A magyar lakosság 4 százaléka használ csak mobilbanki alkalmazásokat
Idén május óta 1,4 milliárd forintot utaltak át az AXA Bank ügyfelei a bank által kifejlesztett – a mobilszámra történő átutalást is lehetővé tevő – mobil-applikáció segítségével. A MobilosOKÉ alkalmazást – amellyel anélkül indítható átutalási megbízás, hogy ismernénk a kedvezményezett bankszámlaszámát –, jelenleg az AXA Bank 4 ezer ügyfele használja rendszeresen, akik az elmúlt fél év során összesen 20 ezer átutalást kezdeményeztek.
Az USA-ban a 10 legnépszerűbb alkalmazás közé tartoznak a pénzügyi applikációk
A Nielsen idén júliusban publikált kutatásának eredményei szerint a 18 évnél idősebb amerikaiak a tavalyi év végén 65 százalékkal töltöttek több időt – összesen 30 óra 15 percet – mobilapplikációk használatával, mint két évvel korábban. A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkezők átlagosan 26,8 alkalmazást használtak havonta, amelyek közül – használatuk időtartama alapján – a közösségi oldalak és a keresők voltak a legnépszerűbbek, ugyanakkor a 10 legtöbbet használt applikáció között megtalálhatóak voltak a pénzügyekkel kapcsolatos alkalmazások is, ezekre a tavalyi év végén havonta 35 percet szántak a felhasználók, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A magyar lakosság csupán 4 százaléka használ mobilbanki alkalmazásokat
„Piackutatók szerint eddig a magyar lakosság 4 százaléka használt csak mobilbanki alkalmazásokat, a technológiai innováció iránti igény azonban töretlenül növekszik hazánkban, ráadásul piaci becslések szerint az okostelefonok száma idén átlépte a 3 milliót, a hazai lakosság digitális érettsége tehát kimagasló, így – az amerikai trendeket is figyelembe véve – ígéretes növekedési lehetőséget látunk ezen a piacon” - mondta el Molnár Ákos András, az AXA Bank projektirányítási vezetője.
A Magyarország egyetlen direktbankjaként működő AXA Bank ügyfeleinek 95 százaléka mobilon vagy interneten szokott átutalást indítani, így nem véletlen, hogy a MobilosOKÉ májusi bevezetése óta a bank 4 ezer ügyfele használja rendszeresen az alkalmazást, elsősorban a számlaegyenleg lekérdezésére és a számlatörténet nyomon követésére, illetve a bankkártyájukhoz tartozó költési limitek módosítására. Az ügyfelek a MobilosOKÉ segítségével 20 ezer tranzakció során 1,4 milliárd forintot utaltak át az elmúlt fél évben - tette hozzá Molnár Ákos András. Az ügyfelek havonta átlagosan körülbelül 60 percet használják az alkalmazást - jegyezte meg a szakember.
Nemsokára a közüzemi díjakat is mobilszámra utalhatjuk
A MobilosOKÉ alkalmazást a használók 60 százaléka Android, 22 százaléka iOS/iPhone, míg 18 százaléka Windows Phone rendszerű okostelefonra töltötte le. Az AXA Bank az eddig csak magánszemélyek közötti átutalási megbízások megadására alkalmas MobilosOKÉ alkalmazást novembertől vállalati ügyfelei számára is elérhetővé tette. A bank távolabbi fejlesztési célja az, hogy együttműködik a hazai közüzemi szolgáltatókkal, amelyek részére ezt követően egy általuk megadott mobilszámra utalhatják majd át a különböző szolgáltatási díjakat az ügyfelek.
A MobilosOKÉ segítségével az AXA Bank ügyfelei bárki számára kezdeményezhetnek átutalást, aki rendelkezik magyarországi bankszámlával és okostelefonnal, ehhez elég a kedvezményezett mobilszámát ismerniük. Azt követően, hogy ez utóbbira elindítják az átutalást, a kedvezményezett kap egy SMS-t az AXA Banktól, benne egy linket, amelyre rákattintva - a mobilszám ellenőrzése után - megadhatja azt a bankszámlaszámot, amelyre a jóváírást várja. Az alkalmazás használatáért a bank nem számít fel külön díjat, a tranzakció díja pedig megegyezik az internetbankon keresztül indított átutalási megbízás költségével.
Kapcsolódó cikkek
- Szerelemlakat - Valentin napi játék a T-Mobile-nál
- Utasbiztosítás SMS-ben mindhárom mobilszolgáltatónál
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor
- Húsz éve indult a GSM szolgáltatás Magyarországon
- Mobil egészségügyi szolgáltatás a Vodafone-tól
- Elindította mobileszközös alkalmazását a meteorológiai szolgálat
- Paprikás kalandtúra okostelefonnal, tablettel
- Árvízhelyzet-jelentő alkalmazás segíti a védekezést
- Nem korlátozhatja kimenő hívásainkat a mobilszolgáltató, ha csak a készülék árával tartozunk
- Egymilliárd mobilos veszi igénybe az Ericsson szolgáltatásait
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.