Téli gumi-mítoszok, amik még mindig tartják magukat
A biztonságos autózás egyik legfontosabb feltétele, hogy járművünkön az évszaknak megfelelő, jó állapotú gumiabroncsok legyenek. Ez különösen igaz a közelgő téli hónapokra: ahogy csökken a hőmérséklet, egyre többen tervezik a gumicserét. A döntést azonban gyakran nem a műszaki tények, hanem tévhitek és félreértések befolyásolják.
A Continental szakértője arra figyelmeztet, hogy a rosszul megválasztott vagy nem megfelelően használt abroncs nemcsak az autó teljesítményét, hanem a közlekedésbiztonságot is veszélyezteti. Éppen ezért a vállalat összegyűjtötte az öt leggyakoribb tévhitet, amelyekkel az autósok gyakran találkoznak – különösen most, a hideg idő beköszöntével.
1. Csak hóban van szükség téli gumiabroncsra
Sokan még mindig azt gondolják, hogy téli gumit csak havas úton érdemes használni. Valójában a hőmérséklet a döntő tényező: 7 °C alatt a nyári gumi anyaga megkeményedik, elveszíti rugalmasságát, így nem tud megfelelően tapadni az úthoz. Ennek következménye a hosszabb fékút és a nehezebb irányíthatóság – vagyis nemcsak a hó, hanem már a hideg is indokolja a váltást.
2. Nyáron sem gond, ha fent marad a téli gumi
Bár kényelmesnek tűnhet, a téli gumi nyári használata rontja a teljesítményt és az abroncs élettartamát is. A meleg aszfalton a téli keverék túlhevül, gyorsabban öregszik, és a következő télen már nem biztosít megfelelő tapadást. Emellett nő a fékút, a gördülési ellenállás és a fogyasztás is.
3. Csak a frissen gyártott abroncs éri meg
Sokan a legújabb gyártású abroncsokat keresik, pedig a gyártási idő önmagában nem meghatározó. Ha megfelelően tárolták, a gumi 3 éves koráig frissnek, 5 éves koráig újnak számít. Egy 1–2 éves abroncs teljesítménye megegyezik a most gyártottéval – a lényeg, hogy megbízható forrásból, megfelelő körülmények között tárolt terméket válasszunk.
4. Az M+S jelölés automatikusan négyévszakos gumit jelent
Ez egy gyakori félreértés. Az M+S (mud & snow) jelölés önmagában nem tesz egy abroncsot sem téli, sem négyévszakos kategóriájúvá. Téli besoroláshoz a 3PMSF (három hegycsúcs és hópehely) szimbólum is szükséges. A Continental minden négyévszakos gumija viseli mindkét jelölést, így teljes értékű téli abroncsként is használható – akár azokban az országokban is, ahol a téli gumi kötelező.
5. Négyévszakos gumival nem lehet Ausztriába utazni
Ez sem igaz. Ha a négyévszakos abroncson megtalálható az M+S és a 3PMSF jelölés is, a hatóságok téli abroncsként is elfogadják. Az ilyen gumik tehát Ausztriában és más, téli gumi használatát előíró országokban is biztonságosan és szabályosan használhatók.
„A téli felkészülés minden évben jó alkalom arra, hogy emlékeztessük magunkat: az abroncs az egyetlen pont, ahol az autó érintkezik az úttal. Minden fékezés, kanyarodás és gyorsítás itt dől el. A helyes abroncsválasztás ezért nemcsak műszaki kérdés, hanem a biztonságos közlekedés kulcsa is. A tévhitek gyakran ahhoz vezetnek, hogy a sofőrök kompromisszumokat kötnek – pedig a jó döntés hosszú távon mindig megtérül: teljesítményben, élettartamban és üzemanyag-fogyasztásban egyaránt.” – mondta Menkó Illés, a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője.
English Summary
Ensuring safe driving starts with choosing the right tires for the season and keeping them in good condition. Many drivers still rely on myths when deciding whether to switch to winter tires, but the key factor is temperature: below 7 °C, summer tires lose flexibility and grip, increasing stopping distances. Using winter tires in summer or misinterpreting markings like M+S can also compromise performance and safety. Continental experts highlight five common misconceptions and stress that selecting the right tires is crucial not only for vehicle performance, but for overall road safety. Proper tire choice protects the driver, extends tire life, and can even improve fuel efficiency.
Kapcsolódó cikkek
- Continental kampány: a biztonságos közlekedés otthonról indul
- Bridgestone abroncsokon száguld a Lamborghini új szupersportautója
- Az elektromobilitás jövőjéről szólt a Continental konferenciája
- 50 éves a GTI – a jubileumi Golfhoz egyedi abroncsot fejlesztett a Bridgestone
- Megállíthatatlan a Continental: 2025-ben is tesztgyőztes lett
- Intelligens érzékelő, okosabb jármű – így segít a Bosch új szenzora
- A Continental újra bizonyított a nyári abroncsteszteken
- A prémium abroncsgyártás jövője: verseny és innováció
- Technológia és sport találkozása: Partnerség Tadej Pogačar és a Continental között
- Új név alatt folytatja a Continental autóipari ágazata: bemutatkozott az Aumovio
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb rangos elismeréseket zsebelt be a Bridgestone
A rangos német Auto Bild magazin 2025-ben „Az év gyártója” díjjal jutalmazta a Bridgestone-t, miután a Blizzak 6 prémium téli abroncs az idei teszteken kimagasló teljesítménnyel bizonyított.
Fenntartható abroncsok: újrahasznosított anyagokkal erősít a Continental
A Continental tovább növeli a gumiabroncs-gyártás során felhasznált megújuló és újrahasznosított anyagok mennyiségét. A körforgásos gazdaság szemléletéhez igazodva a vállalat partnereit is ösztönzi fenntarthatóbb alapanyagok fejlesztésére és szállítására. 2024-ben az abroncsok átlagos anyagösszetételében 26 százalékot tettek ki a megújuló és újrahasznosított összetevők, ezt az arányt pedig öt éven belül legalább 40 százalékra kívánják emelni.
A Bridgestone ikonikus abroncsai sorra nyerik a teszteket
A prémium abroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások terén globális éllovas Bridgestone kiemelkedő eredményeket ért el a 2025-ös abroncsteszteken: összesen 23 elsőrangú minősítést szerzett. A vállalat három zászlóshajó terméke – a Blizzak 6, a Turanza All Season 6 és a Potenza Sport – egyaránt vezető helyen végzett Európa meghatározó autós szaklapjainak vizsgálataiban.
AI a volán mögött: HONOR és BYD összefog a jövő autóiért
A mesterséges intelligencia által vezérelt okoseszközök globális élvonalában járó HONOR nemrégiben stratégiai partnerséget jelentett be Kínában a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártójával, a BYD-val. A cél, hogy a HONOR járműcsatlakozási megoldásait a BYD következő generációs DiLink intelligens ökoszisztémájába integrálva olyan emberközpontú, AI-alapú mobilitási élményt nyújtsanak, amely a felhasználók számára valóban zökkenőmentes és innovatív.
EY előrejelzés: így alakul a következő évtized autópiaca
Az EY globális előrejelzése szerint a hibrid technológiák kulcsszerepet játszanak majd a következő évtizedben. A tanácsadó cég modellje alapján 2034-re a tisztán elektromos járművek értékesítése meghaladhatja az 50%-ot a három legnagyobb piacon, miközben a hibridek és plug-in hibridek 2036-ig 30% feletti piaci részesedést érhetnek el.

