Bill Gates ürülékből gyárt ivóvízet
A fejlődő országok problémáit is segíthet megoldani az a szennyvizet és ürüléket ivóvízzé alakító új szerkezet, amelynek kifejlesztése Bill Gates alapítványának támogatásával valósult meg.
A "csodagép" elégeti az ürüléket és - egy kis hamu mellett - tiszta vizet és energiát állít elő. "A víznek olyan jó íze volt, mint bármelyik palackos víznek, amelyet eddig ittam. Megismertem a technikát, és nagyon szívesen innék ilyet akár mindennap" - fejtette ki a Microsoft-alapító milliárdos alapítványának írt cikkében.
A gép összegyűjti a fekáliát, felforrósítja és feldolgozza. Mivel 1000 Celsius-fokon dolgozik, kellemetlen illatokat sem áraszt. "Alig néhány perccel később már meg is kóstolhattam az eredményt, a pompás ivóvizet" - írta Gates.
Az Omniprocessor nevet viselő szerkezet következő változata 100 ezer ember ürülékéből napi 86 ezer liter ivóvizet és 250 kilowatt villamos áramot lesz képes előállítani. A gép ezzel egyszerre több problémát is megold. Gates szerint a hétmilliárd emberből legalább kétmilliárdnak nincs működőképes WC-je, a nem megfelelő egészségügyi eszközök miatti betegségek pedig évente hétszázezer gyermek halálát okozzák.
A szerkezet sorozatgyártásához még évekbe telik eljutni. A fejlesztést a Bill és Melinda Gates Alapítvány támogatja.
Kapcsolódó cikkek
- Szombat hajnalban semmisülhet meg a Masat-1
- 3D nyomtatott lábat kapott egy kiskacsa
- Intelligens kerékpár Hollandiából
- Csőkulcsot nyomtattak az űrállomáson
- Cápa formájú víz alatti robotot fejlesztett az amerikai haditengerészet
- Közzétették a Philae landolásának első képét
- Megállapították az ismert legmasszívabb galaxishalmaz tömegét
- A Curiosity lehet, hogy megoldotta a marsi hegy talányát
- Mérföldkövek: közel a Google Lunar XPRIZE
- Változásban a világ és az irányadó robotikai normák
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.