Az ABB bemutatja a YuMi robotcsalád legújabb tagját
YuMi, a világ első valóban együttműködő kétkarú robotjának sikerét követően az ABB már a hivatalos megjelenés előtt bemutatja egykarú együttműködő robotját, amely kivételes ipari képességei mellett sokkal kisebb helyigénnyel is rendelkezik.
Az ABB a 2017-ben, Tokióban megrendezett “iREX 2017” Nemzetközi Robotikai Kiállításon mutatja be legújabb együttműködő robotját, ezúttal az egykarú változatot. Mint azt a nevük is jelzi, az együttműködő robotokat arra tervezik, hogy az üzemekben az emberekkel együtt dolgozva növeljék a termelékenységet, és támogassák az átállást az egyedi igényekre szabott termékek tömegtermelésére. A robot hivatalosan 2018-ban kerül kereskedelmi forgalomba.
YuMihoz, a kisméretű alkatrészek szerelésére kifejlesztett, a piacra 2015-ben bevezetett robothoz hasonlóan, az új robot hasznos terhelése is 500 gramm, és kompakt kialakításának köszönhetően könnyen integrálható már meglévő szerelősorokba, így segítségével növelhető a termelékenység. Az új robot szintén alkalmas lesz „lead-through” programozásra, ami feleslegessé teszi az üzemeltetők speciális képzését.
„YuMi sikere messze túlszárnyalta a várakozásainkat. Eredetileg kisméretű alkatrészek összeszerelésére terveztük, de rendkívül sokoldalúnak bizonyult: ki tudja rakni a Rubik-kockát, tud szusit készíteni, képes ajándékokat csomagolni, de akár zenekart is tud vezényelni. YuMi óriási sikerét látva arra számítunk, hogy az új, egykarú robot is hasonlóan kedvező fogadtatásra talál a piacon, különös tekintettel arra, hogy kifejezetten vevőink kérésére fejlesztettük ki” - nyilatkozta Sami Atiya, az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás divíziójának vezetője.
„Folytatjuk az együttműködő robotok portfóliójának kiépítését” – mondta Per Vegard Nerseth, az ABB Robotics ügyvezető igazgatója. „A legújabb robot régen várt tagja a „jövő gyárát” szolgáló termékek családjának, amellyel ügyfeleink üzleti növekedést érhetnek el, hogy sikeresek legyenek abban a korban is, amit az egyedi igények szerint kialakított termékek tömegtermelése jellemez. Az új robot képességeinek és az ABB Ability platformunk digitális megoldásainak kombinálásával ügyfeleink az üzemeikben a hatékonyságot és a megbízhatóságot a következő szintre emelhetik.”
Kapcsolódó cikkek
- Nagy sikert arattak az ABB robotjai a 2016-os Grammy-gálán
- Hagyjuk a csomagolást (is) a kobotokra!
- A jövő munkahelye: Robotként vagy velük együtt fogunk dolgozni?
- Tökéletesen légkondicionált áriák a Chemnitzi Operaházban
- Az ABB YuMi nevű robotja Andrea Bocellivel és a Luccai Filharmonikusokkal lépett fel Pisában
- YuMi, az ABB robotja vezényli Andrea Bocellit
- A robotika aranykora
- Ipar 5.0 – Az emberi érintés visszatér
- Egy robot az új kollégád – és Te vagy a főnök
- Sakkjátszma kizárólag szemmozgással vezérelt ABB robot segítségével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.