K&H: Hogyan költenek a magyarok e-sportra?
Az e-sport népszerűsége továbbra is töretlen, emellett gazdasági hatása is rendkívül jelentős. A hazai e-sport-piac becsült éves forgalma eléri a 80 milliárd forintot, amelybe beletartoznak a hardver- és perifériavásárlások, a videojátékok beszerzése, a játékon belüli tranzakciók, valamint az előfizetések és kapcsolódó termékek költései is. A K&H e-sport kutatásából kiderül, hogy szívesen költenek e-sporthoz köthető eszközökre a magyarok. Az ünnepek közeledtével emelkedhet a videojátékozáshoz köthető felszerelések vásárlásának volumene.
Magyarországon az e-sporttal kapcsolatos kiadások 2024-ben megközelítették a 80 milliárd forintot, amelyből a legnagyobb rész hardvervásárlásra (40 milliárd forint) és játék-előfizetésekre (11,7 milliárd forint), míg 9,2 milliárd forintot játékon belüli tartalmakra, 1,4 milliárd forintot ajándéktárgyakra irányult. A növekedés hátterében a játékpiac stabilizálódása és a videojátékok iránti kereslet folyamatos emelkedése áll. A K&H e-sporttal kapcsolatos kutatásából, melyet a 20-65 éves magyar lakosság körében végeztek 1000 fő bevonásával, egyértelműen kiderül, hogy az e-sport iránt aktívan érdeklődők előszeretettel költenek az ehhez köthető felszerelésekre. A megkérdezettek több mint fele költ 10.000 forint felett éves szinten. Sőt, közel 10 százalékuk 50-200 ezer forintra becsüli éves költését.
„Az e-sport gazdasági növekedésének dinamikus íve jól tükrözi a sportágban rejlő hatalmas potenciált. Az e-sportolók számának évről évre történő gyarapodása nemcsak a versenyeken való részvételt növeli, hanem a piacra is jelentős hatást gyakorol. Épp ezért támogatjuk töretlenül a hazai e-sportot, ezzel biztosítva nemcsak a sportág, hanem a játékosok előrehaladását is” – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Az e-sport platformjának meghatározó szereplője 8-10 évvel ezelőtt a PC volt. Az utóbbi években azonban a laptopok egyre inkább felzárkóznak, egyre nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek, és kiegészítő hardverekkel, valamint felhőben futtatott játékokkal már alig észrevehető a különbség a két eszköz által nyújtott élmény között.
A K&H idei felméréséből látható, hogy az e-sportot játszók vagy nézők közel 75 százaléka rendelkezik laptoppal, 23 százalékuk pedig valamilyen játékkonzollal is.
Ünnepek közeledtével számos áruházlánc akciót akcióra halmozva népszerűsíti termékeit. Az ünnepi leárazások nemcsak az áruházak forgalmát, de a magyarországi kiskereskedelmet egyaránt felpörgethetik. A KSH előrejelzései alapján az utolsó negyedévben is kimagaslóan magas lehet a számítástechnikai és egyéb iparcikkek forgalma, amelyek tovább növelhetik a hazai e-sport gazdaságot.
Kapcsolódó cikkek
- Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
- Videojáték és e-sport kutatás 2024
- A legfontosabb európai gaming eseményeken kapnak központi szerepet az LG UltraGear monitorai
- Hódít az e-sport láz
- Hamarosan indul a Deutsche Telekom által szervezett e-sport bajnokság
- Díjazták az elmúlt év kiemelkedő e-sport-teljesítményeit
- Az AGON by AOC és a Red Bull partnerkapcsolata folytatódik 2023-ban is
- 1 millió forintos összdíjazással indult a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Az LG legújabb gaming monitora lett a 2023-as LEC hivatalos kijelzője
- A videójáték-piac háromnegyedét az e-sport adja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Díjazták az ELTE-n folyó tehetséggondozói munkát
Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann Társaság (NJSZT) is elismerő oklevelet kapott a 2024. évi Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI) és a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián (CEOI) eredményesen szereplő tanulók felkészítésének támogatásáért. Az oklevelet Horváth Zoltán tanszékvezető egyetemi tanár, az ELTE Informatikai Intézet igazgatója vette át Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkártól.
Rekordnézettséget hozott a Super Bowl Magyarországon
Az amerikaifutball rajongók ünnepének számító NFL-döntő a világon mindenütt az adott év egyik legnézettebb sporteseményének számít, és ez így volt Magyarországon is: a Network4 műsorfolyama kiemelkedően sok nézőt vonzott a képernyők elé, sőt, az egyik fővárosi mozi is a Philadelphia Eagles – Kansas City Chiefs meccstől volt hangos.
Úttörő szimulátor megoldások a Thermaltake-től
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája, két új, úttörő terméket mutatott be: a G6 Direct Drive versenykormány csomagot és a GM5 3DOF mozgatórendszert. Ezek az innovatív rendszerek a verseny- és a repülőgép-szimulátorok rajongói számára nyújtanak páratlan realizmust, pontosságot és elmerülést. A fejlett mozgásvezérléssel és precíz tervezésű alkatrészekkel ezek a rendszerek valósághű élményt és versenyelőnyt kínálnak a játékosoknak és a szakembereknek. A tervezés biztosítja a zökkenőmentes, érzékeny visszajelzést, ezáltal növelve a pontosságot és a teljes mértékben magával ragadó élményt.
Hogyan építsünk fenntartható üzleti jövőt Majka példája nyomán?
Egyre több vállalkozás panaszkodik arra, hogy csökken az ügyfelei száma, ikonikus üzletek, cégek húzzák le a rolót. Egy friss felmérés szerint többek között a visszautasítástól való félelem és a modern, digitális marketing hiánya is oka a kudarcoknak. A szakértő szerint Majka a jó példa arra, hogyan lehet hosszú távon fenntartható üzleti sikert építeni.
Középárfolyamon vásárolhatnak a K&H ügyfelei külföldön
A K&H február 10-én egy új, kedvező visszapénz kupont vezetett be, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek külföldi költéseit. Az ajánlat lényege, hogy az aktivált kuponnal az ügyfelek havi 500 000 forintig középárfolyamon fizethetnek – bár a tranzakció a normál áron történik, a bank visszatéríti a különbözetet.