Itt a megoldás, hogy a szabadság alatt se álljon meg a cég

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 4. 12:14

Egy kisebb vagy közepes cég ügymenetét akár hosszú napokra megakaszthatja komoly fennakadásokat és versenyhátrányt is okozva, ha a cégvezető anélkül megy szabadságra, hogy közben nem biztosított bizonyos dokumentumok cégszerű aláírása. 

Rosszabb esetben egy fontos szerződés megkötése csúszhat, egy ajánlat beadási, hiánypótlási határideje nem tartható, vagy egy teljesítésigazolás aláírása állíthat meg pénzügyi folyamatokat.

 

„Talán nincs is olyan hazai kis- és középvállalat, ahol legalább egyszer ne okozott volna már valamilyen fennakadást, hogy nem volt elérhető a cégvezető, az aláíró. A nagyobb vállalatok esetében inkább a több aláírást igénylő dokumentumok kezelése és továbbítása kapcsán jelenik meg a probléma, ha az iratokat papíron és nem digitálisan kezelik. A nyár ilyen szempontból mindig a legkritikusabb a szabadságok miatt” – mondta el Somkuti András a Docler Csoport elnöke, az e-aláírás-specialista NETLOCK ügyvezetője.

 

Üzleti e-aláírás egy nyári koktél áráért

A problémára régóta létezik költségkímélő megoldás. Elektronikus aláírással az üzleti iratok halaszthatatlan hitelesítése, aláírása a vezető szabadsága idején is biztosított lehet. Az új generációs e-aláírás-megoldásoknak köszönhetően a cégvezető néhány kattintással, számítógépen vagy akár egy okoseszközön is aláírhatja a cég jövőjét, működését befolyásoló dokumentumokat. Még akkor is, ha éppen a tengerparton pihen vagy éppen egy reptéri váróban ül. Mindez nem utópia és egyáltalán nem luxus. Az e-aláírások új generációjának használata ráadásul nemcsak kényelmes és egyszerű, hanem költségkímélő is. A NETLOCK-nál havi két-három ezer forintért aktíválható az e-aláírás szolgáltatás, melynek használatához sem chipkártyára, sem számítógéphez csatlakoztatott kártya-olvasóra nincs szükség.

 

 Az e-aláírások ezen új generációja felhőalapú szolgáltatásként érhető el, azaz számítógépen, okostelefonon és tableten egyaránt használható operációs rendszertől függetlenül. A folyamat mindeközben rendkívül biztonságos. Az e-aláírás igénylése egyszerű és a vezető személyes megjelenésére sincs szükség hozzá. „Az új generációs e-aláírás-szolgáltatás gyorsasága és biztonsága révén egyre népszerűbb a kis- és középvállalatok körében. A felhasználó belép az aláíró rendszerbe egy weboldalon, és PIN-kódjának megadása után e-aláírhat bármilyen dokumentumot néhány kattintással. Az elektronikusan aláírt állomány éppen olyan joghiteles, mintha az irodában, tintával írta volna alá a cégvezető a kinyomtatott példányt” – foglalta össze Somkuti András.

 

Átlagosan 8-9 napot gyorsulhat az ügymenet

Az e-aláírások nem pusztán nyári áthidaló megoldást nyújtanak. Alkalmazásukkal például jelentősen lerövidíthetők – a jellemzően vezetői engedélyeztetést igénylő – folyamatok. Azaz a cég összességében hatékonyabban működhet. Ezt a nemzetközi tapasztalatokon alapuló statisztikák is bizonyítják, melyek szerint egy papíralapú dokumentum aláírók közti „köröztetése” átlagosan 8-9 napot vesz igénybe, míg e-aláírást használva a teljes folyamat akár néhány órára rövidülhet. Szerződések, munkaügyi dokumentumok (pl. az M30-as nyomtatvány) teljesítési igazolások, számlák, ajánlati dokumentumok vagy éppen fuvarlevelek kerülhetnek át a technológia segítségével a virtuális térbe.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világelső innovációs platformmal köt stratégiai szövetséget a Lead Ventures

A világ legnagyobb vállalati innovációs és akcelerátor platformját megteremtő, amerikai központú Plug and Play-jel lép együttműködésre a Lead Ventures. A scaleupokra szakosodott alapkezelő új stratégiai partneréhez olyan portfóliócégek tartoznak, mint a Paypal, a Dropbox vagy az N26. A kooperációból a Lead Ventures befektetési portfóliójába tartozó vállalkozások is rendkívül sokat profitálhatnak.

2021. június 17. 14:58

Együttműködési megállapodást kötött a PMI Budapest, Magyar Tagozat és az Óbudai Egyetem

Együttműködési megállapodást kötött a PMI Budapest, Magyar Tagozat és az Óbudai Egyetem azzal a céllal, hogy elméleti és gyakorlati tudásbázisukat, kapcsolatrendszerüket közös szakmai elképzeléseik megvalósítása érdekében együttesen mozgósítsák. 

2021. június 17. 12:19

Jól teljesített az Oracle

A negyedik negyedéves bevétel az előző év azonos időszakához képest 8%-kal, 11,2 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 8%-kal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 9%-kal, 2,1 milliárd dollárra nőtt. A működési cash flow 21%-kal, rekordszintű 15,9 milliárd dollárra emelkedett az utolsó tizenkét hónapban.

2021. június 17. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40