Az IBM segítségével gyorsítja fel üzleti átalakulását a MOL Csoport
Az olaj- és gázipari vállalat az IBM technológiáját választotta nemzetközi üzleti folyamatainak egységesítéséhez
A MOL Csoport az IBM integrált technológiai szolgáltatásait választotta, hogy felgyorsítsa üzleti növekedését és javítson napi működésének hatékonyságán – jelentette be a technológiai vállalat.
A MOL Csoport az IBM megoldásán keresztül mostantól akár több mint 30, határon átnyúló beszerzési folyamatát konszolidálhatja egységes rendszerben, egyetlen platform alá terelve magyarországi, horvátországi és szlovákiai informatikai infrastruktúráját.
A MOL Csoport Kelet-Közép-Európa egyik vezető olaj- és gázipari konglomerátuma – több mint 30 országban van jelen, világszerte 25000 embert foglalkoztat, 2000 üzemanyagtöltő állomást és tárolóhelyet üzemeltet. A MOL Csoport jó úton jár üzletének diverzifikálásában, és az új piaci rések felfedezésében.
„2030-ig szóló stratégiájával összhangban a MOL folytatja a korábban megkezdett üzleti átalakulást. Egy minden korábbinál egységesebb, gyorsabb, rugalmasabb üzleti modellt építünk; célunk, hogy alacsony költségek mellett tudjuk növelni rendszerszintű hatékonyságunkat, és hogy petrolkémiai tevékenységünk kiterjesztésével, kiskereskedelmi tevékenységünk megújításával még színvonalasabb szolgáltatást nyújthassunk fogyasztóinknak” – mondta Néz Péter, a MOL Csoport Információs Szolgáltatások Igazgatója. „Az IBM a világ egyik legjobb technológiai szolgáltatójaként segít nekünk informatikai infrastruktúránk optimalizálásában és költségeink csökkentésében, hogy üzleti folyamataink még erősebb támogatást kaphassanak.”
Az IBM teljes körű infrastruktúra-karbantartást, szolgáltatás-felügyeletet és multivendor támogatást biztosít a MOL Csoporthoz tartozó szervezeteknek Magyarországon, Horvátországban és Szlovákiában. A technológiai támogatás kiterjed a hardver- és szoftver karbantartásra, a Linux szolgáltatásokra és a biztonsági mentésekhez szükséges technikai háttérre. A 2017. áprilisában két évre aláírt megállapodástól a MOL Csoport jelentős költségmegtakarítást vár.
„Az IBM az üzleti folyamatok optimalizálásában szerzett tapasztalatéval és kiterjedt technológia szaktudásával támogatja a MOL Csoport működését” – mondta Rehus Péter, az IBM Magyarország vezetője. „A MOL Csoport a segítségünkkel három országban, egységes, integrált rendszerben tudja menedzselni beszerzési folyamatait, így kiküszöbölheti a kétszeres munkát, és jelentős megtakarításokat könyvelhet el. A meglévő informatikai infrastruktúra stabilitásának és hozzáférhetőségének növelésével jelentősen kiterjesztheti rendszerének életciklusát, mindezzel időt és erőforrásokat szabadíthat fel digitális stratégiájának finomhangolásához, és jó alapokat teremthet az analitikai, felhő és kognitív technológiák további alkalmazásához.”
Az IBM olyan felhőszolgáltatásokkal és kognitív technológiával segíti a nagyvállalatokat digitális szolgáltatásaik átalakításában és folyamataik automatizálásában, melyek az IBM Watson tudására épülnek. Egyre több szervezet bízza az IBM-re üzleti folyamatainak egységesítését, azaz szolgáltatásaik és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra integrált, felhő alapú platformokba terelését. Mindeddig több mint 650 ügyfél vette igénybe az IBM Services korszerű automatizálási szolgáltatásait, és év végéig várhatóan további 200 szervezet csatlakozik hozzájuk.
Kapcsolódó cikkek
- Bemutatkozott az IBM Z
- Ipar 4.0, mesterséges intelligencia és IoT
- Az ABB és az IBM együttműködik a mesterséges intelligencia-alapú ipari megoldások fejlesztésében
- IBM Budapest Lab néven új fejlesztőközpontot hozott létre az IBM
- Mesterséges intelligenciával toboroz tehetséges fiatalokat a MOL
- Az IBM és a Ricoh átalakítja a tárgyalói kultúrát a Watson technológiájú interaktív táblákkal
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- A magyar DO-Q-MENT az IBM Cloud segítségével fejleszti archiválási szolgáltatásait
- Az IBM kétszázmillió dolláros befektetéssel lendíti fel az Internet of Things globális piacát
- Az IBM hibrid felhő alapú megoldásai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar és szaúd-arábiai digitalizációs fórum Rijádban
A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter tagjainak részvételével lezajlott Rijádban a magyar és szaúd-arábiai digitalizációval foglalkozó vállalkozások közötti üzleti kapcsolatok erősítését célzó üzleti fórum.
Vidéki Otthonfelújítási Program: Támogatás már nyugdíjasoknak is
A Vidéki Otthonfelújítási Program 2025 januárjában indult, és a legújabb kormánydöntés értelmében most már a nyugdíjasok is részt vehetnek benne. Bár nehéz pontosan meghatározni, hogy mekkora költséggel kell számolni egy átlagos fűtéskorszerűsítés esetén, van néhány tényező, amelyek segítenek megbecsülni a kiadásokat. Szakértői segítség nyújt a szabályok és a lehetőségek közötti eligibilitásban.
Innovatív akkumulátorok a cseh vasút jövőjéért
Az ABB és a Skoda Group bejelentették első közös partneri együttműködésüket, amely mérföldkőnek számít a vasúti villamosítás területén. Az együttműködés első szakaszában az ABB innovatív Traction Battery Pro Series akkumulátorokat szállít, melyek könnyűek, kompaktak, és úgy lettek tervezve, hogy növeljék a járművek teljesítményét, miközben csökkentik a karbantartás és az állásidő szükségességét.
A magyar cégeknél háttérbe szorul a digitális átalakulás
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, és a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterséges intelligencia-láz is. A vállalatok rendkívül óvatosak és egyre kevesebb erőforrást fordítanak új termékek, szolgáltatások és digitális megoldások fejlesztésére, ami hosszú távon versenyképességi kihívásokat jelenthet.