Médiaszolgáltatók műszaki fejlesztéseit támogatja a Médiatanács
Újabb 16,5 millió forinttal támogatja a közösségi médiaszolgáltatók műszaki fejlesztéseit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület idei első ülésén médiafelügyeleti eljárásokban is döntést hozott.
A folyamatos médiaszolgáltatás biztosításával összefüggő műszaki fejlesztésekhez nyerhetnek hozzájárulást a közösségi médiaszolgáltatók a Médiatanács Támogatási Program részeként meghirdetett KMUSZ-pályázat révén. A pályázat idei harmadik fordulójában a beérkezett ajánlatok közül a bírálóbizottság hetet talált érvényesnek és támogatásra érdemesnek, így ennek alapján a testület a sikeresen pályázó médiaszolgáltatóknak összesen 16,5 millió forintot juttatott.
Az Auris Média Kft. lett a nyertese a Médiatanács által az Abádszalók 89,2 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázatnak. Az Auris Média Kft., amely jelenleg is kereskedelmi médiaszolgáltatást működtet ezen a frekvencián, egyedüli pályázóként nyújtotta be érvényes és minden feltételnek megfelelő pályázati ajánlatát a médiaszolgáltatási lehetőség 2025. február 13. napjától kezdődő használatára.
Eljárást indított a Médiatanács a Karc FM Média Kft. által üzemeltetett Debrecen 106,0 MHz körzeti vételkörzetű, közösségi jellegű, 106.0 Hír FM állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás november 11–17. között sugárzott műsora miatt. A médiaszolgáltató ebben az időszakban ugyanis vélelmezhetően nem tett eleget sem a vállalt műsorstruktúrának megfelelő műsor sugárzására vonatkozó, sem a közszolgálati műsorszámok bemutatására fordított műsoridőt meghatározó törvényi kötelezettségeinek.
Nem indított eljárást ugyanakkor a testület a TV2 Zrt.-vel szemben a Séfek séfe című főzőműsor november 12-én a 19 óra 42 perces kezdettel sugárzott epizódja miatt, amelynek vizsgálatára nézői bejelentés nyomán került sor. A bejelentő a főzés egyik alapanyagának bemutatási módját kifogásolta, ugyanakkor a testület szerint a kiskorúak védelme nem jelenti bizonyos témák, például a különböző feldolgozottsági stádiumban lévő konyhai alapanyagok ismertetésének tilalmát. A műsorszám megfelelt III. korhatári kategória szempontjainak, a médiaszolgáltató helyesen klasszifikálta a műsort.
Kapcsolódó cikkek
- Idén is példaértékű életműveket díjazott az NMHH elnöke
- Szerződéses vállalások megsértése miatt bírságolt a Médiatanács
- Ismét tévesen klasszifikált több médiaszolgáltató
- Újabb támogatásokról döntött a Médiatanács
- Médiaszolgáltatókat bírságolt a Médiatanács
- Szerződéses vállalás megsértése és reklámriport miatt bírságolt a Médiatanács
- Tévéműsorok készítését támogatja a Médiatanács
- Bújtatott reklám miatt intézkedett a Médiatanács
- Pályázati támogatásokról is döntött a Médiatanács
- Médiatanács: hatósági eljárások indultak az RTL médiaszolgáltatója ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Úttörő adatkezelési megoldás az SAP és a Databricks partnerségében
Az SAP bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat. Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.
A TCL elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést
A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést, mellyel a vállalat kiemelkedő környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) teljesítményét ismerték el. Ez a rangos tanúsítvány az összes kiértékelt vállalat top 2%-ába helyezi a TCL-t, megerősítve ezzel a világ legfenntarthatóbb vállalatai között elfoglalt helyét.
Online és offline sikerek a MediaMarktnál
Annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet továbbra is nehéz, a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy az első negyedévben jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben. A cégcsoport közleménye szerint az eredmények azt mutatják, hogy a MediaMarkt stratégiája, amely egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz az omnichannel modell, sikeresnek bizonyult.
Bosch: 54 milliárdos beruházás és új raktárkapacitás
A Bosch, a globális technológiai és szolgáltatási vállalat, átadta legújabb, csúcstechnológiás logisztikai és disztribúciós központját Miskolcon. A központ, amelynek építése 2021-ben kezdődött, a Robert Bosch Power Tool Kft. több mint 54 milliárd forintos beruházásával valósult meg.
Ezek okozhatják a legtöbb meglepetést idén a kriptopiacon
A BITmarkets kriptovaluta-tőzsde közzétette listáját 2025 TOP 5 kriptós meglepetéseiről. A Cardano és a SUI mellett három új szereplő is helyet kapott, amik potenciálisan átalakíthatják majd a szektort: az XRP, a Dogecoin és a Stellar.