Marketing Agenda 2025 – Adatalapú AI forradalom találkozása a márkamenedzsmenttel

forrás: Prím Online, 2025. január 7. 15:55

Továbbra is a mesterséges intelligencia és annak marketingiparra gyakorolt hatása áll az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation (EMC) éves előrejelzése, a European Marketing Agenda 2025 legfontosabb fókusztémáinak élén.

Az európai marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation (EMC), amelynek a Magyar Marketing Szövetség is aktív tagja, minden évben közzéteszi az európai marketingközösség szakmai kihívásait összegző kutatásának eredményét, a European Marketing Agendát. Az „Adatalapú AI forradalom találkozása a márkamenedzsmenttel” címet viselő jelentés idén 21 európai ország 100 000 marketingszakemberének véleményére épül. A kitöltők közel 10%-a Magyarországról érkezett, ezzel a harmadik legtöbb hozzájárulást nyújtva az európai marketingkörképhez.

 

A tavalyi Agenda rámutatott, hogy az AI az európai vezetők és szakemberek legfontosabb témája. A 2025-ös jelentés még mélyebbre ás, új felismeréseket és trendeket tárva fel a mesterséges intelligencia hatása és alkalmazásai kapcsán. Az idei áttekintés rámutat arra, hogy a kulcsfontosságú stratégiai témák között egy markáns paradigmaváltás látszik kirajzolódni: az AI háttérbe szorítja a márkamenedzsmentet, sőt – paradox módon – még magát a digitalizációt is. Ezen felül a szakmát egy kiemelten fontos operatív téma tartja lázban: milyen közvetlen eredménnyel jár az AI marketingszakmában való robbanásszerű elterjedése az adatvezérelt ügyfélkapcsolat-kezelésre nézve.

 

 

Dr. Ralf Strauss, az EMC elnöke szerint a feltárt jelenségek túlmutatnak a szűken értelmezett marketingterületeken, és sok iparágban megfigyelhetőek: „Az akadályok és kihívások nem csak a mi szakterületünket érintik. Mindenki érzékeli az adatok áramlásának üzletet érintő hatását, azonban mindeközben – kissé ironikus módon – széles körű tudáshiány tapasztalható abban, hogy az AI hogyan változtatja meg magukat az üzleti folyamatokat. Miközben a magas szintű és személyre szabott ügyfélélmény nyújtásának folyamatos biztosítása áll a középpontban, az adatok gyűjtése és konszolidálása – a minőségi ügyféladatok feldolgozásának érdekében – hiányzó láncszemnek tűnik a 360 fokos ügyfélkép hézagmentes eléréséhez. A felmérés emellett arra is felhívja a figyelmet, hogy a fenntarthatóság továbbra is egyensúlyozik az ökológiai célok és a gazdasági realitások között.”

 

A Magyar Marketing Szövetség kiemelt feladatának tekinti, hogy a szakmát mozgató, meghatározó és aktuális kérdésekről, ismeretekről információkat és korszerű tudást biztosítson. A szakmai szervezet 2025. március 5-én az Etele Plázában rendezi meg az év digitális marketing eseményét. A Digital Forum témái között kiemelt helyet kapnak a European Marketing Agenda 2025 által felszínre hozott témák, így a mesterséges intelligencia napi marketing és üzleti tevékenységekbe történő implementálásának széleskörű lehetőségei is.

 

A European Marketing Agenda 2025 teljes jelentése letölthető az EMC weboldaláról.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung tovább mélyíti elkötelezettségét az óceánok védelmében

A Samsung tovább erősíti elkötelezettségét az óceánok védelme iránt, és a jövőben olyan partnerekkel dolgozik együtt, akik szintén elhivatottak a természet megóvása mellett. A vállalat már eddig is hozzájárult a műanyaghulladék problémájának enyhítéséhez azáltal, hogy újrahasznosított halászhálókból készítette el a Galaxy eszközeihez szükséges alapanyagokat. 

2025. február 6. 17:43

Újabb elismerés a Schneider Electricnek a Világgazdasági Fórumtól

Sokszínűségi, Egyenlőségi és Befogadási Példaképnek nyilvánította a Világgazdasági Fórum a Schneider Electric és a Plan International közös programját, amely a nők gazdasági és társadalmi fejlődését támogatja a Száhel-övezetben. A kezdeményezés célja, hogy a megfelelő ismeretek átadásával, az iskolák fejlesztésével és a vállalkozói kedv erősítésével segítse a női vállalkozók szerepvállalását a folyamatosan növekvő megújulóenergia-ágazatban. 

2025. február 6. 16:08

Űrtechnológiát hoz a hálószobákba a tollszakma hazai képviselője

Mi köze a NASA technológiájának az ágyneműkhöz? Hány éves párnákon alszanak a luxusszállodák vendégei? És miért vásárolnak a kínaiak óriási takarókat, míg az európaiak inkább külön takaródznak? A főként nemzetközi piacra termelő, teljesen magyar tulajdonú Naturtex Kft. ügyvezetője, Gellért Balázs beszélt az alváskultúra világszintű különbségeiről, a fenntartható tollfeldolgozásról, valamint arról, hogyan változtatja meg az iparágat az automatizáció és a mesterséges intelligencia.

2025. február 6. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34

Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja

2025. január 28. 12:57

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26