Kik alkotják a nem internetezők táborát?
Bár a lakosság nagy része már használja az internetet, még így is akadnak sokan, akik még nem mélyedtek bele a világháló rejtelmeibe. Köztudott, hogy főként a fiatal korosztály lóg a neten, de végzettség szerinti eltérések is mutatkoznak – derül ki az NRC felméréséből.
Jelenleg a 15-69 év közötti lakosság körében az internethasználók aránya 63%, kicsit szűkítve a szegmenset, a 18-49 év közöttiek 76%-a használja az internetet. Ez is azt mutatja, hogy a fiatalabb korosztály aktívabb online. De nem csak ilyen különbségek mutatkoznak, hanem végzettség alapján találunk eltéréseket.
Míg az internetező 18-69 évesek 62%-ának van legalább érettségije, addig a nem internetezők alig több mint egyötödéről mondható el ez, diplomást pedig alig találunk közöttük.
Bár csupán az életkort tekintve is látszik az 50 év felettiek lemaradása ezen a téren: csupán az ötven év felettiek egyötöde netezik, míg a nem használók háromnegyed már túl van a hatvanon.
Végzettség és kor szerint nézve pedig az rajzolódik ki, hogy az 50 évnél idősebb, alapfokú végzettséggel rendelkezők csupán 6 százaléka internetezik, miközben a nem internetezők aránya megközelíti az 50 százalékot. Vagyis a végzettség szerinti különbségek is relevánsak, de általánosságban elmondható, hogy az idősebb korosztály nem használja az online teret.
Forrás: NRC
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Komoly problémát okozhatnak a változásokhoz nem adaptálható szoftverek
- Minden negyedik PC védtelen
- Miben hisznek a hazai webshopok?
- Mennyit lájkol egy átlag facebookozó?
- Az élet már elképzelhetetlen tabletek nélkül
- A magyarok negyede a mellékhelyiségben is okostelefonozik
- Honnan tájékozódnak a fiatalok?
- Hogy zajlik nálunk a mobilköltés?
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
SZEzonnyitó: az autó-motor sport és a járműipari technológiák élvonalában a győri egyetem
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák fejlesztésének és a járműmérnökképzésnek, valamint egyre aktívabb résztvevője az autó-motor sportnak is. A győri intézmény támogatásával induló versenyzők az elmúlt évben jelentős sikereket értek el, hazai és nemzetközi helyezésekkel gazdagodtak. A SZE Motorsport SZEzonnyitó rendezvényét február 4-én tartották, amelyen a 2025-ös terveikről számoltak be a sportolók és a szakvezetők.
Magasabb szintre emeli a Super Bowl nézői élményét a Sony
Az NFL hivatalos technológiai partnere, a Sony, rekordmennyiségű technológiát fog bevetni a február 9-i Super Bowl LIX közvetítéséhez New Orleansban. A Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles fog megküzdeni a Vince Lombardi-trófeáért.
Hasznos tavaszváró appok a HONOR-tól
A tavasz közeledtével egyre gyakrabban élvezhetjük a szép időt, és ha sikerül átvészelni az influenzaszezont, akkor rengeteg új lehetőség vár ránk a világban. Ehhez tökéletes társunk lehet okostelefonunk, valamint a számos alkalmazás, amelyek segíthetnek abban, hogy izgalmasabbá, produktívabbá vagy éppen kellemesebbé tegyük a mindennapokat, különösen, hogy egyre több lehetőségünk nyílik az új évszak beköszöntével. Íme néhány tavaszváró alkalmazás a HONOR kínálatából!
700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában
Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.