Ezekre érdemes figyelni, ha autóval közelítjük meg a sípályát
Beköszöntött a téli sportok szezonja, így a síelés kedvelői már hódolhatnak is kedvtelésüknek. Az utazás előtt azonban nem árt ellenőrizni gumiabroncsaink teljesítményét és alkalmasságát, valamint az útvonalon érvényes téli gumiabroncs előírásokat, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket – hívják fel a figyelmet a Continental szakértői.
• Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsok állapotát
• Azzal is kell számolni, hogy országonként eltérőek lehetnek a téli gumikra vonatkozó szabályok
• Németországban és Franciaországban kötelező a hópihe szimbólummal ellátott abroncs használata
A gumiabroncsok ellenőrzése
Az abroncsok ellenőrzésekor elsőként a profilmélységet érdemes megmérni mérőeszköz segítségével: személyautók esetében a törvény által előírt minimális profilmélység 1,6 milliméter, azonban egyes országok szigorúbb szabályokat is előírhatnak a téli gumik használatával kapcsolatban.
Hosszabb utak előtt a guminyomást is be kell állítani a gyártó előírásainak megfelelően. Az erre vonatkozó információkat a kezelési kézikönyvben, az ajtókeret matricáján vagy a tanksapka belső oldalán találhatjuk meg. Ez azért is fontos, mert az alacsony guminyomás amellett, hogy meghosszabbítja a fékutat, rontja a kormányzás pontosságát, növeli az üzemanyag-fogyasztást és felgyorsítja a gumik kopását is. Ezen kívül érdemes ellenőrizni, hogy az abroncsokon nincsenek-e repedések, vágások, horpadások vagy idegen tárgyak, amelyek defektet okozhatnak. Végül pedig arról is fontos meggyőződni, hogy minden szelepsapka a helyén legyen és megfelelően zárjon, ezzel megelőzve a szennyeződések és a nedvesség bejutását – hangsúlyozzák a Continental szakértői.
Közlekedési szabályok: országonként eltérőek a téli gumiabroncsokra vonatkozó előírások
Németországban a téli gumik használata az aktuális időjárási körülményektől függ. Téli útviszonyok – például ónos eső, havas-jeges utak, latyak vagy zúzmara – esetén kötelező a téli gumiabroncsok használata, illetve tavaly októberétől minden téli és négyévszakos abroncson kötelezően fel kell tüntetni a hópihe szimbólumot. Fontos észben tartani, hogy a kizárólag M+S jelölésű abroncsok már nem minősülnek alkalmasnak a téli útviszonyokhoz.
Franciaországban 2024 őszétől a téli abroncsokon szintén kötelező a hópihe jelzés elhelyezése. Számos megyében, különösen a hegyvidéki régiókban, március végéig kötelező a téli gumi használata, de az időjárási körülményektől függően más utakon is előírhatják. Franciaországban a téli gumiabroncsok minimális profilmélysége 3,5 milliméter.
Ahogyan Németországban, úgy Ausztriában is kötelező a téli gumik használata a téli útviszonyok esetén. Itt az M+S jelölésű téli gumiabroncsokat ugyan elfogadják, de a profilmélységnek legalább 4 milliméteresnek kell lennie.
Svájcban nincs általános előírás a téli gumiabroncsokra vonatkozóan, azonban amennyiben a nem megfelelő abroncsok akadályozzák a közlekedést vagy egyenesen balesetet okoznak, komoly bírságra lehet számítani. Ugyanakkor ettől függetlenül is erősen ajánlott a téli gumik használata a jármű irányíthatóságának biztosítása érdekében.
Olaszországban a téli gumikra vonatkozó előírások régiónként eltérőek: egyes régiókban, például Dél-Tirolban, november és április között – időjárástól függetlenül – kötelező a téli gumiabroncsok használata. Ezért már az utazás előtt érdemes tájékozódni az adott régió szabályairól, hogy biztonságosan közlekedhessünk és elkerüljük az esetleges bírságokat.
English Summary
Winter sports enthusiasts can now enjoy skiing, but it's important to check tire performance and local winter tire regulations to avoid surprises. Before traveling, ensure tires have the correct tread depth (minimum 1.6 mm for passenger cars) and proper pressure. In Germany, winter tire use is mandatory in certain conditions, and from October 2023, all winter and all-season tires must display the snowflake symbol. In France, the snowflake symbol is also mandatory from autumn 2024, and winter tires must have at least 3.5 mm tread depth. Austria requires a minimum tread depth of 4 mm for winter tires, while Switzerland strongly recommends winter tires despite having no general regulation. In Italy, winter tire requirements vary by region, with some regions mandating their use between November and April.
Kapcsolódó cikkek
- A Bridgestone integrálja a mesterséges intelligenciát a gumiabroncs-fejlesztésbe
- A ontinental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
- Az AUTO BILD két díjjal is kitüntette a Continental téli gumiabroncsát
- A Continental kampányt indít a kultúrált és balesetmentes közlekedésért
- Kizárólag Continental gumiabroncsokkal szerelik fel a Brabus két tuningautóját
- Kényelmet és biztonságot nyújtanak a Continental innovációi az új Mercedes-Benz E-osztályban
- A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
- A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
- A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
- A Continental abroncsa megnyerte a német Auto Zeitung autógumi tesztjét is
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb rekord a Continentalnál – legyártották a 200 milliomodik radart
A Continental legyártotta kétszázmilliomodik radar szenzorát, ezzel újabb fontos állomáshoz érkezett az autóipari biztonsági technológiák területén. Ez a lenyűgöző szám nemcsak a vállalat technológiai fölényét bizonyítja – több mint 20%-os globális piaci részesedéssel rendelkezik –, hanem rávilágít a mobilitás egyik legmeghatározóbb irányára is: a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) és az önvezetés felé tartó fejlődés dinamikájára.
Automotive Summit 2025: Magyarország szerepe a jövő autóiparában
Soha nem volt még ennyire izgalmas és gyors ütemű változásokkal teli időszaka az autóiparnak, mint most. Magyarország kulcsszerephez juthat ebben az átalakulásban, ahol a világmárkák és a technológiai újítások egymásnak feszülnek. A nagy kérdés: szemlélői maradunk a folyamatnak, vagy alakítói leszünk? Ezt a dilemmát járja körül az Automotive Summit 2025 a budapesti MOL Campuson.
Hogyan alakítják át a közlekedést az egymással kommunikáló járművek?
Az autonóm járművek megjelenésével egy olyan jövő képe körvonalazódik, ahol az emberi sofőrök szerepe háttérbe szorul, és az utakon kizárólag önállóan közlekedő autók vesznek részt. De valóban megvalósítható ez a vízió?
Ultragyors töltés vásárlás közben – Országos elektromosautó-töltőhálózat épül
Az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) elektromosautó-töltőket telepít az MMXH Lakberendezési Kft.-hez tartozó XXXLutz, Möbelix és Mömax áruházak parkolóiba. Az első töltők az XXXLutz budapesti üzletének parkolójában már üzemelnek. A projekt célja, hogy az üzletlánc előnyt szerezzen az elektromos járművet használó vásárlók körében.
Új partnerség az EV-piacon: a Slate az SK On akkumulátorait választotta
Az SK On, a világ vezető akkumulátor- és kereskedelmi vállalatai között számon tartott dél-koreai vállalat bejelentette, hogy az amerikai elektromosjármű-gyártó, a Slate őt választotta akkumulátorbeszállítónak. Ez az együttműködés tovább erősíti az SK On szerepét az elektromosjármű-iparág egyik meghatározó akkumulátorgyártójaként.