A neten is pláza-láz tombol
Az Allegro Group felmérése szerint a hazai internetezők több mint harmada használja vásárlásra is az internetet, és naponta már 60-100 ezren keresik fel a Grando.hu online plázát.
Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalata, az Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint a hazai internethasználók 7 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón keresztül, míg további 29 százalékuk alkalmanként. Összesen így a netezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, amely 4 százalékpontos növekedést jelent 2011-hez képest.
A 2011-ben indult Grando.hu online plázába naponta mintegy 60-100 ezren látogatnak el. Az online pláza átmenő forgalma az év első 8 hónapjában megközelítette a kétmilliárd forintot, amely 30 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Az elmúlt 12 hónapban interneten vásárlók átlagosan 4,6 alkalommal vásároltak online, ami néhány tizedponttal alacsonyabb a korábbi évek átlagánál. Ugyanezen időszak alatt mintegy 9 százalék körüli tranzakciószám növekedés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Mindez pedig azt valószínűsíti, hogy az emelkedés nagy részét az internetezést elkezdő újabb fogyasztók adják. A vásárlók túlnyomó többsége, 73 százaléka az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet a Medián kutatása szerint. Mindig is ez volt a leggyakrabban választott fizetési mód, és aránya az elmúlt három év során alig változott.
Az Allegro Group és a Medián közös felmérésében az internetezők 35 százaléka valószínűsítette azt, hogy a következő egy évben is vásárol majd a világhálón, szemben a tavalyi 33, illetve az azt megelőző 31 százalékkal. Összességében tehát nőtt az online vásárlás potenciális tábora. Az internetes vásárlás legnagyobb előnye a netezők 48 százaléka szerint a kényelem, és 34 százalékuk jelölte meg az olcsóságot is az előnyök között. Fontos szempont az is, hogy kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás, illetve az internetezők 28 százaléka emelte ki azt, hogy jobban össze lehet hasonlítani az árakat.
Az elmúlt időszakban a forgalom túlnyomó részét a szezonális termékek adták. Nyáron a medence, és más üdülési termékek voltak kelendőek, és emellett például locsolótömlőből hetek alatt több ezer darab fogyott a Grando.hu-n. Most, a fűtési szezon közeledtével pedig ismét emelkedni kezdett a kereslet a fűtőberendezések, kazánok iránt.
Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója szerint a sikeres nyári kampánynak köszönhetően a növekedés kétszámjegyű volt.
Kapcsolódó cikkek
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Az online csalások áldozatainak 41 százaléka sosem látja viszont pénzét
- Amerikában a szöveges üzenetek hódítanak az ezüstkorosztálynál
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Hazai ERP-felmérést készít az XAPT
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
- Vezetés közben is a telefont nyomkodjuk
- Az NMHH a gyermekek tévénézési szokásait vizsgálja
- A férfiak „hűségesebbek”
- A netezők szeretnek nyerni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Élőben az Oscar a Disney+-on
A 97. Oscar-díjátadót március 3-án, hétfőn hajnalban élőben közvetíti Magyarországon a Disney+. A stream a vörös szőnyeges közvetítéssel indul 0:30-kor, a díjátadó pedig 1:00-kor kezdődik. Az Emmy-díjas televíziós műsorvezető, író, producer és humorista Conan O'Brien először lesz az esemény házigazdája.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.
Mi most egy diploma értéke a munkaerőpiacon?
Ahogy közeledik az egyetemi jelentkezési határidő, a Profession.hu idén is elkészítette elemzését a munkaerőpiacon tapasztalható trendekről, különös figyelmet fordítva a felsőfokú végzettséggel rendelkező munkakeresőkre. Bár egyes szakterületeken a jelölt hozzáállása és készségei fontosabbá váltak, a diploma továbbra is számos lehetőséget kínál a munkavállalóknak.