A magyar munkavállalók vágynak leginkább az elismerésre
A magyar dolgozók számára a munka és magánélet egyensúlya, valamint a kollégákkal való jó kapcsolat után a munka elismertsége a legfontosabb egy új munkahely kiválasztásánál – derült ki a BCG, a The Network és a Profession.hu közös 197 országot felölelő „Decoding Global Talent 2018” kutatásából. Különösen érzékenyek vagyunk a visszacsatolásokra, ez a szempont nemzetközi átlagban csak a kilencedik helyen szerepel.
A 366 ezer munkavállaló bevonásával készült kutatás rámutat, hogy világszerte a céges kultúra befolyásolja leginkább a munkahelyválasztást. A magyarok számára kiemelt szempontként szereplő egyensúly a magánélettel, illetve a jó munkahelyi viszonyok minden országban előkelő helyen szerepelnek, de az elismertség nálunk hét hellyel, a fizetés mértéke pedig négy hellyel került előrébb, mint a nemzetközi átlagban.
Ezzel szemben közel sem vagyunk annyira érzékenyek a felettesünkkel való kapcsolatra, mint más országok dolgozói: míg nemzetközi szinten a harmadik legfontosabb szempont a főnökkel való jó viszony, nálunk csak a hetedik helyen végzett. Érdekesség, hogy a magyaroknak fontos az is, hogy hatékonynak érezzék a munkavégzést (10. hely), míg más országokban ez nem kiemelkedő igény (19.hely).
A magyar munkavállalók munkával kapcsolatos preferenciái:
„A tudatos munkáltatói stratégiával rendelkező cégvezetőknek nem lesz meglepő, de mégis sokat elárul a Magyarországon megszokott vállalati kultúráról, hogy a dolgozók számára tíz legfontosabb pontból hat a munkahelyi közérzetéhez kapcsolódik. Tapasztalataink szerint a munkavállalók azokat a szempontokat sorolják előre ezeken a listákon, amelyeket a leginkább hiányolnak a jelenlegi munkahelyükön” – magyarázta az adatokat Martis István, a kutatás hazai lekérdezéséért felelő Profession.hu ügyvezető igazgatója.
„A munkavállalói magatartás megismerése kiemelten fontos a munkaerőpiacot befolyásoló gazdasági szereplők számára. A változó kihívásokra ugyanis csak akkor tudunk jó választ adni, ha ismerjük az álláskeresők döntési folyamatait. Egy jó munkahelyi környezet, ahol a dolgozók hatékonyan működnek együtt és a felettesek megfelelően adnak pozitív visszacsatolásokat jelenleg a magyar munkavállalók álommunkahelye” - mondta Kotsis Ádám, az elemzést végző BCG budapesti irodájának vezető szakértője.
Kapcsolódó cikkek
- Soha nem látott méreteket öltött a munkaerőhiány
- Az eddigieknél kényelmesebben és olcsóbban juthatunk ki vele a reptérre és minden negyedik ember kipróbálná
- Az emberek 93%-a elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén
- Innováció nélkül nincs növekedés
- Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!
- Ideje felkészülni a vállalkozásoknak az Ipar 4.0-ra
- A toborzás olyan akár a reklámszakma: igényt és érdeklődést kell teremteni
- A hazai e-sport piac helyzete
- A magyar fiatalok maguknak, a külföldiek a családjuknak szeretnének bizonyítani
- A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődniük
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung bemutatja legújabb AI-megoldásait a World of Samsung eseményen
A Samsung, mint az összekapcsolt eszközélmények éllovasa, március 18-tól Frankfurtban, Németországban rendezi meg a World of Samsung eseményt. A rendezvény keretében bemutatkoznak a vállalat legújabb, mesterséges intelligencia által vezérelt fejlesztései. A Samsung televíziós, audiotechnikai, okosotthon-, gaming-, mobil- és digitális eszközei révén demonstrálja, hogyan válhat a technológia a mindennapok gördülékeny és támogató társává a mesterséges intelligencia segítségével.
Schneider Electric: Az ipari automatizálás új szintje Magyarországon
Magyarországon is elérhető a Schneider Electric teljes ipari automatizálási szoftverportfóliója, és most már egy kifejezetten erre a területre szakosodott csapat segíti a hazai ügyfeleket abban, hogy maximálisan kihasználják a megoldások kínálta lehetőségeket. Az AVEVA alkalmazások segítségével például akár 20%-kal is csökkenthetők a beruházási költségek, míg az EcoStruxure Foxboro DCS használatával akár 40%-kal is rövidíthető a meghibásodások javítási ideje. A Schneider Electric CONNECT platformja és a Flex előfizetési modellek egyszerű, gyors és rugalmas hozzáférést biztosítanak a felhasználók számára a cég szoftvereihez.
Digitális forradalom az akciós újságok piacán
A magyar felnőtt lakosság egyharmada már kizárólag digitálisan olvassa az akciós kiadványokat, míg 43 százalékuk vegyesen, mind online, mind offline formában lapozgatja őket. Csak a lakosság ötöde ragaszkodik kizárólag a papíralapú akciós újságokhoz – derült ki a Shopfully kutatásából. A digitalizáció ellenére az akciós újságok népszerűsége nem csökkent: a felnőttek 85 százaléka legalább havonta egyszer megtekinti őket, és szinte ugyanez a hányad elismeri, hogy ezek a kiadványok jelentős hatással vannak vásárlási döntéseikre.
Új érintés nélküli fizetési megoldás magyar kereskedőknek
A Global Payments bevezette a Tap to Pay funkciót Magyarországon, amely lehetővé teszi a helyi kereskedők számára, hogy iPhone készüléken keresztül, a GP tom alkalmazás segítségével egyszerűen és biztonságosan fogadjanak el érintés nélküli fizetéseket.