Hogyan építsünk fenntartható üzleti jövőt Majka példája nyomán?
Egyre több vállalkozás panaszkodik arra, hogy csökken az ügyfelei száma, ikonikus üzletek, cégek húzzák le a rolót. Egy friss felmérés szerint többek között a visszautasítástól való félelem és a modern, digitális marketing hiánya is oka a kudarcoknak. A szakértő szerint Majka a jó példa arra, hogyan lehet hosszú távon fenntartható üzleti sikert építeni.
Egy, a közelmúltban több mint 100 vállalkozás megkérdezésével készült felmérés szerint a legtöbben úgy érzik, megnehezíti a fejlődésüket az ügyfélhiány, nem garantált az anyagi biztonságuk. A kutatás alapján három kategóriákba sorolhatóak azok a hátráltató tényezők, amelyek az ügyfélhiányt okozzák az egyes vállalkozásoknál. A válaszadók 33 százaléka a visszautasítástól való félelmet jelölte meg a kudarcok elsődleges okai között, vagyis nem mernek telefonálni, nincs proaktivitás.
30 százalék nyilatkozott úgy, hogy a csökkenő ügyfélszám a marketing- és kiáramláshiányra vezethető vissza, 20 százalék szerint pedig a nem megfelelő ügyfélszerzési stratégia jelenti a problémát.
Kasza Tamás lezárási specialista szerint a vállalkozások sikeressége gyakran azon múlik, hogyan kezelik a kihívásokat. A szakértő hangsúlyozza, hogy az ügyfélhiány elkerülése nem csak arról szól, hogy több ügyfelet találjanak a cégek. A túlélés és a fejlődés garanciája a hitelesség, az innováció és az erős piaci jelenlét kialakításának együttes alkalmazása.
A marketing ma már nem működik vizuális tartalmak nélkül
„Világos ügyfélszerzési stratégia nélkül nehéz növekedni. Olyan tervre van szükség, amelynek része a marketing, az értékesítés és az ügyfélkezelés is” – fogalmaz Kasza Tamás.
A specialista szerint azok a cégek, amelyek nem követik a piac változásait, hamar elveszítik versenyelőnyüket. Kiemelte, hogy a marketing világában a videós tartalmak és a személyes márkaépítés egyre nagyobb szerepet kapnak, mégis sok vállalkozó – különösen a 40-es, 50-es korosztály – fél attól, hogy kamera elé álljon, vagy megossza a gondolatait a nyilvánossággal. „Gyakran úgy érzik, hogy nem tudják felvenni a versenyt a Z generációval ezen a térfélen, vagy, hogy nincs mit mondaniuk, pedig minden embernek van egyedi meglátása és tapasztalata, amely értékes és érdekes lehet mások számára” – hangsúlyozta a szakértő.
A lezárási specialista szerint a sikeres vállalkozók, influencerek, művészek – mint például Majka – pontosan tudják, hogyan kell kihasználni az online tér, a közösségi platformok adta lehetőségeket.
„Majka egy marketinges” – fogalmazott Kasza Tamás
„Az ügyfélszerzés nem szerencse kérdése, azon is múlik, hogy a vállalkozás vezetése hajlandó-e cselekedni. Ha ki mer lépni a komfortzónájából, és kapcsolatot építeni a célközönséggel, hosszú távon is fenntartható sikert érhet el” – tette hozzá. „Amikor Majka új videója elérte a 6 milliós nézettséget, azonnal bejelentette a koncertjét, tökéletesen időzítve a következő lépést. Nem csupán tartalmat gyártott, hanem tudatosan építette a márkáját, és fenntartotta a figyelmet, a klipben pedig olyan témáról beszél és olyan külsőségeket alkalmaz, ami polgárpukkasztásnak számít, de mégis önazonos” – magyarázta a szakértő. „A vállalkozások számára is elengedhetetlen, hogy megtalálják a saját hangjukat, és ne féljenek azt megmutatni” – emelte ki.
Baj, ha kifogy a szufla
A szakértő úgy véli, Majka sikere nemcsak tehetségből fakad, hanem a belefektetett munka, az alkalmazkodás és a tudatos stratégia kombinációjából.
„A folyamatos képzés, a tanulás is része annak, hogy a vállalkozások jól tudjanak működni a piacon” – tette hozzá Kasza Tamás. „A siker egyik kulcsa az önfejlesztés. Egy jó cégvezető proaktívan keresi azokat az eszközöket és technikákat, amelyekkel versenyelőnyt szerezhet” – tette hozzá az „ügyfélbőség” megteremtésének stratégiáit feltáró, hamarosan ismét megrendezésre kerülő Kasza-nap vezető előadója. Azok a vállalkozók, akik rendszeresen képzik magukat, követik az iparági trendeket, és hajlandók új módszereket kipróbálni, sokkal nagyobb eséllyel tudják fenntartani és növelni ügyfélkörüket.
A lezárási specialista, nemzetközi tréner szerint a digitális marketing, az értékesítési stratégiák vagy akár a személyes márkaépítés területén való fejlődés elengedhetetlen.
Kasza Tamás az ügyfélhiány fő okaként említette azt is, hogy a cégek hibás döntéseket hoznak, nem innoválnak időben, vagy egyszerűen kifogy a szufla az alapítóból. „Majka sikere ugyanakkor azt mutatja, hogy a jó helyzetfelismerés, az önazonosság és a folyamatos fejlődés segíthet elkerülni ezeket a hibákat” – tette hozzá
„Az ügyfélhiány nem végzet, hanem egy lehetőség a fejlődésre és az innovációra” – összegezte Kasza Tamás.
English Summary
More and more businesses are facing declining customer numbers, with some iconic companies shutting down. A recent survey reveals that fear of rejection and a lack of digital marketing are major causes of failure. Expert Tamás Kasza emphasizes that building long-term sustainable success, like Majka has done, involves authenticity, innovation, and strong market presence. He highlights the importance of a clear customer acquisition strategy, visual content, and personal branding in today’s marketing world. Kasza believes that overcoming client shortages is an opportunity for growth and innovation, not a fatal setback.
Kapcsolódó cikkek
- European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
- Super Bowl 2025: Mikor várható a végeredmény magyar idő szerint?
- A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
- Adatstratégia: A vállalati siker kulcsa a digitális korban
- Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?
- Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”
- Rutinból nem megy: globális transzformáció és lokális alkalmazkodás!
- AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista
- Marketing Agenda 2025 – Adatalapú AI forradalom találkozása a márkamenedzsmenttel
- Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kreatív zsenik Győrből: Különdíj és közönségdíj az ArtHungry versenyen
A győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának két tervezőgrafikus hallgatója kiemelkedő eredményt ért el az ArtHungry grafikai és designversenyen. Ratkovic Ljubica a „gi x er” nevű organikus betűtípusával különdíjat nyert, míg Ozvald Mária Trilogie d'Or című ékszerkollekciójával elnyerte a közönségdíjat.
Hozd ki a legtöbbet a tavaszból: Hasznos telefonos tanácsok
A tavasz a megújulás időszaka: hosszabb nappalok, friss energia és több lehetőség a szabadban való időtöltésre. Ahhoz, hogy telefonod lépést tartson veled, érdemes követned a HONOR hasznos tanácsait!
Médiafogyasztási trendek Magyarországon
Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.
Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma
A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.
Új HR vezetőt kapott a Schneider Electric dunavecsei okosgyára
Kecskés Krisztinát a Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS) HR vezetőjévé nevezték ki. Feladatai közé tartozik, hogy a folyamatosan fejlődő üzem számára megfelelő szakembereket találjon, támogassa a szervezet fejlődését, és javítson a HR folyamatok hatékonyságán. Emellett stratégiai célja, hogy elősegítse a Schneider Electric azon törekvését, hogy vonzó karrierlehetőségeket kínáljon a fiatal tehetségeknek, és biztosítson számukra szakmai fejlődési lehetőségeket a DSPS-nél vagy akár a vállalatcsoport más területein, legyen szó szakmai előrehaladásról vagy a legmodernebb technikai megoldásokkal rendelkező munkakörnyezetről.