Új pályázati lehetőségek a televíziós műsorkészítők számára
A Médiatanács március 11-i döntésének eredményeként ismét elérhetővé válik a pályázati lehetőség a televíziós műsorkészítők számára. Az ülés során a testület egy médiaszolgáltatót bírságolt meg burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt, és további eljárásokat indított médiafelügyeleti hatáskörében. Az NMHH egy külföldi társhatóságtól is kedvező választ kapott egy műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatos jelzésére.
A Médiatanács jóváhagyta a televíziós közéleti magazinműsorok, hírműsorok és kulturális magazinműsorok készítésére vonatkozó TVÁLLANDÓ2025 pályázati felhívás tervezetét. A döntés értelmében a pályázati eljárás során az állandó műsorok támogatására 130 millió forint áll rendelkezésre egy-egy fordulóban, így a négy fordulóra összesen 520 millió forintot lehet elnyerni. A részletes pályázati kiírás hamarosan elérhető lesz az MTVA Támogatási Alap weboldalán.
Az Esélyegyenlőség és Fenntarthatóság Egyesület két alkalommal is megsértette a burkolt kereskedelmi közlemények közzétételét tiltó szabályokat, amikor 2024. december 11-én és 18-án a www.szol24.hu oldalon megjelent cikkekben grillezéshez szükséges termékeket mutattak be, és azokat egy webáruház oldalára mutató linkkel együtt közölték, anélkül, hogy a reklám jellegét feltüntették volna. A Médiatanács 30 ezer forint bírságot szabott ki.
A Magyar Sláger TV nem teljesítette a tematikus zenei műsorszámok közzétételére vonatkozó kötelezettségét 2024. október 4-10. között, mivel a napi műsoridő 80%-ára előírt követelményt minden egyes napon alulteljesítette. A Médiatanács 70 ezer forint bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra, míg annak vezető tisztségviselőjét 10 ezer forint bírsággal sújtotta, és kötelezte őket a jogsértésről szóló közlemény közzétételére.
A testület eljárást indított a Balaton Rádió Kft. ellen, hogy megállapítsa, a rádió megsértette-e a műsorstruktúrával kapcsolatos törvényi előírásokat a 2024. december 16-22. közötti időszakban.
Eljárás indult a Sárvári Média Nonprofit Kft.-vel szemben is, hogy ellenőrizze, a Sárvár Rádió megsértette-e a vállalt műsorstruktúrának megfelelő műsorok sugárzására vonatkozó törvényi kötelezettségét 2024. december 12-18. között.
A Médiatanács arra a megállapításra jutott, hogy a TV2 Zrt. a TV2 csatornán 2024. december 13-án sugárzott Mokka című műsorával nem sértette meg a korhatár-besorolási előírásokat. A műsor megfelelően megfelelt a médiaszolgáltató által választott III. korhatári kategóriának (12 éven aluliaknak nem ajánlott), és a műsorszám időpontja is helyénvaló volt.
A médiahatóság válaszott kapott a cseh társhatóságtól az AMC TV (Hungary) állandó megnevezésű médiaszolgáltatónál 2024. augusztus 2-án sugárzott Exodus: Istenek és királyok című műsor kapcsán tett jelzésére. A médiaszolgáltató korhatár-besorolás nélkül sugározta a filmet, de a Nemzeti Filmiroda III. korhatár-kategóriába sorolta. Ennek következtében az NMHH értesítette a cseh társhatóságot, és kérte a szükséges intézkedések megtételét.
A cseh hatóság felhívta a médiaszolgáltatót, hogy biztosítsa a műsorszámok magyar jogszabályok szerinti megfelelő korhatár-besorolást.
English Summary
The Media Council's decision on March 11th reopens the application process for television program producers. The Council also imposed fines on a media service provider for broadcasting disguised commercial communications and launched new proceedings. Additionally, the National Media and Infocommunications Authority (NMHH) received a positive response from a foreign regulator regarding a program's age classification. The Council approved the TVÁLLANDÓ2025 funding call, allocating a total of 520 million HUF for regular TV programs. Several media service providers were fined or faced investigations for non-compliance with programming requirements.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: Hogyan harcoljunk a jogellenes hozzászólások ellen?
- A Médiatanács újabb műsorkészítési támogatásokat hagyott jóvá
- 120 milliós támogatás a közösségi médiaszolgáltatóknak
- NMHH: Új ajánlás a gyermekek védelme érdekében
- Intézkedett a luxemburgi társhatóság az NMHH jelzése nyomán
- Klasszifikációs rendelkezések érvényesülését vizsgálta a Médiatanács
- Médiaszolgáltatók műszaki fejlesztéseit támogatja a Médiatanács
- Idén is példaértékű életműveket díjazott az NMHH elnöke
- Szerződéses vállalások megsértése miatt bírságolt a Médiatanács
- Ismét tévesen klasszifikált több médiaszolgáltató
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Női példaképek a digitális gazdaságban
Harmadik alkalommal díjazták a 40 év feletti női példaképeket a digitális gazdaság területén, a pályázatot az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) hirdette meg. A díjra gazdasági társaságok és különböző szervezetek jelölték azokat a női kollégáikat, akik kiemelkedő eredményeikkel és munkásságukkal hozzájárulnak a digitális gazdaság és technológia fejlődéséhez. Ezzel nemcsak az ő tevékenységüket ismerik el, hanem azt is, hogy példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára, és bemutathatják a 40 év feletti női munkavállalók értékeit és lehetőségeit. Az "Inspiráló női vezetők" kategóriában Rakó Ágnes, a KPMG tanácsadási üzletágának társvezetője nyerte el a díjat.
Új pályázati lehetőségek a televíziós műsorkészítők számára
A Médiatanács március 11-i döntésének eredményeként ismét elérhetővé válik a pályázati lehetőség a televíziós műsorkészítők számára. Az ülés során a testület egy médiaszolgáltatót bírságolt meg burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt, és további eljárásokat indított médiafelügyeleti hatáskörében. Az NMHH egy külföldi társhatóságtól is kedvező választ kapott egy műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatos jelzésére.
Digitális fejlődés az iCentre segítségével – Pályázat általános- és középiskoláknak
Indul az iSkola pályázat, amelynek keretében egy iskolai intézmény nettó 2 000 000 forint értékben kaphat oktatási célra felhasználható termékeket és szolgáltatásokat az iCentre kínálatából.
Rekordszámú nevezés és kreatív megoldások az „Az Év Honlapja 2024” versenyén
A 2024-es „Az Év Honlapja” pályázatot rekord számú nevezés, innováció, technológiai újítások és kreativitás jellemezték. Az esemény immár 23. alkalommal emelte ki a digitális marketing legjobbjait. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre összesen 329 pályázat érkezett, melyek közül a szakmai zsűri 90-et díjazott 30 kategóriában. Az „Az Év Honlapja Abszolút Díjat” idén a „Sound of Mátra” projekt nyerte el, míg az Internet Kultúra Fővárosa díjat ismét Debrecen Megyei Jogú város kapta.
Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói
A szakmai zsűri kiválasztotta a Samsung és az EdisonKids által ötödik alkalommal meghirdetett Megoldások a holnapért verseny legjobb 50 diákcsapatát. Az idei témák – a Közösség, az Egészség és a Fenntartható jövő – iránt összesen 241 diák jelentkezett kreatív pályázattal az ország különböző részeiről. Az előző évekhez képest a továbbjutó diákok és tanáraik idén még több tudással és kompetenciával gazdagodhatnak a frissített program keretében, hogy a következő hetekben megvalósíthassák jövőt formáló ötleteiket.