Az ABB töltési megoldásokat biztosít a Dongfeng Honda elektromos járműveihez

forrás: Prím Online, 2020. október 16. 10:55

Az egyik elektromos járműveket előállító kínai gyártósor az ABB töltőberendezései segítségével évente akár 120 000 jármű feltöltését is elvégezheti.

A váltó- és az egyenáramú töltőket a Dongfeng Honda – a kínai Dongfeng Motor Group és a japán Honda Motor Company által létrehozott vegyesvállalat – rendelte meg a legkeresettebb modellek gyári végellenőrzésének támogatására. 

 

Az ABB egységeit beépítették az elektromos járművek gyártósorába, és így minden gépjármű próbatöltését el tudják végezni, mielőtt az elhagyná a gyár területét. A próbatöltés során az is megállapítható, hogy az autók megfelelően fogadják-e a váltó- és az egyenáramú töltést. A gyár, amely Kína Hubei tartományának területén, a Wuhani Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónában található, elsősorban a Dongfeng Honda legkeresettebb modelljeit állítja elő. Ez a több mint 980.000 m2 alapterületű hatalmas ipartelep az elektromos járművek iránt Kínában is erőteljesen növekvő keresletet segít kielégíteni.

 

A Dongfeng Honda az ABB több különböző töltőjét válogatta össze a gyártósorhoz, mégpedig az ABB kis- és közepes feszültségű elosztó termékeivel kapcsolatban szerzett korábbi tapasztalatai alapján. A szabványos 60 kW-os Terra 63Z DC és a 7 kW-os EVinn AC töltőket a késztermék végellenőrzését végző soron, illetve a hibaelemző területen szerelték fel. Mivel a végellenőrző soron kevesebb a hely, ezért oda a kisebb, 120 kW-os, „2 az 1-ben” Terra 124Z DC töltő került.

 

 

A Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint 2019-ben több mint 1,2 millió elektromos járművet értékesítettek Kínában, így az eladások száma immár a második egymást követő évben haladta meg az egymillió darabot az országban.

 

Kína alternatív energiaforrásokra alapozott járműipari fejlesztési tervének (2021-2035) becslése szerint 2025-re az országban eladott új járművek egynegyede elektromos lesz. Távolabbra tekintve a terv szerint 2030-ra Kína útjain több mint 64 millió villanyautó fog közlekedni.

 

Frank Mühlon, az ABB E-mobility Infrastructure Solutions globális üzletágának vezetője azt mondta: – "A töltési kapacitás növekedésének követnie kell a Kínában fellendülő elektromosjármű-értékesítést és az elektromos járművek egyre gyakoribb alkalmazását. Az ország alternatív energiaforrásokra alapozott járműiparának fejlődése nyomán a gépjárműgyártók fokozatosan átalakulnak, hogy eleget tudjanak tenni az elektromos járművek felé egyre elmozduló fogyasztói igényeknek. Nagy örömünkre szolgál, hogy segíthetünk a Dongfeng Hondának elektromosjármű-fejlesztési stratégiájának megvalósításában."

 

Mühlon hozzátette még, hogy az ABB továbbra is növelni kívánja a töltési technológia fejlesztésére fordított összegeket, hogy a felhasználók egyre jobb tapasztalatokra tegyenek szert a járművek töltésével kapcsolatban.

 

Az ABB 2010-ben lépett be az elektromos járművek töltőberendezéseinek piacára, és mára az elektromos járművekhez kapcsolódó infrastruktúra globális piacvezetőjévé vált. Az ABB eddig 17.000 egyenáramú gyorstöltőállomást telepített a világ 80 országában. Az ABB gyorstöltőmegoldásai sikerrel épültek ki Kína több mint 30 városában, amivel a cég nagyban hozzájárul az ország jövőorientált és fenntartható közlekedési rendszerének létrejöttéhez. Az ABB olyan végpontok közötti zártláncú megoldásokat kínál az elektromos mobilitás területén, amelyek az energiaelosztó rendszerektől az infrastruktúrán át a működés és a karbantartás mindennapi munkájáig a legkülönfélébb igényeket elégíti ki.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A biztonság legyen egyszerű, intelligens és mindenhol elérhető

A világ egyre inkább a hibrid és távoli munkavégzés irányába mozdult el az elmúlt időszakban, és ez a trend – ami persze az irodai munkahelyekre vonatkozik - várhatóan a jövőben is velünk marad. A felhasználók most már elvárják, hogy bárhonnan, bármilyen eszközről tudjanak csatlakozni, miközben az IT-csapatok ugyanazokat a komplex és időigényes megoldásokat alkalmazzák. 

2021. június 13. 15:53

A túl optimista felsővezetők veszélyeztethetik a digitális átalakulást

A cégek felsővezetőinek több, mint 80%-a gondolja azt, hogy vállalatuk digitálisan felkészültnek számít, viszont a menedzsereknek már csak 58%-a ért egyet ezzel az állítással az ABBYY, egy vállalati digitális intelligenciára szakosodott cég legújabb kutatása szerint. A kutatás során 1200 informatikai döntéshozót kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban és Japánban olyan cégeknél, amelyek több mint 1000 alkalmazottal rendelkeznek. Az is kiderült, hogy a menedzserek viselik leginkább a digitális átalakulás (digitális transzformáció – DX) súlyát és kihívásait, elmondásuk szerint 2,5-szer több felelősség hárul rájuk, mint a C-szintű vezetőkre. Mindez a vállalkozásokon belüli aggasztó ellentétre mutat, ami a jövőben elpazarolt beruházások és elszalasztott lehetőségek sorát idézheti elő.

2021. június 13. 12:41

Magas termelékenység, alacsony költségek

Egyre több iparági szereplő ismeri el, hogy elérkezett az idő a belső logisztikai folyamatok újragondolására. Sokan közülük az automatizált megoldásokhoz fordulnak, egész pontosan autonóm mobil robotokhoz (AMR-ek). Az együttműködő mobil robotok új generációja optimalizálja a munkafolyamatokat, függetlenül attól, hogy milyen feladatot, melyik iparágban kell elvégezni, és így rugalmas intralogisztikát és zökkenőmentes gyártást tesz lehetővé. Annak ellenére, hogy az AMR-eket leginkább az autó- és elektronikai iparban alkalmazzák, többek közt az FMCG szektor kihívásaira is válasszal szolgálnak.

2021. június 13. 10:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29