K&H: Hogyan költenek a magyarok e-sportra?

forrás: Prím Online, 2024. december 13. 19:44

Az e-sport népszerűsége továbbra is töretlen, emellett gazdasági hatása is rendkívül jelentős. A hazai e-sport-piac becsült éves forgalma eléri a 80 milliárd forintot, amelybe beletartoznak a hardver- és perifériavásárlások, a videojátékok beszerzése, a játékon belüli tranzakciók, valamint az előfizetések és kapcsolódó termékek költései is. A K&H e-sport kutatásából kiderül, hogy szívesen költenek e-sporthoz köthető eszközökre a magyarok. Az ünnepek közeledtével emelkedhet a videojátékozáshoz köthető felszerelések vásárlásának volumene.

Magyarországon az e-sporttal kapcsolatos kiadások 2024-ben megközelítették a 80 milliárd forintot, amelyből a legnagyobb rész hardvervásárlásra (40 milliárd forint) és játék-előfizetésekre (11,7 milliárd forint), míg 9,2 milliárd forintot játékon belüli tartalmakra, 1,4 milliárd forintot ajándéktárgyakra irányult. A növekedés hátterében a játékpiac stabilizálódása és a videojátékok iránti kereslet folyamatos emelkedése áll. A K&H e-sporttal kapcsolatos kutatásából, melyet a 20-65 éves magyar lakosság körében végeztek 1000 fő bevonásával, egyértelműen kiderül, hogy az e-sport iránt aktívan érdeklődők előszeretettel költenek az ehhez köthető felszerelésekre. A megkérdezettek több mint fele költ 10.000 forint felett éves szinten. Sőt, közel 10 százalékuk 50-200 ezer forintra becsüli éves költését.

 

Pexels

 

„Az e-sport gazdasági növekedésének dinamikus íve jól tükrözi a sportágban rejlő hatalmas potenciált. Az e-sportolók számának évről évre történő gyarapodása nemcsak a versenyeken való részvételt növeli, hanem a piacra is jelentős hatást gyakorol. Épp ezért támogatjuk töretlenül a hazai e-sportot, ezzel biztosítva nemcsak a sportág, hanem a játékosok előrehaladását is” – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője. 

 

Az e-sport platformjának meghatározó szereplője 8-10 évvel ezelőtt a PC volt. Az utóbbi években azonban a laptopok egyre inkább felzárkóznak, egyre nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek, és kiegészítő hardverekkel, valamint felhőben futtatott játékokkal már alig észrevehető a különbség a két eszköz által nyújtott élmény között.

 

A K&H idei felméréséből látható, hogy az e-sportot játszók vagy nézők közel 75 százaléka rendelkezik laptoppal, 23 százalékuk pedig valamilyen játékkonzollal is.

 

Ünnepek közeledtével számos áruházlánc akciót akcióra halmozva népszerűsíti termékeit. Az ünnepi leárazások nemcsak az áruházak forgalmát, de a magyarországi kiskereskedelmet egyaránt felpörgethetik. A KSH előrejelzései alapján az utolsó negyedévben is kimagaslóan magas lehet a számítástechnikai és egyéb iparcikkek forgalma, amelyek tovább növelhetik a hazai e-sport gazdaságot.

 

Kulcsszavak: e-sport

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung bemutatta 2025-ös monitorjait

A Samsung a CES 2025 First Look eseményén mutatta be idei Smart Monitor, Odyssey Gaming Monitor és ViewFinity termékcsaládját. A Smart Monitor M9 mesterséges intelligenciával továbbfejlesztett szórakozási lehetőségeket és hatékonyságot szolgáló funkciókat kínál, az Odyssey OLED G6 és Odyssey OLED G9 készülékek pedig az első olyan 27 colos 4K OLED képernyőjű gaming monitorok a vállalat történetében, amelyek emellett 500 Hz-es képfrissítési frekvenciával rendelkeznek. A legnagyobb, 16:9 képarányú 4K ViewFinity modell 37 colos kijelzővel fokozza a hatékonyságot.

2025. január 14. 19:59

Közösségi média nélkül ma már szinte lehetetlen érvényesülni

Lezajlott a magyar kommunikációs tér teljes platformizációja, így napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, akik nincsenek jelen a közösségi médiában. Egyebek mellett erről olvashatunk egy, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készült friss kutatásban, amely minden eddiginél átfogóbb képet nyújt a magyarok tartalomfogyasztási szokásairól a Facebookon.

2025. január 14. 16:36

A QNAP megoldása egyszerűsíti a több helyszínes biztonsági mentést

A QNAP Systems, Inc., a számítási-, hálózati- és tárolási megoldások vezető innovátora bejelentette a Hybrid Backup Center bétaverzióját, egy SaaS-platformot, amely egyszerűsíti és központosítja a biztonsági mentések menedzsmentjét. Az egységes felülettel a Hybrid Backup Center lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy hatékonyan menedzseljék a Hybrid Backup Sync feladatokat több különböző helyen található QNAP NAS-on. 

2025. január 14. 14:51

Végleges az OXO Technologies Holding és a 3TS Capital Partners egyesülése

A szükséges kölcsönös üzleti, pénzügyi és jogi átvilágítások lezárultával az OXO Technologies Holding és a 3TS Capital Partners véglegesítette összeolvadásának lépéseit. A 3TS Capital Partners résztulajdonának megszerzésére az OXO Technologies Holding 2025 január folyamán 3,5 millió eurós összegű tulajdonosi finanszírozást vont be, mely akvizíciót követően a két cég további jövőbeni üzleti tevékenységét a holdingcégben egyesíti. Ennek célja az egy cégcsoportba került meglévő tőkealapok kezelése mellett már 2025-ben további új tőkealapok indítása lesz.

2025. január 14. 13:10

Nyugdíjasok által üzemeltetett hotline-t indít a HONOR

A HONOR egyedülálló kezdeményezést indított Európa-szerte – egy idősek által működtetett, költségvetési tippeket adó forródrótot –, amely összekapcsolja a fiatalokat a takarékossághoz jól értő nyugdíjasokkal.  A Magyarországon sajnos nem elérhető szolgáltatást egy ettől függetlenül érdekes új kutatás nyomán hozták létre, amelyből kiderült, hogy a fiatalok* fele az ünnepi költekezést követően a januárt tartja az év legnehezebb pénzügyi hónapjának, és közel felük azt mondta, hogy az idősebb generációhoz fordulna megtakarítási tanácsadásért. A kutatás szerint Európa szerte az emberek jelentős része 17-én egyszerűen „kifogy” a készpénzből. 

2025. január 14. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22