Üzenet Ellától: a fiatalok mutathatják meg a digitalizáció lehetőségeit
A generációk közötti tudásátadásra, az ország digitális érettségére és a fiatalok ebben vállalt szerepére hívja fel a figyelmet a Telekom most induló kampánya.
Magyarországon a felnőtt népesség kétharmada (66%) alapszint alatti digitális ismeretekkel rendelkezik*. Tízből három honfitársunk számára a digitális világ ismeretlen, idegen és veszélyes, amivel lefelé lógunk ki az európai statisztikából. Ugyanakkor a Z és Y generáció relatív többsége az alapszintet meghaladó általános digitális készségekkel bír. A legmarkánsabb hatást az életkor fejti ki, azonban erősen meghatározza a digitális eszközök használatát az iskolai végzettség, a lakóhely és a nem is. Tehát valamivel jellemzőbb a fiatalabbakra, a nagyobb településen élőkre és a férfiakra, hogy életvitelükben specifikus digitális eszközök is megjelennek.**
A fiatalok digitalizáció területén mutatott kimagasló tudásszintje olyan társadalmi érték, amely a Telekom szerint a teljes népesség digitalizációjának húzóerejévé válhat – ehhez azonban szükséges, hogy a társadalom egészében tudatosuljon a fiatalabbak „digitális mentor” szerepe, és építsenek is arra a mindennapokban. A generációk közötti tudásátadást szeretné a digitalizáció felgyorsításának szolgálatába állítani a Telekom, amihez a már ismert szereplőt, Ellát állította legújabb kampányának középpontjába.
A Deutsche Telekom által 2023-ban megalkotott, Üzenet Ellától című videóban egy iskolás kislányról készítettek egy felnőttkori virtuális avatart, aki a jövőből jelentkezve hívta fel a szülei figyelmét arra, milyen kockázatoknak teszik ki a gyerekeiket a felnőttek, ha meggondolatlanul különféle tartalmakat osztanak meg róluk az online térben. A Magyar Telekom által most újragondolt videó ezt a gondolatmenetet fűzi tovább, de elsősorban már a digitális világ lehetőségeire koncentrálva, amelyek megismeréséhez és kiaknázásához az alkotás üzenete szerint ugyanúgy érdemes meghallgatni a virtuális Ella – és az általa szimbolizált fiatal felnőtt korosztály – hangját, mint a veszélyek elkerüléséhez.
A Telekom tudatosan épít az egyes korosztályok eltérő digitális érdeklődésére és kompetenciáira, és sokféle csatornán nyújt számukra célzott segítséget, a tőlük érkező visszajelzéseiket pedig szervesen felhasználja szolgáltatásai fejlesztéséhez, digitális jövőképe alakításához: a Hello Szülő platform például a digitális kor szülői kihívásainak megválaszolását segíti szakértőkkel együttműködve, valamint teret ad a nyílt párbeszédre. A tudásmegosztást szolgálja az idősebbek digitális inklúzióját a középiskolások bevonásával segítő Netrevalók program; az önfejlesztést és az ötletek megvalósítását digitális eszközökkel, virtuális és valóságos közösségi terekkel támogató Telekom Kraft program éppúgy, mint a Telekom social média csatornáin rendszeresen megosztott edukációs tartalmak többek között mesterséges intelligencia, adatvédelem, adatbiztonság témákban.
„Felelős márkaként tisztán látjuk a szerepünket abban, hogy a digitális tudást valamennyi ügyfelünk számára a személyes fejlődés és előrelépés hajtóerejévé tegyük, életkortól és minden egyéb körülménytől függetlenül. Úgy látjuk, hogy ebben a folyamatban kulcsfeladatok hárulnak az átalakuló világ digitális bennszülötteire, vagyis a fiatalokra, akik – ha megkapják hozzá a szükséges figyelmet és bizalmat – a felettük lévő korosztályok megbízható kalauzai és mentorai lehetnek a transzformáció során. Össztársadalmi érdek, hogy a korszerű digitális készségek és képességek minél szélesebb körben elterjedjenek. Stratégiai célunk, hogy ebben a digitális országtuningban támaszkodjunk a fiatalokra, hallgassuk meg őket.” – hangsúlyozta Szabó Béla, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs vezetője.
______________________
Kapcsolódó cikkek
- Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát
- Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
- Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
- Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
- A Telekom ügyfelei számára már minden budapesti metróvonalon elérhető az 5g szolgáltatás
- Megújult a Telekom Hello Biznisz
- Kiderült, mi alapján választanak villanymotort a vállalatok
- Online megoldásokkal fejlődik az egészségügyi ellátás
- Informatikai rendszerek ütemezett karbantartása a Telekomnál
- A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megalakult a Kyndryl Institute
A mai gyorsan fejlődő digitális gazdaságban a vezetők egyre komplexebb kihívásokkal szembesülnek, miközben a technológia folyamatosan változik. A The Kyndryl Institute célja, hogy változatos nézőpontokkal és cselekvésre ösztönző meglátásokkal támogassa a felsővezetőket a legfontosabb aktuális kérdésekben, mint például a mesterséges intelligencia hatásai, szabályozások, kibervédelem, IT-modernizáció és más kulcsfontosságú témák. Az iparági vezetők, start-up közösségek, civil társadalom és akadémiai szakértők bevonásával a The Kyndryl Institute azon dolgozik, hogy segítse a stratégiai döntéshozatalt és ösztönözze az innovációt világszerte.
Kiskorú influencerek a közösségi médiában
A mai világ véleményformálói az influencerek, akik gyakran márkanagykövetekként működnek, és ismertségükre alapozva építenek pénzügyi modelleket. De miért bízzuk éppen az online média szereplőire, hogy eligazítsanak bennünket az élet különböző területein, legyen szó egészséges életmódról, gyereknevelésről vagy öltözködésről? Ezt a kérdést teszik fel az NMHH Podcast gyermekek online biztonságával foglalkozó nyolcadik adásában Aczél Petra kommunikációkutató, az NMHH Médiatudományi Intézetének kutatásvezetője és Guld Ádám médiakutató, a Pécsi Tudományegyetem egyetemi docense.
A Széchenyi-egyetem megszerezte a legmagasabb szintű drónengedélyt
A győri Széchenyi István Egyetem könnyű pilóta nélküli légijármű-rendszerekre vonatkozó üzemeltetési tanúsítványt szerzett, így első felsőoktatási intézményként egész Európában megszerezte a 2021-ben bevezetett, az európai drónszabályozás alapján kiadható legmagasabb szintű engedélyt. A légiközlekedési hatóság az egyetem alkalmasságát értékelve megállapította, hogy az készen áll a biztonságos üzemeltetésre és rendelkezik a szükséges kompetenciákkal. Az engedély különleges jelentőséggel bír, mivel az EU-ban csupán mintegy 30 UAS-üzembentartó rendelkezik ilyen LUC (Light UAS Operator Certificate) tanúsítvánnyal a regisztrált 1,8 millió között.
Ismét a K&H lett Magyarország legjobb digitális bankja
A K&H Bank 2022 óta immár harmadik alkalommal nyerte el a "Magyarország legjobb digitális bankja" díjat, melyet a rangos brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review ítélt oda. Az indoklásban a szaklap a bank digitális innováció iránti elkötelezettségét és ügyfélközpontú banki megoldásait emeli ki. A K&H Csoport korábban kétszer is elnyerte a Euromoney „Legjobb digitális bank” címét, és a Mastercardtól is megkapta ezt az elismerést.
Az I. Országos KRÉTA IFM Nap bemutatja az innovatív nyelvtanulást
2025. március 26-án, a Digitális Témahét keretében, első alkalommal kerül megrendezésre az I. Országos KRÉTA IFM Nap. Az esemény célja, hogy a köznevelésben és szakképzésben dolgozó angol- és némettanárok, valamint diákjaik interaktív, élő online nyelvórákon vegyenek részt. A program során a résztvevők megismerkedhetnek a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (IFM) által kínált modern tanulási lehetőségekkel, amelyek a 21. századi nyelvtanulást támogatják.