejelentette a Hybrid Backup Center bétaverzióját, egy SaaS-platformot, amely egyszerűsíti és központosítja a biztonsági mentések menedzsmentjét. Az egységes felülettel a Hybrid Backup Center lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy hatékonyan menedzseljék a Hybrid Backup Sync feladatokat több különböző helyen található QNAP NAS-on. 

2025. január 14. 14:51

Végleges az OXO Technologies Holding és a 3TS Capital Partners egyesülése

A szükséges kölcsönös üzleti, pénzügyi és jogi átvilágítások lezárultával az OXO Technologies Holding és a 3TS Capital Partners véglegesítette összeolvadásának lépéseit. A 3TS Capital Partners résztulajdonának megszerzésére az OXO Technologies Holding 2025 január folyamán 3,5 millió eurós összegű tulajdonosi finanszírozást vont be, mely akvizíciót követően a két cég további jövőbeni üzleti tevékenységét a holdingcégben egyesíti. Ennek célja az egy cégcsoportba került meglévő tőkealapok kezelése mellett már 2025-ben további új tőkealapok indítása lesz.

2025. január 14. 13:10

Nyugdíjasok által üzemeltetett hotline-t indít a HONOR

A HONOR egyedülálló kezdeményezést indított Európa-szerte – egy idősek által működtetett, költségvetési tippeket adó forródrótot –, amely összekapcsolja a fiatalokat a takarékossághoz jól értő nyugdíjasokkal.  A Magyarországon sajnos nem elérhető szolgáltatást egy ettől függetlenül érdekes új kutatás nyomán hozták létre, amelyből kiderült, hogy a fiatalok* fele az ünnepi költekezést követően a januárt tartja az év legnehezebb pénzügyi hónapjának, és közel felük azt mondta, hogy az idősebb generációhoz fordulna megtakarítási tanácsadásért. A kutatás szerint Európa szerte az emberek jelentős része 17-én egyszerűen „kifogy” a készpénzből. 

2025. január 14. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22