Megérkezett a Street View az első arab városba
Dubai örülhez elsőként a Google szolgáltatásának
A Google kiterjesztetet Street View szolgáltatását az Egyesült Arab Emirátusokra, egészen pontosan Dubajban érhető el a szolgáltatás. Ez az első alkalom, hogy egy arab várost is be lehet barangolni virtuálisan.
A Google hétfőn jelentette be, hogy az első arab városként már Dubaj is elérhető vált a Street View szolgáltatásban. Így a felhasználók már a világ legmagasabb épületeit is megcsodálhatják a számítógép előtt ülve.
Mohamad Mourad, a Google észak-afrikai és közép-nyugati régiójának vezetője szerint Dubaj a világ legmagasabb épületeinek ad otthont, és a világon egyedül itt található hét csillagos szálloda. A blogposztban, ahol a bejelentést közölték, arra is kitért, hogy az arab országok városai közül Dubaj az első, melyet ilyen módon bebarangolhatnak az emberek.
A Google elmondása szerint már az év elején elkezdték a munkálatokat, ám nyáron szünetet tartottak, hogy elkerüljék a ködös időszakot, mely ilyenkor jellemzi a várost, és ezáltal csak tiszta képek kerüljenek a gyűjteménybe.
A hatalmas dubaji pláza mellett az Egyesült Arab Emirátusok leghosszabb útja, a Sheikh Zayed Road is megtekinthető, valamint olyan történelmi nevezetességek is, mint a Deira Spice vagy a kikötő.
Bár Dubaj az első város, ám nem ez az első alkalom, hogy a Street View révén feltérképzetek volna valamit az országban. Korábban az emirátusokban található Liwa Sivatagot barangolták be a kamerák tevék hátán.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Gyerekbarát verziót kapnak a legnépszerűbb Google termékek
- Hosszabb ideig bírják a Google ballonjai a levegőben, mint korábban
- Magyarország lemaradásban van az internetlefedettség terén
- Már a gízai piramisok és a nagy szfinx is elérhető Google utcaképen
- Megkezdi a dunai vízi út fotózását a Google
- A tenger mélyét fotózzák a Google Utcaképéhez hasonló technikával
- Indiai történelmi nevezetességekkel bővült a Street View
- Múzeumokban selfie-ztek a Street View kamerái
- Zuhanó repülőnek nézték a Google hőlégballonját
- Akár tízezreket is spórolhatnánk a neten
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tökéletes pillanatok, egyetlen kattintással – Ballagási fotók mesterséges intelligenciával
Ahogy közeleg a ballagás időszaka, a végzős diákok életében egy sor felejthetetlen pillanat következik, amelyek megörökítése különösen nagy jelentőséggel bír. Mi lenne, ha ezek az emlékek nemcsak dokumentálva, hanem kreatívan, művészi formában is megőrzésre kerülnének? A vadonatúj HONOR 400 Lite ezt teszi lehetővé – egy zsebméretű, mesterséges intelligenciával támogatott kreatív stúdió, amellyel egyetlen gombnyomással életre keltheted a ballagás minden fontos mozzanatát.
Forradalmi kép- és hangélmény: itt az új LG QNED evo termékcsalád
Az LG Electronics (LG) hivatalosan is leleplezte legújabb, 2025-ös QNED evo tévékínálatát. Az új modellek áttörést jelentenek az LCD technológiában, és számos olyan fejlett funkcióval érkeznek, amelyeket eddig főként az LG prémium OLED készülékeiben láthattunk.
A Google újra feltérképezi Magyarországot
Május 6-tól ismét magyarországi közutakon közlekednek a Google Utcakép – vagyis Street View – speciális kamerás járművei. Céljuk, hogy friss, 360 fokos felvételekkel bővítsék a Google Térkép kínálatát. A kamerarendszerrel felszerelt autók bejárják az ország számos pontját: főként városokat és azok környékét, de vidéki térségeket is, többek között Budapest, Debrecen, Szeged, Miskolc és Pécs környékét.
Változó szabályozás, növekvő bizonytalanság a munkaerő-kölcsönző piacon
Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője és a VOSZ Minősített HR Szolgáltatók Szekciójának elnöke arról számolt be, hogy a VOSZ-szal közösen végzett kutatásuk szerint a minősített munkaerő-kölcsönző cégek közel fele úgy érzi, a jogszabályváltozások bizonytalanságot okoztak a munkáltatók körében. A legtöbb cég jelenleg nehezebbnek tartja a munkaerő-tervezést az új szabályozási környezetben.
Új termékcsaláddal és arculattal újít a Decathlon
A Decathlon, Magyarország piacvezető sportszerkereskedője, 2024-ben 86,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A pénzügyi eredmények mellett az elmúlt év a megújulásról és a stratégiai irányváltásról is szólt: a vállalat tavasszal hazánkban is elindította a globális márkaidentitásához illeszkedő arculatváltást, miközben kiemelt figyelmet kapott a fenntartható, körforgásos üzleti modell fejlesztése.