Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma

forrás: Prím Online, 2025. március 22. 11:43

A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.

A mesterséges intelligencia előnyeihez a cégek Magyarországon is gyorsan alkalmazkodtak. Ma már kijelenthető, hogy nincs olyan iparág, ahol ne lenne hasznosítható, hiszen az AI képes optimalizálni a folyamatokat, tehermentesítve ezzel a munkavállalókat. Így a cégek vezetői inkább a dolgozók tudására, kreativitására és piacismeretére építhetnek, mintsem a manuális munkájukra.

 

Nagy László, a Pixel Persona tulajdonosa elmondta, hogy a reklámiparban az elmúlt években dinamikus változások mentek végbe. Példaként hozta a reklámvideókat, amelyek egyre inkább AI-alapúvá válnak, és kezdenek kiszorítani a hagyományos véleményvezéreket a piacról.

 

„A mesterséges intelligencia segítségével készült videók új dimenzióba emelték a marketinget. Nincs szükség szereplők egyeztetésére, forgatásra, utómunkára, és még kamera sem kell, hogy elkészüljön egy reklám. Az AI influenszerek olyan jelentős összegeket spórolhatnak meg a vállalatoknak, hogy hamarosan nem lesz kérdés, hogy a legtöbben így reklámozzák majd termékeiket és szolgáltatásaikat” – fejtette ki a szakember.

 

Hozzátette, hogy sokan talán észre sem veszik a közösségi média görgetése közben, hogy már találkoztak ilyen hirdetésekkel, mivel ezek a karakterek rendkívül élethűek. Az AI influenszerek figyelemfelkeltőek, videóik pedig olyan professzionális minőségben készülnek, hogy laikusként szinte lehetetlen megkülönböztetni őket a valódi videóktól.

 

Pixabay
 

Mi lesz az élő influenszerekkel?

 

A reklámszakember azt is hangsúlyozta, hogy a vállalkozások számára ez igazi áldás, hiszen már nem kell hónapokat várni egy reklámfilm elkészítésére. Az AI segítségével akár egy nap alatt is elérhetik a kész videót, amit gyorsan terjeszthetnek a közösségi médiában.

 

„Ez a helyzet olyan döntési helyzet elé állítja a cégeket, amely meghatározhatja jövőjüket akár évtizedekre előre. Ha valaki nem használ AI-videókat, biztosan lemarad a versenytársai mögött” – tette hozzá.

 

Nagy László kiemelte, hogy az influenszereknek most nagyon ébernek kell lenniük. A nagy követőtáborral rendelkező celebek és hiteles szakértők számára nem jelent közvetlen veszélyt az AI, de azok az influenszerek, akik csak néhány ezer vagy tízezer követővel rendelkeznek, nehéz helyzetbe kerülhetnek. A cégek nem biztos, hogy fizetnek nekik a szponzorált tartalmakért, ha ugyanolyan vagy még jobb eredményt érhetnek el egy AI influenszerrel.

 

Ezért véleménye szerint az influenszereknek is be kell lépniük a jövőbe, és alkalmazniuk kell a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket, hogy a versenytársaikkal fel tudják venni a kesztyűt ebben a rendkívül dinamikusan változó piacon.

 

Nagy László arra is felhívta a figyelmet, hogy az Ister Media Gate Kft. és a Pixel Persona a kis- és középvállalkozások számára kínál segítséget a média- és marketingipar gyors ütemű változásainak kezelésében. A Pixel Persona célja, hogy pillanatok alatt elkészítse a szükséges reklámokat, hiszen az új digitális tartalmak és technológiai innovációk már nem csak a nagyvállalatok kiváltságai, hanem bárki számára elérhető eszközök, amelyekkel hatékonyan elérhető a célcsoport.

 

English Summary

Artificial intelligence has rapidly entered the advertising industry, reshaping the way businesses reach their audiences. Small and medium-sized enterprises can now create realistic, cost-effective ads through AI influencers, challenging traditional influencers with smaller followings. AI’s ability to streamline production and reduce costs is revolutionizing marketing strategies, with companies needing to adapt quickly or risk falling behind. Influencers must also embrace AI to stay competitive in this evolving landscape.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Ennoconn tovább bérli a Prologis Park Budapest-Sziget raktárát

Az Ennoconn és a Prologis megújították együttműködésüket, amelynek keretében az Ennoconn tovább bérli a Prologis Park Budapest-Sziget területén található, 40 000 négyzetméter alapterületű ipari raktárépületet, amelyből 10 000 négyzetméter gyártási területet foglal el. A megállapodásban az iO Partners ingatlanügynökség is részt vett. Az Ennoconn, amely a globális piacvezető szerepet tölti be az integrált felhőszolgáltatások, ipari IoT és beágyazott technológia területén, a Prologis egyedi bérleti konstrukcióját választotta, amely lehetővé teszi számára a hosszú távú tervezést fix üzemeltetési díjjal és előre kalkulálható költségekkel a bérleti szerződés teljes időtartamára.

2025. április 25. 14:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12