Magyar illusztrátor készített posztert az új Star Wars sorozathoz
A Disney+ a „Star Wars: Kóbor alakulat” premierjének alkalmából olyan tehetséges grafikusokat és illusztrátorokat keresett, akik a nyolcvanas években népszerű kalandfilmek stílusában készítenek a sorozathoz egyedi plakátot. Ebbe a kivételes körbe került bele Kárpáti Tibor, akinek minimalista, videójátékokat idéző, pixel stílusú alkotását a Star Wars UK hivatalos Instagram és Facebook oldala is megosztotta.
Decemberben újabb sorozattal bővült a Star Wars univerzuma. A „Star Wars: Kóbor alakulat” négy gyerek, Wim, KB, Fern és Neel kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon egy titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek egy különös és veszélyes galaxisban. A Disney+ a premier kapcsán grafikai pályázatot hirdetett az EMEA régióban, melybe Kárpáti Tibor alkotását is beválogatták. A magyar művész videójátékhoz hasonlító pixeles grafikáját átjárja a 80-as évek hangulata, ami nem véletlen, hiszen ekkor látta unokatestvéreivel először az „Egy új remény”-t VHS kazettán, hangalámondással.
„Szenzációs volt a képi világ, a hatalmas űrhajók, a fura kinézetű szereplők, a rohamosztagosok, a vicces robotok, és persze Darth Vader! Nem sok futurisztikus dolgot láttunk addig, a maximum a csehszlovák földönkívüliek voltak, akik különböző színű gyümölcs zseléket ettek más bolygók tápláléka gyanánt, és azt is fekete-fehérben” – idézi fel az első Star Wars élményét Kárpáti Tibor.
Első lépésként elmerült a korszak filmplakátjainak világában és tanulmányozta a régi Star Wars videójátékok képi megoldásait. Ezt követően megpróbálta saját, egyedi, pixeles stílusába átalakítani a szereplőket, valamint összegyűjtött néhány ikonikus képi elemet is a sorozatból. A plakát végül három hét alatt készült el teljesen.
„Egyből beszippantott a látványvilág és elkezdtem megrajzolni a szereplőket és az űrhajókat. Először azt gondoltam, a szokásos minimál stílusom most talán kevés lenne, de végül a brit és az amerikai bizottság szerint is ez lett a befutó. A kerékpározás és a szánkózás mellett gyermekkorom meghatározó emlékei kétségtelenül az első Star Wars-trilógia és a videojátékok. Ennek a képzeletbeli játéknak a megtervezésével egy olyan álmomat valósítottam meg, amiről nem is tudtam, hogy létezik.” – tette hozzá.
Tibor gyerekkora óta rajzol, grafikái azóta megjelentek a The New Yorker, az MIT Technology Review és a Golf Digest címlapján, és olyan világmárkákkal dolgozott együtt, mint a Hermès, vagy a GQ Magazin.
A „Star Wars: Kóbor alakulat” szezonzáró epizódja január 15-től érhető el a Disney+-on, így aki egyben szeretné megnézni az egész évadot, ettől a naptól bátran megteheti.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar alkotók nemzetközi sikere az AI rövidfilmek világában
- Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
- SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
- Dokumentumfilmekkel jön a Verzió Filmfesztivál
- Bevezető ajánlattal és különleges kedvezményekkel ünnepel a Disney+
- A Hisense okostévékre is megérkezett a Disney+
- A hazai LG televíziókra is megérkezett a Disney+
- A Disney+ bejelentette Magyarországi tartalomkínálatát
- Lekapcsolták a magyar James Bondot
- Megvan a Disney+ hazai indulásának időpontja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kreatív zsenik Győrből: Különdíj és közönségdíj az ArtHungry versenyen
A győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának két tervezőgrafikus hallgatója kiemelkedő eredményt ért el az ArtHungry grafikai és designversenyen. Ratkovic Ljubica a „gi x er” nevű organikus betűtípusával különdíjat nyert, míg Ozvald Mária Trilogie d'Or című ékszerkollekciójával elnyerte a közönségdíjat.
Hozd ki a legtöbbet a tavaszból: Hasznos telefonos tanácsok
A tavasz a megújulás időszaka: hosszabb nappalok, friss energia és több lehetőség a szabadban való időtöltésre. Ahhoz, hogy telefonod lépést tartson veled, érdemes követned a HONOR hasznos tanácsait!
Médiafogyasztási trendek Magyarországon
Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.
Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma
A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.
Új HR vezetőt kapott a Schneider Electric dunavecsei okosgyára
Kecskés Krisztinát a Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS) HR vezetőjévé nevezték ki. Feladatai közé tartozik, hogy a folyamatosan fejlődő üzem számára megfelelő szakembereket találjon, támogassa a szervezet fejlődését, és javítson a HR folyamatok hatékonyságán. Emellett stratégiai célja, hogy elősegítse a Schneider Electric azon törekvését, hogy vonzó karrierlehetőségeket kínáljon a fiatal tehetségeknek, és biztosítson számukra szakmai fejlődési lehetőségeket a DSPS-nél vagy akár a vállalatcsoport más területein, legyen szó szakmai előrehaladásról vagy a legmodernebb technikai megoldásokkal rendelkező munkakörnyezetről.