Nemi élet helyett Facebook?
Elkészült hazánk nagy Facebook kutatása
Az ArvaliCom kutatásából kiderül, hogy nem létszükség a magyarok számára a Facebook, sokan úgy nyilatkoztak, meglennének nélküle. Ennek ellenére a felhasználók 88%-a napi szinten használja az oldalt, van, aki még a szex helyett is ezt választja.
Egy hazai kutatás segít eligazodni a Facebook dzsungelében. Számos nemzetközi felmérést olvashatunk, ám kis hazánk közösségi média (és kimondottan a facebookozási szokásokról) vajmi kevés információval rendelkezünk.
A hazai eredmények cáfolni látszanak azt, hogy az emberek vándorolnának el az oldalról. Nálunk ugyanis növekedett a Facebookon eltöltött idő (45%), és további 40%-é pedig nem változott. Igaz, akad, aki csökkenteni szeretné jelenlétét az oldalon, hiszen túl sokat lóg rajta: 40% alkalmanként és átlagosan egy óránál többet tölt az oldalon. Nagy részük azonban (80%) úgy véli, hogy a jövőben is ugyanennyit szeretne az oldalon tölteni.
Hiába ezek az eredmények, arra kérdésre, hogy el tudnák-e képzelni Facebook nélkül az életüket, 55% válaszolta azt, hogy minden további nélkül. Ám itt is jelen van egy erősen függő réteg, 3,6% be is vallotta ezt (nagyjából 170 ezer felhasználó), valamint 14,3% arról is nyíltan beszélt, hogy akadt már olyan eset, amikor szex helyett a közösségi oldalt választotta, 6%-nál pedig rendszeresen dominál az utóbbi.
Még tombol a like-láz
A Facebookon jelenlévő oldalak iránti érdeklődés nem csökkent, továbbra is szeretnek like-olni az emberek. A felhasználók 34% több mint 50 oldalt kedvelt már. Ugyanakkor egyre kevesebben vesznek részt nyereményjátékokban, 80% már kevesebb alkalommal vagy csak nagyon ritkán él ezekkel.
A hirdetések
Meglepő, de a Facebookon jelen lévő hirdetések nem zavarják a felhasználók többségét (64%), a maradék érzi már soknak.
„A Facebook a legnagyobb hazai médiummá nőtte ki magát igen intenzív, napi szintű használat mellett. A kapcsolattartó eszközként indult rendszer mára a vállalatok és márkák arculati tőkéjének fontos építőköve lett. A Facebook a rajongókkal történő közvetlen kommunikációs lehetőség mellett olyan célzási és kereskedelmi potenciált is rejt magában, amelyekről korábban álmodni sem mertünk volna”, állítja Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezető igazgatója.
Az emberek hisznek benne
Megkérdezték a felhasználókat arról is, milyen jövőt jósolnak az oldalnak. És bár 26% szerint egy új szereplő kiszorítja majd a nyeregből, 75% mégis bízik abban, hogy a Facebook mindent túlél, és a kihívók nem fogják megtörni uralmát.
A Facebook ereje
A használat a párkapcsolatokban is okozhat gondokat. Több kapcsolatban voltak már feszültségek ezen a téren (15%), és 3%-nál szakításhoz is vezetett. A megkérdezettek 36%-a gondolja, hogy párja nem lép be az oldalára, 33% pedig nem tud róla.
Az idegesítő dolgok
Sokakat idegesítenek az oldalon a különböző játékfelkérések, aminek többen hangot is adnak az üzenőfalon, ám a kutatás szerint nem ez az, ami legjobban idegesíti a felhasználókat. A gyakran posztoló ismerősök (25%), a nyereményjátékok (35%) és hirdetések (53%) állnak az első három helyen. Az idézetek követik őket a sorban 20%-kal, majd az állatok (115) és babák (8%) zavarják még a felhasználókat.
Bővülő mobiljelenlét
A felhasználók egyharmada táblagépről vagy mobilról használja az oldalt. Sajnos erről további részleteket nem derített ki a kutatás.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre népszerűbb itthon is a HANA
- A Bokodi-tó a Bing mai háttérképe
- Átszabják a "like" gombot
- Hazánkban az LG Optimus L9 II
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- USA: a legtöbben mobilon lógnak a közösségi oldalakon
- Ma este elérhető lesz az iPhone 5S és 5C a Vodafone-nál
- Jó fogyasztószer a közösségi média
- Hazánkban is kapható a Sony SmartWatch 2
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.