Mobiltelefonon szeretünk autópálya-matricát venni
A tavalyi országos és megyei éves autópálya-matricák január 31-ig érvényesek, így a legtöbben a napokban döntenek arról, hogyan és milyen e-matricát szerezzenek be az új évre. 2016-ban az árak nem emelkednek, de több változás is lesz a díjmentesen használható útszakaszok listájában.
A megyei éves matricák és az új fizetős szakaszok bevezetése mellett a technológiai fejlődés is felforgatta a vásárlási szokásokat.A legkényelmesebb megoldást az autópálya-matrica beszerzésére már egyértelműen az okostelefonos alkalmazások biztosítják. Azt viszont, hogy melyik felhasználásával, pontosan mit érdemes venni, illetve mire kell odafigyelni már nehezebb átlátni.
2016-ban nem nőnek az árak, de változik a díjmentesen használható útszakaszok listája
A Magyar Közlönyben megjelent információk alapján több esetben is módosítottak a díjfizetés ellenében használható autópályákról, autóutakról és főutakról szóló korábbi miniszteri rendeleten. Az érvénybe lépett változtatások szerint az M43-as autópálya makói csomópontja és az országhatár közötti szakaszán, illetve az M60-as autópálya Pécs délnyugati elkerülő szakaszán az 58. számú és az 5826. számú utak között nem kell díjat fizetni. Az M85-M86-os autóút és az M9-es autópálya januártól díjfizetéses.
Mást vásárolunk
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai szerint az új rendszer bevezetésével és a forgalom-növekedéssel párhuzamosan 8 százalékkal növekedett az eladott matricák darabszáma: 2014-ben összesen 11,06 millió, 2015-ben 11,98 milliót értékesítettek. Ebből 8,35 millió heti, 1,83 millió havi és 289,9 ezer éves e-matrica volt. A bevétel mértéke 10,3 milliárd forinttal 57,79 milliárd forintra emelkedett, többek között a megjelenő új kategóriának, a megyei matricáknak köszönhetően, ebből 1,3 millió darab fogyott tavaly, a legtöbbet Pest megyére (810,5 ezer darab), Fejér megyére (151,2 ezer darab) és Győr-Moson-Sopron megyére (74,6 ezer darab) értékesítették.
Máshogy vásárolunk
E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.
AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.
A Thermaltake bemutatja első Bumblebee (dongó) színű termékét
A Thermaltake, a prémium toronyházak, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bejelentette a The Tower 200 Bumblebee Mini toronyházat, egy új színű változatot a közkedvelt The Tower sorozatban. A Tower 200 egy mini-ITX toronyház függőleges kialakítással és kivételes hűtési hatékonysággal. Bár ez a ház kompakt méretű, egy 4090-es grafikus kártya és egy 280 mm-es radiátor is elfér benne. Az új élénk sárga árnyalat hozzáadásával a The Tower 200 sorozat már hat színben kapható: fekete, Snow, Turquoise, Racing Green, Matcha Green és Bumblebee, így könnyedén kiválaszthatod a stílusodhoz illő The Tower 200-at.
Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
Felmérésünk szerint az 1000 legolvasottabb magyar weboldal nagyjából 1%-a blokkolja a mesterséges intelligencia robotok hozzáférését tartalmaikhoz. Világszinten ez az arány már 20% felett jár, de Magyarországon is növekedés várható.
Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
Mit jelent a digitális szülőség a XXI. században? Hogyan tudjuk online is biztonságban gyerekeinket? Milyen eszközkészlettel tudjuk elősegíteni, hogy élmény legyen a tanulás? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a kétnapos esemény-sorozat, melyet a digitális tudatosság jegyében szerveznek a Magyar Telekom székházban.