Az év legolvasottabb online tartalmai
A tavalyi év során kiemelt figyelmet kaptak a Robert Fico és Donald Trump elleni merényletek, az amerikai republikánusok győzelme és Bassár el-Aszad szír elnök bukása, amelyekről jelentős médiaérdeklődés övezte a világot. Azonban a hazai internetezők érdeklődése inkább a belföldi aktualitásokra és a sporthírekre irányult, nem pedig a nagy nemzetközi eseményekre – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss jelentéséből. A tanulmány a legnépszerűbb hazai hírportálok és Facebook-oldalak publikációit és az azokhoz érkező olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok online médiahasználati szokásait 2024-ben.
A magyar internethasználók tavaly majdnem 30 százalékkal több online tartalmat fogyasztottak, mint 2023-ban. Ennek ellenére a hazai online médiapiac egy kicsit visszaesett, miközben a külföldi közösségi média platformok népszerűsége nőtt. A magyar weboldalak elérési száma továbbra is az év első két hónapjában volt a legnagyobb, heti szinten pedig a hétfők vonzották a legnagyobb forgalmat, míg a szombati napok gyengébben szerepeltek.
A legnagyobb forgalmat generáló öt hírportál – a 24.hu, a HVG, az Index, az Origo és a Telex – tavaly összesen csaknem 4,5 milliárd oldalletöltést produkált. Ez az összes hazai hírportál forgalmának csaknem felét tette ki, így ezek a médiumok valószínűleg jól tükrözik a magyar online aktivitást, követve a tavalyi év legfontosabb eseményeit. A tanulmány részletesen is elemezte a vizsgált hírportálok aktivitását, megállapítva, hogy elsősorban a belföldi hírek és sportesemények iránti érdeklődés volt kiemelkedő, míg a nemzetközi események – néhány kivételtől eltekintve – háttérbe szorultak.
Forrás: NMHH
Az év eleji politikai események mellett az európai parlamenti és a magyarországi önkormányzati választások másnapja különösen nagy médiavisszhangot keltett, a június 10-i napon az olvasók összesen majdnem 9,3 millió alkalommal nyitották meg az öt legnagyobb online hírportál valamelyikét. A labdarúgó Európa-bajnokság és a párizsi olimpia szintén komoly sportolvasói érdeklődést generált, így például a Facebookon az M4 Sport oldala gyűjtötte a legtöbb lájkot és megosztást. A sportesemények iránti lelkesedéshez kapcsolódóan a „magyar” és a „válogatott” szavak voltak a leggyakrabban használt kifejezések a hazai Facebook-posztokban. Az olimpia és az Európa-bajnokság mellett más, belföldi témák is népszerűek voltak a Facebookon, például az EP-listavezetők májusi vitája, a mobiltelefonok közoktatási intézményekben való szeptemberi korlátozása, valamint a Futni mentem című film hatalmas év végi sikere.
A közösségi platformon a legnagyobb megosztottságot a Duna Televízió október 6-án közzétett videója érte el, amelyben Kudlik Júlia televíziós személyiség arról beszélt, hogyan lehet méltósággal megélni az öregedést. Az év legnépszerűbb posztjainak csaknem felét az M4 Sport és a Nemzeti Sport oldala publikálta, azonban a legtöbb lájkot mégis a Paramount Network Hungary januári bejegyzése kapta, amely Jim Carrey születésnapja alkalmából tisztelgett a kanadai színész előtt.
A jelentés részletes adatai már elérhetők az NMHH honlapján.
Az alábbi videóban Gulyás Benjámin, az NMHH műsorelemző munkatársa beszél a tanulmány eredményeiről:
English Summary
In 2024, while major international events like the attacks on Robert Fico and Donald Trump, the Republican victory in the U.S., and Bashar al-Assad's fall garnered significant media attention, Hungarian internet users were primarily focused on domestic news and sports. A report by the National Media and Infocommunications Authority (NMHH) revealed that although online content consumption increased by nearly 30% compared to 2023, local news websites and social media platforms dominated the online space. The most significant spikes in media traffic occurred around the European Parliament and Hungarian local elections, as well as major sports events like the UEFA European Championship and the Paris Olympics.
Kapcsolódó cikkek
- Káros mintákat közvetített az egzotikus reality
- 125 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak
- A szólásszabadság alapjai: Az Oxfordi kézikönyv magyar kiadása
- Médiafogyasztási trendek Magyarországon
- Kiskorú influencerek a közösségi médiában
- Új pályázati lehetőségek a televíziós műsorkészítők számára
- TikTok-szokások Magyarországon: Mennyire népszerű a platform?
- Magyar tehetségek a CanSat műholdépítő versenyen
- A távközlési fejlesztések döntéshozói Budapesten találkoztak
- A csomagautomaták térhódítása Magyarországon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A pillanatok művészete – Fotózz úgy, mint még soha
Örömmel mutatjuk be legújabb közösségi média kampányunkat, amely arra hív, hogy gondold újra, mit is jelent megörökíteni az élet legértékesebb, legmúlékonyabb pillanatait. A „Ragadd meg a pillanatot!” kampány a HONOR 400 Lite erejét mutatja meg: egy eszközt, ami segít, hogy semmi fontos ne maradjon ki.
Díjazták a szellemi tulajdon hazai példaképeit
A Szellemi Tulajdon Világnapja alkalmából idén is átadták a rangos Millenniumi Díjakat. Az elismerést olyan intézmények, vállalkozások és szellemi műhelyek kapják, amelyek kiemelkedő munkát végeznek a szellemi tulajdon védelmében, és fontos szerepet játszanak a magyar innováció előmozdításában. A 2025-ös év díjazottjai: a Music Hungary Szövetség, a Dalfutár című műsor, a Hagyományok Háza, a Mezőgazdasági és Ipari Mikroorganizmusok Nemzeti Gyűjteménye (MIMNG), valamint a Nivelco Ipari Elektronika Zrt.
Zöldebb, okosabb, elérhetőbb: A Xiaomi 2024-es ESG jelentése
A Xiaomi Corporation (a továbbiakban „Xiaomi” vagy „Vállalatcsoport”), a világ egyik vezető fogyasztói elektronikai és okoseszközöket gyártó vállalata, bemutatta hetedik éves környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) jelentését.
Digitális igazság vagy illúzió? – Védekezés a deepfake ellen
Az internetes térben egyre súlyosabb problémát jelent a deepfake technológia térnyerése, amely mesterséges intelligencia segítségével hoz létre megtévesztő képeket, videókat és hanganyagokat. A technológia fejlődésével egyre nehezebb megkülönböztetni a valós és a mesterségesen generált tartalmakat, ami komolyan rontja az online információkba vetett bizalmat.
Tízből kilenc mozilátogató fontosnak tartja a korhatár-jelöléseket
A mozilátogatók többsége elégedett a filmek hazai korhatár-besorolási rendszerével, és úgy véli, ez hatékony eszköze a gyermekek védelmének – derül ki a Nemzeti Filmiroda és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös kutatásából. A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok közel fele nincs tisztában azzal, hogy a korhatár-besorolások csak ajánlások, nem kötelező érvényű előírások.