Versenypályáról az utcára – Itt a Ferrari 296 Speciale és nyitott változata

forrás: Prím Online, 2025. május 1. 15:48

A Ferrari legújabb modelljei, a 296 Speciale és a 296 Speciale A, nemcsak az olasz márka versenysportbeli örökségét viszik tovább, hanem a csúcstechnológiát és a mérnöki precizitást is új szintre emelik. A kifinomult hibrid meghajtás, a fejlett aerodinamika és a rendkívüli vezetési élmény révén ezek az autók tökéletesen ötvözik a hagyományt az innovációval.

 

Teljesítmény és hajtáslánc

 

Mindkét modell egy vadonatúj, 880 lóerős hibrid rendszert kapott, amely jelenleg a legerősebb a Ferrari hátsókerék-meghajtású modelljei között. A rendszer szívét egy 120°-os hengerszögű V6-os ikerturbós motor adja, amely önmagában is 700 lóerőt biztosít – ez a motor a Ferrari versenypályán szerzett tapasztalataira épít, és fejlett anyagok felhasználásával készült.

 

A belsőégésű egységet egy 180 lóerős villanymotor egészíti ki, amely az „extra boost” módban aktiválható. A motor a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó és a V6-os egység közé került, így gyors váltásokat és zökkenőmentes teljesítményátvitelt biztosít. A rendszer része egy leválasztókuplung is, amely lehetővé teszi, hogy az autó akár 25 kilométert is megtegyen teljesen elektromos üzemmódban – ezzel is bizonyítva a Ferrari elkötelezettségét a fenntartható technológia iránt, anélkül hogy teljesítménybeli kompromisszumot kötne.

 

 

Aerodinamika és forma

 

Az aerodinamikai fejlesztések révén a 296 Speciale modellek 250 km/h-s tempónál 435 kg leszorítóerőt generálnak – ez 20%-kal több, mint az elődmodelleké. A javulás mögött olyan megoldások állnak, mint a motorháztetőbe integrált légterelő, az új vezérlésű aktív hátsó szárny, illetve a hátsó lökhárítóba épített függőleges lamellák, amelyek nagy sebességnél javítják a stabilitást.

 

A 296 Speciale A különlegessége a behúzható keménytető, amely nemcsak a szabadtéri vezetés élményét kínálja, hanem aerodinamikai hatékonyságát is megőrzi nyitott állapotban.

 

 

Könnyített konstrukció és vezetési dinamika

 

A Ferrari jelentős súlycsökkentést hajtott végre: a 296 Speciale 60, míg a nyitott tetős változat 50 kilogrammal könnyebb, mint a megfelelő GTB és GTS modellek. Ez részben a szénszálas elemek és a titán használatának köszönhető, amelyek nemcsak a tömeget csökkentik, hanem az autó agilitását is növelik.

 

A felfüggesztés kialakítása precíz irányítást és kiszámítható kezelhetőséget kínál még extrém teljesítmény mellett is. Az új generációs ABS Evo rendszer biztosítja a maximális fékezési pontosságot, míg az alacsonyabb súlypont és a gondosan hangolt futómű harmonikusan dolgozik együtt, hogy élvezetes és közvetlen vezetési élményt nyújtson.

 

 

Belső tér és stílus

 

A belső kialakítás a versenyautók világát idézi: rengeteg szénszálas elem, Alcantara borítás és letisztult, funkcionális elrendezés jellemzi. A vezetőközpontú kokpit minden részlete a teljesítményre és a koncentrált vezetési élményre van optimalizálva.

 

Kívülről a modellek azonnal felismerhetők Ferrari-specifikus dizájnelemeikről – ilyen például az agresszív elülső légterelő és a karakteres hátsó kialakítás. A 296 Speciale A keményteteje lehetővé teszi, hogy a vezető kompromisszumok nélkül váltson zárt és nyitott vezetés között.

 

 

Innováció és technológia

 

A legújabb technológiák segítik a hibrid hajtáslánc elemeinek összehangolt működését, biztosítva az optimális teljesítményt és hatékonyságot. Az „extra boost” funkció és az elektronikus vezérlőrendszerek – például az ABS Evo – a lehető legjobb tapadást és gyors reakciót nyújtják bármilyen útviszonyok között.

 

A 296 Speciale és Speciale A modellek új mércét állítanak fel a teljesítmény, innováció és élmény terén. A Ferrari nemcsak a technológiai csúcsteljesítményt, hanem a hosszú távú megbízhatóságot is garantálja – mindezt a márkától megszokott hét éves karbantartási programmal.

 

 

English Summary

The Ferrari 296 Speciale and its open-top counterpart, the 296 Speciale A, represent the pinnacle of hybrid performance and Italian engineering. With a combined output of 880 horsepower from a V6 twin-turbo engine and electric motor, these models set a new benchmark among rear-wheel-drive Ferraris. Advanced aerodynamics, lightweight construction, and cutting-edge driving technologies ensure a thrilling and precise driving experience. Both cars reflect Ferrari’s motorsport heritage while embracing sustainable innovation without compromising performance.

 

Kulcsszavak: Ferrari autó autóipar

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Füst, Gumi, Lóerő – A Forma–1 Budapest utcáit is beveszi!

Szeptember 20-án és 21-én Budapest utcái motorsport-őrületté alakulnak át, amikor a Red Bull Showrun első alkalommal hazánkba látogat. A látványos esemény főszereplője nem más, mint David Coulthard, a Red Bull Racing korábbi F1-es pilótája, aki ismét volán mögé ül, hogy lenyűgözze a közönséget.

2025. június 15. 12:10

A Zöld Pokol királya: A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte az elektromos autók körrekordját

A Xiaomi elektromos járművekkel foglalkozó részlege, a Xiaomi EV, jelentős eredményt ért el: az SU7 Ultra szériaautó 7 perc 4,957 másodperces köridővel új rekordot állított fel az elektromos E-szegmensű járművek kategóriájában a legendás Nürburgring Nordschleife pályán. A rekordot már az első próbálkozás alkalmával sikerült elérni, méghozzá a pályacsomaggal felszerelt változattal – ezzel a Xiaomi SU7 Ultra a nagy teljesítményű elektromos autók élvonalába került.

2025. június 13. 14:53

Újabb győzelemre hajt a győri SZEnergy Team

A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata, a SZEnergy Team az elmúlt három évben zsinórban nyerte meg Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyét, a Shell Eco-marathon városi kisautó kategóriáját – minden alkalommal új világrekorddal. A csapat a napokban mutatta be legújabb fejlesztésű járművét, amellyel a lengyelországi Kamień Śląski városában, a Silesia Ringen megrendezett idei versenyen állnak rajthoz.

2025. június 12. 13:14

Új irányt vesz az európai mobilitás: szigorúbb normák, rugalmasabb átmenet

Az európai mobilitás forradalmi átalakuláson megy keresztül: a klímacélok teljesítése érdekében az EU folyamatosan szigorítja a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó előírásokat. Ugyanakkor igyekszik rugalmasabb átmenetet biztosítani a gyártóknak és piaci szereplőknek. A CAFE-szabályozás célja az új autók és kisteherautók átlagos CO₂-kibocsátásának csökkentése úgy, hogy az ösztönözze az átállást, de ne ellehetetlenítse azt. Bár elsősorban az autógyártókra vonatkozik, a vállalati flották és flottakezelők is kulcsszerepet kapnak a változásokban.

2025. június 12. 09:57

A prémium abroncsgyártás jövője: verseny és innováció

Tokaji Vilmos, a Continental Tires Délkelet-Európáért felelős értékesítési igazgatója szerint ma már nem kell választanunk a környezeti fenntarthatóság és a közlekedésbiztonság között. A legmodernebb abroncsok képesek mindkét szempontnak megfelelni. A gumiabroncsipar gyors ütemben változik: miközben az alacsonyabb árkategóriájú, ázsiai márkák teret nyernek, a Continental továbbra is a prémium szegmensre összpontosít, és olyan innovációkat valósít meg, amelyek túlmutatnak a jelenlegi elvárásokon.

2025. június 10. 14:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25

AI Summit Budapest 2025: Nobel-díjas kutató nyitja meg a konferenciát

2025. május 27. 16:35