A marketing motorizálja a gazdaságot

forrás: Prím Online, 2020. december 8. 08:54

Minden, az ágazatban létrejövő 1000 forint bruttó hozzáadott érték további 860 forinttal járul hozzá a nemzetgazdasági összteljesítményhez. Minden, az ágazatban dolgozó 100 munkavállaló tevékenysége további 111 munkahelyet teremt a gazdaság egészében. 

Hiánypótló ágazati tanulmányt készített a 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) a Századvég Gazdaságkutató Zrt.-vel, amely bemutatja a marketing szerepét és értékteremtését, nemzetgazdasági súlyát, valamint a kreatíviparral való kapcsolatát.  Külön kitér a marketing gazdasági újraindításban betöltött szerepére is. A marketing nemzetgazdaságban betöltött multiplikátor hatásain túl a tanulmány kimutatta azt is, hogy az ágazatban a hatékonyság minden vállalatméret esetében meghaladja a nemzetgazdasági átlagot, valamint aláhúzza a marketing innovációban betöltött megkerülhetetlen szerepét. 

 

Még ma is gyakran szembesülünk azzal, hogy a marketinget a reklámozással, a reklámmal azonosítják, holott az ennél sokkal többet jelent. A marketing értékteremtő szerepe éppen abban ölt leginkább testet, hogy az a terméket, szolgáltatást a teljes életszakaszán végigkíséri – annak fejlesztésétől kezdve a stratégiájának kialakításán és az arculat megtervezésén, implementálásán túl egészen az eladás ösztönzéséig, illetve az azt követően nyújtott szolgáltatásokig – hangsúlyozza Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke. A Magyar Marketing Szövetség mindig is elkötelezett volt a marketing értékteremtő képességének hirdetésében, az idei évben ugyanakkor még inkább felelősségének érezte megmutatni azt, hogy a marketing legfontosabb feladata a gazdaság motorizálása. A koronavírus-járvány kirobbanásakor a Szövetség és partnerügynöksége, a Positive Adamsky a #mostnincsmegallas videókampányban, már bemutatta a marketing szerepének kiemelt jelentőségét 235 percnyi videóanyagon keresztül, amelyet mindezidáig közel 10 000 egyedi látogató tekintett meg.

 

 

A most nyilvánosságra hozott Marketing Indikátor című tanulmány három kiemelt célcsoport számára készült. A célcsoportok egyikét a gazdaságpolitikai, kormányzati döntéshozók jelentik, akik számára a tanulmány megállapításai érzékelhetővé teszik, hogy a nemzetgazdasági kihívások megoldásában hol számíthatnak a marketingágazat aktív támogatására.

 

A második célcsoportot az üzleti döntéshozók alkotják, akik számára a tanulmány azt bizonyítja, hogy a marketing a vállalkozások elemi szintjén is a növekedést szolgálja – tehát a marketing nem más, mint befektetés a jövőbe. Míg a tanulmány harmadik célcsoportja természetszerűen a szakmát művelők igen heterogén tábora, akik a kutatás eredményei kapcsán abban a meggyőződésükben erősödhetnek meg, hogy mindennapi munkájuk értékteremtő módon járul hozzá saját vállalkozásuk, munkaadójuk cége és aggregált módon az egész nemzetgazdaság teljesítményéhez.

 

A tanulmány megerősíti, hogy a marketingágazat – hasonlóan a kreatíviparhoz – horizontális módon, értékláncalapú szereplőként kapcsolódik a gazdaságot alkotó hagyományos szektorok mindegyikéhez. Ami a saját gazdasági lenyomatát illeti: 2018-ban 402,4 milliárd forint bruttó hozzáadott érték előállításában vett részt, és a tovagyűrűző hatásokat is figyelembe véve közel 28 ezer fő részére biztosított munkahelyet. A közvetett hatások esetében a szektor összesen 137,4 milliárd forinttal járult hozzá a költségvetési bevételekhez, amely nagyobb, mint például a kisadózó vállalkozások tételes adójából (KATA) származó bevétel, illetve több mint 40 milliárd forinttal haladja meg a szeszes italok és egyéb termékek után a költségvetésbe fizetett jövedéki adó összegét.

 

A tanulmány megállapítása szerint a marketingágazat és a kreatívipar a gazdaság hajtómotorjai – akár a COVID-19 előtti, akár az azt követő időszakra gondolunk. Mindeközben persze nem feledhetjük azt se, hogy a modern marketing fő küldetése, hogy elősegítse a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakulását, illetve fejlődését – teszi hozzá Hinora Ferenc. Az ágazat hiánypótló áttekintésén túl, a tanulmány négy olyan kiemelt területet is ajánl, ahol a marketingnek megkerülhetetlen szerepe van, egyrészt a járványhelyzet utáni gazdaság fellendítésében, valamint általában a gazdaság fenntartható működésének kialakításában. Kitörési pontként jelenik meg a nemzetközi piacon is életképes magyar márkák felépítése, illetve a leállt ágazatok - digitális szolgáltatások terén történő – fejlesztése, emellett pedig speciális területként azonosította a tanulmány a turizmus újraindításának támogatását és ehhez kapcsolódóan a termék turizmus fejlesztését is. A fenntartható fejlődést ugyanakkor a fogyasztói tudatosság kialakítása, fejlesztése, illetve az innováció további tudatos ösztönzése szolgálhatja leginkább.

 

A tanulmány eredményeit a Szövetség a marketingindikator.hu oldalon tette közzé, amely egy olyan szakmai platform, amelynek a küldetése, hogy több oldalról és aktuálisan mutassa be azt, hogyan járul hozzá a marketing a gazdaság működéséhez, valamint hogyan épül fel és mi jellemzi a marketingszolgáltatók speciális szektorát.

 

A Magyar Marketing Szövetség köszönetet mond a Századvég Gazdaságkutató Zrt. munkatársainak, a Magyar Marketing Szövetség elnökségének és tagságának, a kutatási munkában szerepet vállaló szakmai érdekképviseleti szervezetek képviselőinek és a tanulmány társfinanszírozójának, a Positive Adamsky reklámügynökségi csoportnak a tanulmány elkészítéséhez nyújtott segítségért. Nélkülük ez a hiánypótló tanulmány nem jött volna létre.

 

Hisszük, hogy nem vagyunk egyedül azzal a nézetünkkel, amely szerint a marketing szerepe az, hogy motorizálja a gazdaságot, szolgálja az üzleti növekedést – hangsúlyozza Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke. Ha Te is hiszel a marketing erejében, legyél Te is a marketing evangélistája és csatlakozz a Magyar Marketing Szövetség 30 éves szakmai közösségéhez! 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást

Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.

2024. november 22. 19:55

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36