Évértékelő: Már komolyan veszik a vállalatok a digitalizációt

forrás: Prím Online, 2019. december 12. 11:35

2019. év markáns változásokat hozott az üzleti élet digitalizációjában. Az omnichannel módszertanon működő digitális platformok alkalmazása jelentősen átalakította a tartalomstratégiát a pénzügyi szolgáltatói, az egészségügyi, a kormányzati, az elektronikus kereskedelmi, illetve a telekommunikációs szektorban. Az év második felében pedig már a gyártási szektor is felfigyelt a digitális platformok nyújtotta előnyökre. A számítási felhő és a Software as a Service (Saas) kombinációja még sok kérdést felvet ugyan, de egyre népszerűbb megoldásnak tűnik a hibrid vállalati környezet kialakítása. 2020-ban mindezek a trendek erősödnek tovább és egészülnek ki a B2B szegmens újabb elvárásaival, foglalja össze Balogh Zsolt, a nyílt forráskódú, digitális élményplatform-keretrendszert fejlesztő Liferay Hungary ügyvezetője.

 

Terjed a számítási felhő és az SaaS modell kombinációja

Bár még sok a kérdés: hogyan fog működni a felhőben az ügyfélélmény-kezelés, milyen kockázatokkal és operatív változással jár majd mindez, képesek vagyunk-e kezelni a kormányzati vagy uniós szabályozásokat. “Mégis, a visszajelzések igazolják, hogy a Software as a Service (SaaS) egyre jelentősebb szolgáltatási alappillérré válik majd 2020-ban. Számításaink szerint, mintegy 18 százalékos emelkedés várható” - fejtegeti Balogh Zsolt. “Látványosan egyébként a nagyvállalatok esetében figyelhető meg az is, hogy egyre inkább fordulnak olyan tanácsadó szolgáltatókhoz, akik segítségével egyszerűbben valósíthatják meg az átmenetet a hagyományos környezetből a hibrid vállalati környezet irányába” - mondja Balogh Zsolt.

 

Ügyfélszokásokat elemző omnichannel megoldásoké a jövő

“A versenyelőny megőrzéséhez a cégek 2019-ben új, tudatos szintre emelték a többcsatornás értékesítési folyamatok kiépítését. Elkezdték személyre szabni, a vásárlók szokásaihoz igazítani az egyes csatornák tartalmait, funkcióit. Ehhez az élményvásárlási folyamatok központi elemét a mobilhasználat térnyerésével, a mobilapplikációk adják. Ezek segítségével még kényelmesebb és még gyorsabb kiszolgálást biztosíthatunk ügyfeleinknek a webshopok, fizikai boltok lehetőségein túl. Azonban az eddigi „bármit, bármikor minden csatornáról elérhetővé, vásárolhatóvá tenni” elve mellett megjelent egy új gondolkozásmód is, amely a vásárlói elvárásokhoz igazítja, hogy épp melyik csatornát helyezzük előtérbe az értékesítéshez. Ez a fajta gondolkodásmód a customer journey-hez igazodik, hogy általa kialakíthassuk, milyen technológiai megoldásokat alkalmazunk. Az élményvásárlás így meghatározott optimalizálásához a jövő feladata a vásárlói utak pontosabb megértése, azok elemzési-, pontos mérési-, nyomon követhetőséget szolgáló eljárásainak kidolgozása” - veszi át a szót Máriás Zsigmond, e-kereskedelmi szoftverfejlesztési specialista, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője.

 

Ezt várjuk 2020-ban: terjednek a B2B szegmensben a digitális kereskedelmi platformok

2020-ban az automatizálás már nem lesz kérdés, inkább csak annyiban, hogy melyek azok a területek, amelyek prioritást élveznek az átalakításban. A mesterséges intelligenciának (AI) köszönhetően egyre nagyobb hangsúlyt kap a szervezeteken belüli tudásmenedzsment fejlesztése, ami azt jelenti, hogy az ügyfél interakciókból összegyűjtött szöveges vagy hang alapú információkat az algoritmusok és a különböző ügyviteli modellek használható tartalmakká állítják össze. “A hatalmas mennyiségű adatokból előállított tartalommátrixok pedig hozzájárulnak az egyre precízebb döntéstámogatáshoz, illetve a tökéletesen személyre szabott ügyfélajánlatok kidolgozásához” - teszi hozzá Balogh Zsolt. 

 

“2020. év egyik meghatározó e-kereskedelmi trendje várhatóan a B2B digitális értékesítési platformok terjedése lesz. A vállalatok felismerték ugyanis azt, hogy a viszonteladó partnerek képviselői, saját értékesítőik „civilben” hozzászoktak azokhoz a kényelmi funkciókhoz, transzparenciához, amelyeket a B2C webáruházak, weboldalak és közösségi platformok mára nyújtani tudnak. Ez hozza magával az elvárások növekedését, ugyanis a szereplők számára fontossá vált, hogy hasonló színvonalon, széles eszköztárral valósuljon meg a B2B szektorban is az e-kereskedelem. Új jelenség továbbá a szektorban az igény felmerülése olyan e-kereskedelmi platformok kivitelezésére, amelyeket ugyan a B2B forgalmazók, gyártók rendelnek meg, de a lakosság, végfelhasználók felé értékesítő viszonteladó partnerek használnak majd. A B2B szektor szereplői ezzel a megoldással szeretnék gyorsítani a termékeik értékesítéséhez lényeges digitalizációt az üzleti partnereknél. Az elkövetkezendő időszak megoldandó feladata ebben a tekintetben, hogy ehhez olyan rendszereket tudjunk kínálni, amelyekkel a viszonteladó partnerek számára a lehető legegyszerűbb használni, fenntartani ezeket a felületeket” - hangsúlyozza Máriás Zsigmond.

 

Fontos a megfelelő védelem

“A digitális gazdaság hozzájárul ahhoz, hogy pénzügyi tranzakcióinkat, online vásárlásainkat vagy a közösségi médiában történő aktivitásainkat gyorsan elvégezhessük, azonban mind lakossági, mind corporate szinten a felhasználókat továbbra is foglalkoztatják a digitális technológiákhoz kapcsolódó veszélyek” - figyelmeztet Balogh Zsolt. “A kiberbiztonság mellett azonban érdemes az adatvédelmi törvényekre is figyelni. Ugyanis a 2018. május 25-én élesített GDPR személyes és digitális adatok védelmére vonatkozó általános adatvédelmi rendelkezés után az elektronikus hírközlési adatvédelmi rendelettel, azaz az e-Privacy-vel erősít az Európai Unió” - fűzi hozzá Balogh Zsolt.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Prologis tovább erősítette piaci pozícióját

A Prologis 2024-ben ismét sikeres évet tudhatott maga mögött Magyarországon. Az ipari ingatlanfejlesztő és üzemeltető cég számos olyan eredményt ért el, amelyek tovább erősítették piaci pozícióját és ügyfeleivel való partneri kapcsolatát.

2025. március 14. 13:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59