Sporttartalmak a médiában: Hogyan változnak a szokásaink?
A megkérdezettek csupán 17%-a találja elfogadhatónak, hogy az UEFA-bajnokok ligája legfontosabb mérkőzéseit idén kizárólag az RTL előfizetéses streaming szolgáltatásán lehet megtekinteni – mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása. A tanulmány a sport iránt érdeklődő felnőttek online kérdőíves felmérésén, valamint mélyinterjúkon alapulva vizsgálta a sporttartalmak szerepét a hazai médiában.
A válaszadók többsége a labdarúgás, kézilabda vagy autósportok iránt érdeklődik, kedvenc eseményeiket leginkább a televízióban követik, míg a sporthírekről elsősorban online tájékozódnak. A hazai sportrajongók három legnépszerűbb csatornája az M4 Sport, az M4 Sport+ és a Sport1, míg a sporthíreket leginkább a nemzetisport.hu és az m4sport.hu oldalakon keresik.
A különböző sportágak rajongóinak döntő többsége, 81%, hazai és nemzetközi mérkőzéseket egyaránt szokott nézni, míg csupán 11% érdeklődik kizárólag hazai események iránt. A legtöbben a nyári olimpiai játékokat, illetve a sportágak Európa- és világbajnokságait követik. A válaszadók között sokan hajlandóak fizetni a közvetítésekért, bár 41% nem adna ki pénzt semmilyen sportesemény megtekintésére.
A megkérdezettek fele hallott arról, hogy az UEFA-bajnokok ligája legnépszerűbb mérkőzései idén kizárólag az RTL streaming szolgáltatásán érhetők el. A hír hallatán csupán 13% tervezi az előfizetést, akik közül főként a 40 év alatti futballrajongók tartoznak. Az RTL döntését a válaszadók fele nem tartja elfogadhatónak, míg csupán 17% találja megfelelőnek.
Az NMHH mélyinterjús kutatása arra is rávilágított, hogy még a labdarúgás iránt elkötelezett csoportok sem terveznek előfizetni az RTL+ szolgáltatásra kizárólag a BL-mérkőzések miatt. Bár lemondással jár, hogy nem követhetik élőben a meccseket, a legtöbben úgy vélik, hogy nem szeretnének egy újabb előfizetés terheit vállalni csupán pár futballmérkőzés megtekintéséért.
A válaszadók közel 60%-a úgy gondolja, hogy a sport nagy hatással van a gyermekek életére és viselkedésére. A fiatalok sportirányultságára nemcsak a közvetlen környezetük, hanem a média is nagy hatással van. Több interjúalany is megemlítette Szoboszlai Dominik labdarúgót, aki gyakori szereplésével a médiában a futball iránti érdeklődést is fokozza, és arra is fény derült, hogy az élsport gyakran a felnőtteket is mozgásra ösztönzi.
A kutatás részletes eredményei már elérhetőek az NMHH honlapján.
Az alábbi videóban Brlázs Ágnes, az NMHH kutatási szakértője ismerteti a tanulmány legfontosabb megállapításait:
English Summary
A recent study by the National Media and Infocommunications Authority (NMHH) revealed that only 17% of respondents find it acceptable that this year’s most important UEFA Champions League matches will be available exclusively on RTL’s subscription-based streaming service. The research showed that sports fans primarily follow events on TV but gather news online, with M4 Sport, M4 Sport+, and Sport1 being the most popular channels. The majority of respondents (81%) watch both domestic and international matches, and while many are willing to pay for sports coverage, 41% wouldn’t pay for any events. Most respondents are not willing to subscribe to RTL+ just for the Champions League games. The study also highlighted that media plays a significant role in shaping young people's sports interests, with figures like Dominik Szoboszlai boosting football’s popularity.
Kapcsolódó cikkek
- 120 milliós támogatás a közösségi médiaszolgáltatóknak
- A magyarok többsége már nem tudna mobil nélkül élni
- Egyszerű beállításokkal a gyermekek digitális biztonságáért
- NMHH: Új ajánlás a gyermekek védelme érdekében
- Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?
- Csendes félév a mobilpiacon, kizárólag mobilnetet kínáló díjcsomaggal indult a nyár
- Kábel helyett mobil: A vezetékes internet csökkenésének okai
- Intézkedett a luxemburgi társhatóság az NMHH jelzése nyomán
- A mesterséges intelligencia dönti el, mi a tiltott, tűrt és támogatott
- Már lehet jelentkezni a Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzésére
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Filmet forgatsz? – Nevezz a Sony Future Filmmaker Awards-ra!
Elindult a jelentkezés a 2026-os Sony Future Filmmaker Awards-ra – a nevezés teljesen ingyenes a sonyfuturefilmmakerawards.com weboldalon.
Aumovio: Új mérföldkő a Continental autóipari üzletágában
A Continental Automotive üzletága – amely Aumovio néven önálló vállalattá alakul – újabb stratégiai lépést tett a fenntartható működés és hosszú távú siker irányába: megalapította az Advanced Electronics & Semiconductor Solutions (AESS) fejlesztőszervezetet. Az AESS célja, hogy házon belül tervezzen és teszteljen autóipari félvezetőket, kifejezetten a Continental saját igényeire szabva. A gyártást a vállalat stratégiai partnere, a GlobalFoundries (GF) végzi.
Így teljesítettek az AutoWallis üzletágai 2025 első felében
Az AutoWallis Csoport járműértékesítése 3,4 százalékkal nőtt 2025 első felében, elsősorban a korábban lezárt cseh akvizícióknak köszönhetően. A használtautó-eladások és a szervizórák száma továbbra is jelentősen, több mint 50 százalékkal bővült, emellett a rövid távú autókölcsönzés iránti kereslet is növekedett.
AI-ből jeles: magyar szoftvercég tarol Amerikában
Sikeres első üzleti évet tudhat maga mögött a Bobcats Coding: a 2023-ban Fazekas Barbara, Kökény Tamás és Varga-Baráth Barbara által alapított magyar szoftverfejlesztő cég 2024-ben 464,5 millió forintos árbevételt ért el. A vállalkozás mesterséges intelligenciára épülő digitális termékfejlesztési projekteket valósít meg, és már a kezdetektől a nemzetközi piacot célozza.
Mollie belép Magyarországra – Forradalmasítja a fizetési szolgáltatásokat
A Mollie, Európa egyik leggyorsabban növekvő pénzügyi technológiai vállalata, hivatalosan is belépett a magyar piacra. Ez az újabb mérföldkő jól illeszkedik a cég küldetéséhez: céljuk, hogy leegyszerűsítsék a fizetési folyamatokat és a pénzügyi adminisztrációt minden európai vállalkozás számára.