IV. Kínai-Magyar Üzleti Fórum – lehetőségek a hazai vállalkozásoknak
Kína hatalmas lehetőségeket jelenthet a hazai vállalkozások számára, de a hatalmas és távoli piacon való sikeres megjelenéshez tudatos tervezésre és támogatásra is szükség van. A szükséges tudást – szabályokról, forrásokról, bevált praktikákról megszerezheti a IV. Kínai-Magyar Üzleti Fórumon!
A kkv-k esetében az export szorosan összekapcsolódik a magasabb árbevétel-növekedéssel – állapította meg egy 2015-ös, a UPS megbízásából elvégzett kutatás. Az exportáló kkv-k 49 százaléka növelte forgalmát az elmúlt három évben. A tanulmány szerint az európai kkv exportszektor egyre érettebb, az exportálók új technológiákat vesznek át, felkészülnek a növekedésre és innovatív üzletviteli megoldásokat keresnek
Az európai kkv-k exportüzletágába bepillantá-st engedő European SME Exporting Insights Study 2015 című tanulmány szerint Kína továbbra is kisebb jelentőségű kiviteli célpontnak számít, a cégek csupán 11 százaléka exportál oda – vagyis bőven van lehetőség azoknak, akik felkészülnek a nagy lépésre.
A hazai exportáló kkv-k számára ráadásul a világot megrengető változások is komoly alkalmazkodási kényszert jelentenek. Az orosz embargó is durva és súlyos következményekkel jár Magyarország számára – mondta a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének (Magosz) elnöke, a következő csapás pedig a még csak terv szakaszban lévő Európai Unió és az Amerikai Egyesült Államok közti szabadkereskedelmi egyezmény (TTIP) lehet.
Kína hatalmas lehetőségeket jelenthet a hazai vállalkozások számára, de a hatalmas és távoli piacon való sikeres megjelenéshez tudatos tervezésre és támogatásra is szükség van.
A kormány évekkel ezelőtt hirdette meg a keleti nyitás politikáját, hogy a hazai exportáló kkv-kat nagyobb arányban segítse túllépni az Uniós piacokon. A kkv-k szűkös erőforrásokra támaszkodhatnak, így fontos szerepe lehet az államnak a kkv-k exporttörekvéseinket támogatásában. A szakemberek szerint a kormányzati törekvések lecsapódtak a kisebb vállalatoknál: a cégek elkezdtek az új piaci lehetőségek felé kacsingatni.
De hogyan is halad a keleti nyitás? Milyen közvetlen segítséget várhatnak a Kínába exportálni kívánó cégek a kormánytól? Mely alapvető szabályoknak kell megfelelnünk a jogi, adózási és szigorú karantén szabályok miatt? És honnan lehet minderre pénzt szerezni? Minderre választ kaphat 2016. május 5-én a IV. Kínai-Magyar Üzleti Fórumon.
A kínai piac kompetens szakértői rengeteg hasznos tanáccsal, üzleti információval, a siker kulcsával várják a kínai piacbővítésben komolyan gondolkodó, erős üzleti potenciával rendelkező vállalatvezetőket. A legnagyobb problémára: kis termelőkapacitásunk és a nagy tételű kínai megrendelés kontrasztjára is tudnak megoldást!
Kapcsolódó cikkek
- Konferencia a NOSQL eszközök hazai alkalmazásairól
- Új Latitude 5000-es laptopok a Delltől
- Az űrbéli sötét anyagok kutatására küldött műholdat Kína
- Kínai állami megrendeléseket kaphat a Kaspersky Lab
- 9. Open Source Budapest meetup
- Megkezdhetik az első kínai elektromos meghajtású repülőgép sorozatgyártását
- Már Pepsi telefont is vehetünk
- Robotokat alkalmaztak gerincműtéteknél Kínában
- Felszámolták a legnagyobb online szerencsejáték-hálózatot
- Csaknem ezer kínai hackert fogott el a kínai rendőrség
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.